back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Polročné hodnotenie dostane v tomto školskom roku vyše 741-tisíc školákov

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

MŠVVM SR |MM|  Hodnotenie za prvý polrok školského roka 2024/2025 v podobe výpisu si dnes prevezme takmer 519-tisíc žiakov základných škôl a viac ako 222-tisíc stredoškolákov. Polročné prázdniny síce už tretí rok po sebe nemajú, no v budúcom školskom roku ich ministerstvo plánuje obnoviť.

Žiaci sú hodnotení jednak priebežne počas školského roka a súhrnne za prvý polrok a druhý polrok. V prvom až piatom ročníku základnej školy môže mať súhrnné hodnotenie formu klasifikácie, slovného hodnotenia alebo ich kombinácie. V šiestom až deviatom ročníku, ako aj na stredných školách je žiak hodnotený buď iba známkou, alebo kombináciou klasifikácie a slovného hodnotenia, teda opisom toho, ako žiak plnil ciele vzdelávania vo vyučovacom predmete. Slovné hodnotenie obsahuje aj informáciu o tom, či žiak vo vyučovacom predmete splnil požiadavky na postup do vyššieho ročníka.

Školy teda môžu využívať rôzne spôsoby hodnotenia, pričom formu hodnotenia pre každý vyučovací predmet uvádzajú vo svojom školskom vzdelávacom programe.

Moderné pedagogické prístupy ukazujú, že existuje mnoho spôsobov, ako motivovať žiakov k učeniu aj bez tradičných známok. Zmeny vo vzdelávaní, ktoré prináša kurikulárna reforma, otvárajú školám možnosti, aby žiakom predstavili predmet vyučovacej hodiny čo najbližšie ich osobnej skúsenosti. Moderné prístupy k vzdelávaniu sa tiež zameriavajú na poskytovanie zmysluplnej, pozitívnej a podpornej spätnej väzby, ktorá môže byť rovnako, ak nie viac, motivujúca. Ak sa tieto metódy zavedú do praxe správne, žiaci môžu nájsť hlbšiu vnútornú motiváciu učiť sa a ďalej na sebe pracovať.

Pri súhrnných hodnoteniach je potrebné myslieť aj na duševné zdravie. Toto obdobie je stresujúce pre žiakov, študentov, ale aj učiteľov a rodičov. Všetci často čelia zvýšenému tlaku na výkon. Deti a rodičia môžu prežívať stres zo známok, učitelia zo všetkých úloh spojených s polročným hodnotením.
V prípade starostlivosti o duševné zdravie detí pomáha, keď sa rodičia i učitelia pri komunikácii s dieťaťom sústredia na to, čo sa dieťa naučilo, kde sa posunulo a čo ho baví. Ak sa dieťa cíti smutné, je dôležité jeho pocitom venovať pozornosť, vyjadriť im pochopenie a nasledovať by mala podpora.

Školské vyučovanie v druhom polroku školského roka 2024/2025 bude už tretí rok kontinuálne pokračovať bez polročných prázdnin. Avšak na základe vyjadrenia odborníkov na duševné zdravie pripravuje rezort školstva zmenu.

- Článok pokračuje pod reklamou -

„Z pohľadu psychológov bolo odborne potvrdené, že istý odstup medzi prvým a druhým polrokom je vhodný, preto pripravujeme zmenu. Opätovne zavedieme voľno medzi prvým a druhým polrokom. Už to nebude tento školský rok, ale verím, že budúci školský rok budú polročné prázdniny realitou,“ povedal minister školstva Tomáš Drucker.

 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované