back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Európsky diplom, umelá inteligencia a vzdelávanie pre vidiek: slovenské návrhy na pôde EÚ

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

MŠVVM SR |MM|  Minister školstva Tomáš Drucker na zasadnutí Rady EÚ pre vzdelávanie, mládež, kultúru a šport v Bruseli predložil viaceré návrhy na podporu konkurencieschopnosti Európy vo vzdelávaní a na rozvoj vidieckych oblastí.

Minister Drucker vo svojom vystúpení zdôraznil, že Európa musí prestať hovoriť o dobiehaní globálnych lídrov, akými sú Spojené štáty a Čína, a namiesto toho začať budovať vlastnú pozíciu lídra v inováciách a technológiách. „Európa musí byť nezávislou inovačnou veľmocou – nielen pre hospodársku prosperitu, ale aj pre našu bezpečnosť a zachovanie spôsobu života,“ uviedol T. Drucker.

Medzi konkrétne návrhy, o ktorých ministri diskutovali, patrí zavedenie európskeho diplomu a podpora združení európskych univerzít. Tieto opatrenia by mohli zosúladiť vzdelávanie s potrebami trhu práce a posilniť postavenie európskych vysokých škôl.

Tomáš Drucker však upozornil na možné riziko vzniku dvojstupňového systému, kde by elitné univerzity získali výraznú prevahu nad menšími národnými inštitúciami. „Kľúčom k úspechu je podpora mobility, automatické uznávanie kvalifikácií a prístup zameraný na študentov,“ doplnil.

Minister označil nástup umelej inteligencie za jedinečnú príležitosť na transformáciu vzdelávacích systémov. „Potrebujeme strategické investície a európsku spoluprácu na vytvorenie prostredia, ktoré umožní plne využiť potenciál umelej inteligencie vo vzdelávaní,“ zdôraznil T. Drucker.

Vidiecke oblasti ako príležitosť

- Článok pokračuje pod reklamou -

Ministri EÚ sa venovali aj otázke rozvoja vidieckych oblastí, ktoré čelia úbytku obyvateľstva, odlivu mladých ľudí a nedostatku príležitostí. „Vidiecke oblasti majú jedinečné silné stránky, ako je životný štýl a silný pocit komunity. Výzvou je skĺbiť tieto prednosti s modernými možnosťami, čo môže dosiahnuť práve vzdelávanie,“ uviedol Tomáš Drucker.

Na Slovensku sa preto menia učebné osnovy so zameraním na podnikanie, digitálne zručnosti a udržateľnosť. „Chceme, aby mladí ľudia vnímali vidiecke oblasti ako miesta príležitostí a rozvoja,“ povedal T. Drucker.

Minister svoj príspevok ukončil výzvou na európsku spoluprácu. „Toto nie je len národná, ale európska výzva. Musíme zdieľať nápady, rozumne investovať a spoločne zabezpečiť, aby vidiecke oblasti mali budúcnosť, akú si zaslúžia,“ dodal.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované