back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Rozhovor: Na čele Domu kultúry Sereď aktuálne stojí poverená riaditeľka Dana Krivosudská

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď | Po riaditeľovi Františkovi Čavojskom, dlhoročnom šéfovi Domu kultúry Sereď (DK), sa úlohy poverenej dočasnej riaditeľky kultúrneho stánku nášho mesta ujala sympatická a cieľavedomá Dana Krivosudská. Seredské novinky vám prinášajú rozhovor s ňou.

 

Aký je tvoj vzťah k Seredi?

Pochádzam zo stredného Slovenska z regiónu Gemer – Malohont. V Seredi žijem sedem rokov a napriek tomu, že milujem svoju rodnú obec, naše vrchy, zvyky a taký ten pomalší život, Sereď som si veľmi obľúbila a pre mňa a moju rodinu je domovom.

 

Ako dlho si súčasťou tímu DK Sereď?

- Článok pokračuje pod reklamou -

Už od roku 2018. Nastúpila som ako ekonomicko-administratívny pracovník a prešla som si od vtedy rôznymi „rolami“. Vypomáhala som v bufete v Kine NOVA, trhala som lístky pri vstupe na podujatia, predávala som vstupenky. Poznám všetko zvukové a osvetľovacie vybavenie kulturáku a bolo obdobie, kedy som odomykala a zamykala celý kulturák.

 

Ako sa stalo, že si dnes v úlohe dočasnej riaditeľky?

Táto pozícia nie je nič nové pre mňa, nakoľko som už v minulosti bola poverená riadením domu kultúry. Následne, po ukončení spolupráce mesta a bývalého pána riaditeľa, som bola oslovená pánom primátorom mesta, či by som sa dočasne ujala tejto pozície. Cítila som veľkú podporu od mojich kolegov, tak som sa rozhodla ponuku prijať. Vediem teda dom kultúry do doby, kým bude vyhlásené výberové konanie na nového riaditeľa. A ak sa pýtaš, či pôjdem do výberového konania, moja odpoveď je áno. Nie nadarmo trávim všetok svoj voľný čas v práci. Ďakujem mojej rodine, že to akceptuje. Nie vždy je to ľahké. Či v súťaži uspejem, neviem. Odsúhlasenie výberu nového riaditeľa bude mať v rukách mestské zastupiteľstvo.

 

Aká si?

To lepšie odhadnú moji kolegovia a rodina. Istotne som však precízna, cieľavedomá a baví ma komunikácia s ľuďmi. Organizovanie a vybavovanie – to mi vždy išlo.

 

Čo si ako riaditeľka urobila ako prvé?

- Článok pokračuje pod reklamou -

Jednouchá odpoveď. Kancelárie. Po 35 rokoch, možno aj viac, máme v kancelárii nové podlahy. Svojpomocne sme si vymaľovali, zariadili, konečne sa naše priestory stali dôstojnejšími.

 

A druhé?

Upratujem a upratujem stále v papieroch. Verte – neverte, je neuveriteľné koľko toho bolo uloženého na kope – len tak. Triedim, odkladám, zaraďujem, stále a stále.

 

Čo plánuješ v najbližšom období?

Spomeniem vymaľovanie banketovej sály, nalakovanie parkiet, výmenu záclon. Na toto sa chystáme v spolupráci so Správou majetku Sereď, s.r.o., pretože budovu spravujú oni. V spomínaných priestoroch sme zrušili akékoľvek oslavy, takže ľudia bývajúci pri dome kultúry už nebudú počuť hlasnú hudbu, či spevy do neskorých nočných hodín pri otvorených oknách… Priestor bude patriť iba tanečným kurzom, cvičeniu, krúžku šachu, prípadne prednáškam.

 

Mestská knižnica citeľne ožila. Čo sa stalo?

Spustili sme tvorivé diele pre deti, ktoré sa konali celé leto a mali sme vždy plno! Dielničky budú pokračovať každú prvú stredu v mesiaci. Pridáme krúžok šitia a čitateľský krúžok pre deti. Knižnicu sprístupníme aj v sobotu od 9:00 do 12:00, tak ako si to žiadali návštevníci. Chceli by sme vymeniť informačné tabule a dať im príjemnejší vzhľad. Budúcoročný rozpočet domu kultúry by sme chceli mať štedrejší, avšak závisí to od schválenia v mestskom zastupiteľstve.

- Článok pokračuje pod reklamou -

 

S akými financiami hospodári DK?

Čísla sú v správe o hospodárení, sú to verejne prístupné informácie. Momentálne máme do konca roka veľmi obmedzené možnosti, čo ma vôbec neteší.

 

Prídu zmeny v štýle kultúrnych predstavení?

Chcela by som sa zamerať na vlastné kultúrne a umelecké aktivity, ktoré by sme zaradili do pravidelnej štruktúry programov. Aby sme tvorili tematické programy k významným príležitostiam, sviatkom, výročiam alebo aj ročným cyklom. Mám v pláne zapájať napríklad miestnych amatérskych umelcov a dať im priestor prezentovať svoje umenie. Momentálne už máme vystavené prvé obrazy, to je však len začiatok. S týmto súvisí aj plánovaná spolupráca s OZ-kami mesta.

 

Koľko ľudí zamestnáva DK?

V priemere 27 ľudí, z toho je v hlavnom pracovnom pomere 14. Delíme sa na strediská: knižnica 3 pracovníčky, múzeum 2 pracovníci, kino 2 + 4 pracovníci ako chránená dielňa, dom kultúry 3 pracovníci ako centrála a ostatok sú práca na dohodu a brigádnici v cinema bufete v kine NOVA.

 

Ktoré sú najzávažnejšie fyzické nedostatky domu kultúry?

Je potrebné personálne posilnenie na našom hlavnom stredisku. Sú činnosti, ktoré sa odsúvajú a žiaľ, vôbec sa nestíhajú. Ak chceme robiť kultúru na úrovni a reprezentatívne, je potrebná rekonštrukcia divadelnej sály, rekonštrukcia toaliet, vstupu do priestorov divadla. Tu je však podstatná energia samotného mesta Sereď a tiež Správy majetku Sereď, s.r.o. Oni tvoria fyzický priestor tak, ako ho vníma návštevník očami. Dom kultúry tento priestor vypĺňa obsahom, ktorý zasa vníma duša návštevníka.

foto: Lukáš Klčo

 

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Neviem,ako to je teraz,ale keď som bola v DK pár rokov dozadu,bolo tam neuveriteľne nafajčené😡.

  2. Este vymenit tie upratovacky ved to nevidia ze sa tam neupratuje tam ich nenajde nikto mali sme tam kancelariu a tie toalety humus neviem ci upratuju aj v Nc Nova lebo tam je to iste spina kam pozres a okna neboli umyte neviem kolko rokov ale to ma na starosti asi ten novy konatel treba aj s nim urobit rozhovor nech sa vyjadri lebo Andrasik to mal na haku

  3. Nooooo.Bol som v nedelu na predstaveni.
    Predstavenie super.Aleee aj konecne vestibul bol upraveny.Ten vestibul bol troska zmeneny k peknemu,prijemna asi teda pani riaditelka pri vstupe a jej kolegyna.Myslim si ze na zaciatok jej kariery dobre.A to som chlap a vyjadrujem sa.
    Fakt klobuk dolu a uz to znaci ze by sa to tam ozaj zmenilo.Drzim palce a iste dojdem aj na buduce na predstavenie.

  4. No,ja mam zas takú skúsenosť,že som išiel po umytých toaletach(ktoré boli umyté upratovackami),podľa vás,ktoré neupratuju a tak špinavý zachod som našiel po ľuďoch,ktorí sú tam v prenájme….mila bývalá podnajomnicka,mali by ste sa nato pozrieť aj z iného hľadiska q nie hneď obviňovať upratovačky…..co viem majú aj iné budovy nielen Dom Kultúry….najlepšie je písať a ohovárať a nevedieť o situácii vôbec nič….

  5. PRE ANONYM 15:43. Čo sa týka NC Nova mate úplnú pravdu. Všade špina a pavučiny. Bývam na D. Štúra a neviem sa vynadívať. Chodia tam tri upratovačky a jeden upratovač. Všimol som si ich odlišný časový harmonogram upratovania. Jedna upratuje hodinu a pol,,, druhá hodinu a 20min. ,,,, a tretia s upratovacom ktorého vidím len zametať je tam neuveriteľných až 20 min. To akože za 20 min sa dá upratať celé prízemie a aj poschodie NC. Potom sa nečudujte ze ja tam taká špina,,prach pavučiny a neporiadok. Tento Systém upratovania trvá už veeeelmi dlho co som si všimol. To vedenie DK nevidí? nikto nemá
    záujem to kontrolovať.?

  6. Zatiaľ nikde nieje vidieť ze by sa nový konateľ nejako činil. Hádam po nejakej dobe sa začne aj prerábanie DK. Ktoré je zvonka aj z vnútra otrasom stave. Mal by sa činiť aj nový konateľ nielen zamestnanci DK. Zatiaľ ma asi všetko 2krát na háku.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Sponzorované