Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď | Nie každé mesto poskytuje svojim odkázaným občanom opatrovateľskú službu. Mesto Sereď takýto proaktívny prístup k najzraniteľnejšej skupine svojho obyvateľstva prejavuje už od roku 2009. Služby seniorom, či inak zdravotne znevýhodneným, chce zároveň poskytovať na čo najvyššej úrovni. Aj preto zorganizovalo v uplynulých dňoch školenie, ktoré dopomohlo zvýšiť odbornosť svojich zamestnancov.
O opatrovateľskú starostlivosť je možné požiadať na mestskom úrade v Seredi a po splnení podmienok dostane občan pridelenú svoju opatrovateľku na minimálne dve a maximálne na 7,5 hodiny denne. (O tejto téme sme obšírnejšie informovali nedávno TU a TU. )
„Momentálne túto službu zabezpečuje 38 opatrovateliek a opatrovateľov. Keďže máme záujem, aby naši zamestnanci boli vzdelaní a mali dostatočné a rôznorodé zručnosti a znalosti pri poskytovaní odborných činností, rozhodli sme sa pre nich zorganizovať vzdelávaciu aktivitu s názvom „Deeskalačné techniky,“ vysvetlila vedúca Oddelenia sociálneho, bytového a rodiny mesta Sereď, Silvia Adamčíková.
Cieľom školenia, ktoré viedla Mgr. Katarína Chmurčiaková, bolo získať informácie o tom, ako zmierňovať napätie a konflikt medzi opatrovateľkou a klientom. „Užitočné boli aj informácie o pravidlách krízovej komunikácie a o udržiavaní profesionálnych hraníc medzi opatrovateľkou a klientom,“ doplnila Adamčíková. Vysvetlila, že téma školenia bola zvolená zámerne tak, aby mestské opatrovateľky vedeli správne reagovať na situácie, s ktorými sa vo svojej praxi stretávajú, alebo by sa v budúcnosti mohli stretnúť.
Vzdelávania sa zúčastnila prvá polovica opatrovateliek a opatrovateľov. Druhé kolo aktivít je naplánované na október tohto roka. Sereď má záujem aj naďalej rozširovať odbornú úroveň svojich opatrovateliek, a preto plánuje aj ďalšie praktické vzdelávacie aktivity, uzavrela Silvia Adamčíková.