back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Zvyšujeme bezpečnosť našich zamestnancov pri opravách diaľnic

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

NDS |MM| Národná diaľničná spoločnosť pridala nový bezpečnostný prvok na zaistenie vyššej ochrany dlhodobého pracoviska, teda miesta, kde sa opravuje diaľničná vozovka či vymieňa mostný záver dlhšie ako 24 hodín. Pracovníkov po novom ochraňuje pred nárazom a zranením séria betónových zvodidiel.

Nahrádza sa tak pôvodná ochrana pracoviska krycím vozidlom so šípkou. Opatrením sa zabráni vniknutiu vozidla či kamiónu do priestoru práce na ceste, znížia sa náklady na prípadné opravy či nákup nových krycích vozidiel a pozitívny efekt bude badateľný aj pri amortizácii vozidiel Národnej diaľničnej spoločnosti.

Za posledné tri mesiace bol 7-krát zaznamenaný náraz vozidla do zabezpečovacieho auta Národnej diaľničnej spoločnosti alebo Diaľničnej patroly.

Pracovisko na diaľnici a rýchlostnej ceste, kde sa vymieňa asfaltový koberec alebo opravuje most je zabezpečené viac ako desiatkou dopravných značiek upozorňujúcich na zníženie rýchlosti, preradenie do správneho jazdného pruhu, zníženie rýchlosti a pred pracovisko sa umiestňujú výstražné smerovacie dosky či bezpečnostné prahy. Doplnením sú betónové zvodidlá umiestnené šikmo cez jazdný pruh, v ktorom sa vykonáva údržba a oprava.

„Benefitom v kontexte ochrany našich zamestnancov je to, že betónové zvodidlo zabráni vniknutiu cudzieho vozidla do priestorov pracoviska a naše ťažké vozidlo či už s alebo bez vodiča tak nie je potrebné na pracovisku a môže vykonávať činnosť na inom mieste,“ vysvetľuje Rastislav Droppa, prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Betónové zvodidlá sa uložia na miesto pred začiatkom prác a po ich ukončení sa z miesta odstránia. Doplnkovým bezpečnostným prvkom je takisto aj používanie radarov so zobrazením skutočnej jazdnej rýchlosti.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Opravy vozoviek budú v najbližších mesiacoch prebiehať na úsekoch malackej D2, trnavskej D1, považskej D1, liptovskej D1 či košickej R4, na 8 mostoch sa vymenia mostné závery a na 4 mostoch bude vynovené zábradlie, opravené odvodnenie či sanované rímsy.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. mne u nas celkom chybaju prenosne retardery pri zbiehani pruhov…aj ked mi pride, ze sa najdu jedinci, co cez ne i tak preletia.. na mieste by bolo mozno aj umiestnenie radaru a davat 3nasobnu pokutu, lebo ludia jazdia ako uplni debili

    3
  2. NDS čakala na tragédiu, aby pridala bezpečnostný prvok na zabezpečenie ochrany pracovníkov? Smutná vizitka.

    Mimochodom kedy NDS odstráni dopravné značenie max. povolenej rýchlosti 80 km/h na D1 v smere z Bratislavy do Trnavy cca 2 km pred odbočkou na Voderady? Tá 80-ka je tam už dobrých 10 mesiacov a načo?

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované