Už o niečo viac ako dva týždne, sa prakticky každého vodiča prechádzajúceho po diaľnici D1 v smere Bratislava – Trenčín, ale aj vodičov idúcich po rýchlostnej komunikácii R1 s pripájaním sa na diaľnicu D1, významne dotknú rekonštrukčné práce.
Rekonštrukcia sa týka tzv. „štvorlístkovej“ mimoúrovňovej križovatky D1-R1 pri Trnave – Modranke.
Viac vo videu NDS:
Už od polovice marca 2024 budú v súvislosti s rekonštrukciou tejto mimoriadne dôležitej a frekventovanej križovatky platiť výrazné obmedzenia v jej prejazdnosti. Doplatí na ne prakticky všetka hlavná doprava a teda spojenie východu Slovenska so západom, ale aj tranzit cez Slovensko zo západu na východ, sever a technicky aj južnou trasou na Košice.
Mimoriadne vážne sa opatrenia dotknú ľudí z nášho regiónu denne dochádzajúcimi do Bratislavy napr. za prácou, do nemocnice, či na rôzne úrady.
Samozrejme, vytýčené budú obchádzky, no vzhľadom na frekventovanosť tohto úseku D1 a R1, sa dajú očakávať zápchy nielen na spomenutých komunikáciách tvoriacich vlastne „chrbtovú kosť“ dopravy na Slovensku, ale aj na obchádzkových trasách a napr. aj mestách a dedinách, cez ktoré budú obchádzky smerované.
Pripravujú sa samosprávy na tento pomerne ľahko predvídateľný stav?
Denné dochádzanie stoviek občanov z nášho regiónu, týmto ľuďom už dnes trvá cca 2 hodiny za predpokladu, že sú komunikácie plynule prejazdné a bez havárií. S tak výraznými obmedzeniami sa dá odhadovať čas strávený v kolónach obchádzok takmer na dobu rovnajúcu sa pracovnej dobe. Samozrejme, že hovoríme prioritne o hodinách, ktoré sú pre dopravu kľúčovými. Nakoniec, čo dokáže s dopravou spraviť havária na D1 alebo R1 v piatok alebo v nedeľu popoludní, nám často tieto komunikácie využívajúcim vodičom netreba hovoriť.
Riešenie nehľadajme ani v autobusovej doprave. Ani autobus totiž kolóny nepreskočí!
Vhodným a asi jediným riešením by bolo okamžité výrazné posilnenie vlakovej dopravy minimálne na trase Bratislava – Galanta – Sereď – Bratislava a to maximálne na polhodinové intervaly so zabezpečením obvyklého nemeškania spojov a – bez prestupu v Trnave. Práve vlakové spojenie tohto najviac postihnutého regiónu takto možné je. Úvrať v Galante je možné bez problémov riešiť nasadením vlakových súprav s hnacími jednotkami v oboch smeroch.
To si ale vyžaduje pripravenosť železníc a dostatočné predvídanie dotknutých samospráv – zamýšľal sa už niekto vôbec nad problémom, ktorý vlastne o niekoľko dní budú musieť riešiť občania, aby sa v daný deň vôbec dostali do práce , či na plánované vyšetrenie do nemocnice?
– – –
Napíšte do diskusie, či o plánovaných obmedzeniach viete a aké problémy budú spôsobené vám po dobu cca 8 a viac mesiacov.
– – –
Problematike sme sa venovali a viac informácií, ako aj obchádzky nájdete tu:
Most v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 čaká od marca komplexná oprava
Vlaky tazko posilnia ked nemaju dost rusnovodicov…a ked do toho zacnu burat/stavat seredsky most, to budu aj tak chodit autobusy asi…no srandu kopec Bude
Čistá katastrofa,dennodenné kolóny v smere na Senec aj Trnavu po starej ceste ešte aj uzavretý most v Seredi a v dezolátnom vstave v Dolnej Strede a kompetentný doteraz spali,všetko treba robiť v extréme to je také Slovenské
Pre Anonym 25.2.2024, 18:47: Takze bude sa burat a stavat novy most je uz znamy termin a bude NAD chodit namiesto vlakov? Odkedy dokedy to bude?
Pre Anonym 25.2.2024, 19:01: Vie sa uz kedy a ako bude prebiehat buranie a stavanie mosta? Ako dlho to bude trvat?
Musim najst cislo na Pana Boha, zavolam mu a dam vediet kedy zacnu a kedy a ci vobec skoncia
Ten pán tam hore vie akurát tak ho.no a ani ho to nezaujíma !
NN 26. februára 2024, 3:50
Tipujem že najbližších 10 rokov to nebude. Vláda rieši iné priority, nie jeden z tisícov mostov v dezolátnom stave.
Teraz je napr. priorita nainštalovať mladého Gašpara na šéfa SIS, potom zasa Pelleho za prezidenta. To je pre nich dôležité.
Tu je Škoda nejakého komentára.
vlaky neposilnia – nie sú rusnovodici, predpokladam ze ani dostatok suprav ci rusnov, otazne je ako je na tom kapacitne trasa BA-TT a naopak – pretoze uz davnejsie pisali ze hlavna stanica je uplne vytazena (jedine vyuzit ine stanice v BA) a vytazena je aj trasa do BA
Žiadny dopravný masaker nebude.
Za ten seredsky most by si zaslúžili po papuli ti co to dopustili
Mne sa zdá, že občania Serede by sa mali zmobilizovať vo veľkom počte a ísť do sídla SSC porozbíjať všetky okná a každého, koho tam stretnú na chodbe treba nakopať do riti.
Inak si ich nikto nevšimne.
https://trnavske.radio/2024/03/14/planovane-opravy-na-dialnici-sa-posuvaju-mali-sa-zacat-tento-vikend/
Neuviedli konkrétny termín, neuviedli prečo to posunuli. Nevedia nič, sú neschopní. To je celé.
Už ste niekto zažili ten masaker?
Aké sú vaše skúsenosti s premávkou na moste? Zdržiava vás to?