Mestský úrad |
Mesto Sereď
so sídlom Námestie republiky č. 1176/10, 926 01 Sereď
zastúpené Ing. Ondrejom Kurbelom, primátorom
o z n a m u j e ,
že v súlade s § 6 ods.1 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov umožňuje zamestnancom mesta Sereď a fyzickým osobám uchádzať sa o nasledujúce voľné pracovné miesto:
Funkcia (pracovná pozícia): referent krízového riadenia, civilnej ochrany, obrany štátu a požiarnej ochrany
Názov zamestnávateľa: Mesto Sereď
Organizačný útvar: Kancelária primátora mesta/ Mestský úrad Sereď / Mesto Sereď
Počet voľných miest: 1
Možnosť nástupu do práce: 01. 05. 2025/dohodou
Pracovný úväzok: skrátený pracovný úväzok 4 hod./pracovný deň
Miesto výkonu práce: Námestie republiky č. 1176/10, Sereď
Platové náležitosti:
Podľa zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 553/2003 Z. z.“) – platová trieda 5 – platová tarifa v rozmedzí od 477,73 € do 537,33 € v závislosti od počtu rokov praxe a zvýšenie tarifného platu o 15 % podľa § 7 ods. 8 zákona č. 553/2003 Z. z.. – platová trieda 7 – platová tarifa v rozmedzí od 518,93€ do 622,66 € v závislosti od počtu rokov praxe a zvýšenie tarifného platu o 15 % podľa § 7 ods. 8 zákona č. 553/2003 Z. z.. Možnosť priznania osobného príplatku podľa § 10 zákona č. 553/2003 Z. z. Plat je prepočítaný na 4 hodinový úväzok.
Náplň práce:
Na úseku krízového riadenia
zabezpečuje a plní úlohy mesta ako subjektu hospodárskej mobilizácie,
zabezpečuje plnenie úloh krízových situácií mimo času vojny a vojnového stavu, núdzového stavu a výnimočného stavu v zmysle zákona č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov,
pripravuje a riadi výkon súčinnostného cvičenia orgánov krízového riadenia,
zabezpečuje plnenie úloh podľa § 15 zákona č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov,
zabezpečuje plnenie úloh v systéme EPSIS.
Na úseku civilnej ochrany (CO)
spracováva plánovaciu dokumentáciu, riadi prípravu štábu CO, komisií a prípravu obyvateľstva v zmysle pokynov príslušných orgánov štátnej správy,
spracováva dokumentáciu a riadi varované vyrozumenie obyvateľstva (skúšky sirén, hlásič úrovne radiácie, PAGER – vyrozumievacie zariadenie na havárii JEZ),
spracováva a upresňuje plán ochrany obyvateľstva, plán ochrany pri havárií JEZ, plán ochrany pri havárií vodohospodárskych diel, plán ochrany pri úniku nebezpečných látok, plán výdaja prostriedkov individuálnej ochrany, plán núdzového zásobovania evakuovaného obyvateľstva v obci, plány ukrytia, plány evakuácie, plány pri záchrane lokalizačných a likvidačných prác, povodňový plán,
zabezpečuje organizovanie jednotiek CO štábu a zabezpečuje záchranné, lokalizačné a likvidačné práce,
zabezpečuje hospodárenie materiálno civilnej ochrany, jeho skladovanie v zmysle platnej legislatívy,
riadi výdaj jódových profylaktík.
Na úseku obrany štátu
zabezpečuje informovanie obyvateľstva o zabezpečení obrany štátu,
vedie evidenciu právnických osôb, fyzických osôb oprávnených na podnikanie a fyzických osôb, ktorým môže byť v čase vojny alebo vojnového stavu uložená povinnosť poskytnúť ubytovanie príslušníkom ozbrojených síl, ozbrojených zborov, Hasičského a záchranného zboru a osobám, ktoré plnia úlohy hospodárskej mobilizácie,
navrhuje okresnému úradu v sídle kraja nehnuteľnosti a vecné prostriedky vhodné a technicky spôsobilé na zabezpečenie úloh obrany štátu a vedie ich evidenciu,
doručuje povolávacie rozkazy na odvod, povolávacie rozkazy na výkon mimoriadnej služby, povolávacie rozkazy na výkon alternatívnej služby a rozhodnutia okresného úradu podľa § 10 ods. 1 písm. f), h) a i) zákona č. 319/2002 Z. z. o obrane Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o obrane štátu“),
navrhuje okresnému úradu fyzické osoby, ktorým môže byť v čase vojny alebo vojnového stavu uložená pracovná povinnosť, a vedie ich evidenciu,
podieľa sa na zabezpečovaní prípravy a rozvoja podpory obrany štátu podľa § 26 zákona o obrane štátu,
zúčastňuje sa na príprave na obranu štátu a plní úlohy spojené s preverením pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny alebo vojnového stavu,
plní ďalšie úlohy podľa pokynov okresného úradu,
v rozsahu pôsobnosti mesta zodpovedá za prípravu obranného plánovania a plnenie úloh vyplývajúcich zo schválených plánov podľa § 25 ods. 2 zákona o obrane štátu,
plní oznamovaciu povinnosť podľa § 11 ods. 5 zákona č. 570/2005 Z. z. o brannej povinnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
plní úlohy mesta vyplývajúce z § 10 zákona č. 321/2002 Z. z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov,
zúčastňuje sa školeniach, cvičeniach, odvodoch, inventúrach, rokovaniach organizovaných orgánmi štátnej správy.
Na úseku ochrany pred požiarmi
externe zabezpečuje výkon funkcie technika požiarnej ochrany, ktorý zabezpečuje plnenie úloh na úseku ochrany pred požiarmi, ktoré mestu ako samosprávnemu územnému celku vyplývajú zo zákona č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov, a to najmä:
spracováva a priebežne aktualizuje dokumentáciu mestského úradu a mesta, okrem úloh pre ktoré je predpísaná odborná spôsobilosť na ich výkon,
organizuje revízie hasiacich prostriedkov,
vedie evidenciu materiálu na úseku ochrany pred požiarmi,
spracováva finančný rozpočet na úseku ochrany pred požiarmi, vedie evidenciu jeho čerpania počas roka,
spracováva podklady potrebné pre potreby Hasičského a záchranného zboru,
vydáva súhlas mesta s vykonaním ohňostrojných prác podľa príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov.
Na úseku prevencie požiarnej ochrany
externe zabezpečuje výkon funkcie preventivára ochrany pred požiarmi mesta Sereď, ktorý realizuje pre mesto plnenie vybraných povinností a činností v oblasti prevencie požiarnej ochrany a to najmä:
zabezpečuje plnenie tých povinností, ktoré vyplývajú z platných právnych predpisov na úseku ochrany pred požiarmi a svojou činnosťou zvyšuje zabezpečenie ochrany pred požiarmi v meste a v objektoch právnickej osoby a fyzickej osoby – podnikateľa,
v rámci preneseného výkonu štátnej správy na mesto vykonáva činnosti súvisiace s organizovaním a vyhodnocovaním preventívnych protipožiarnych kontrol v meste a vykonáva školenia kontrolných skupín mesta,
organizačne zabezpečuje činnosť kontrolných skupín,
hodnotí s vedúcimi kontrolných skupín priebeh a výsledky preventívnych požiarnych kontrol, zvýšenú pozornosť venuje najmä tým prípadom, kde boli v kontrolovaných subjektoch zistené nedostatky,
prerokúva s príslušným okresným úradom sporné prípady, ktoré sa vyskytli pri vykonávaní preventívnych požiarnych kontrol v meste a na postup ich riešenia nie sú jednotné názory,
predkladá primátorovi návrhy na vydanie príslušných opatrení voči kontrolovaným subjektom, u ktorých boli zistené nedostatky na úseku požiarnej ochrany,
vypracováva dokumentáciu ochrany pred požiarmi mesta a vykonáva preventívno-výchovnú činnosť v meste,
navrhuje primátorovi:
uložiť opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov,
uložiť právnickej osobe pokutu za porušenie nariadenia mesta,
vylúčiť vec z používania, resp. vydať písomný súhlas na jej opätovné používanie po odstránení nedostatkov vyvolávajúcich bezprostredné nebezpečenstvo vzniku požiaru,
oznámiť príslušnému okresnému úradu podozrenie zo spáchania priestupku na úseku požiarnej ochrany,
navrhnúť príslušnému okresnému úradu vydať rozhodnutie o zastavení prevádzky.
Kvalifikačné predpoklady:
minimálne stredné odborné vzdelanie s maturitou, osvedčenie o odbornej spôsobilosti na úseku civilnej ochrany obyvateľstva na vypracovanie a aktualizáciu plánu ochrany obyvateľstva, na vypracovanie a aktualizáciu plánu ochrany zamestnancov a osôb prevzatých do starostlivosti, na vzdelávaciu činnosť na úseku civilnej ochrany vydané podľa § 18a ods. 5 zákona NR SR č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení zákona č. 395/2011 Z.z. vítané, prax v oblasti samosprávy vítaná.
Iné predpoklady:
bezúhonnosť,
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
zdravotná spôsobilosť.
Osobnostné predpoklady a zručnosti:
organizačné schopnosti, komunikatívnosť, samostatnosť, kreatívnosť, asertivita, schopnosť analyticky a koncepčne myslieť, riešiť konflikty, odborne argumentovať a vysvetľovať riešenú problematiku,
vysoká miera objektivity, čestnosti, diskrétnosti a schopnosť dodržiavať stanovené termíny,
plné pracovné nasadenie,
znalosť legislatívy v požadovanej oblasti:
zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákon č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi,
vyhláška MVSR č. 611/2006 Z. z. o hasičských jednotkách,
zákon č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva,
zákon č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii,
zákon č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu,
ústavný zákon č. 227/2002 Z. z o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu,
zákon č. 319/2002 Z. z. o obrane Slovenskej Republiky.
znalosť práce s PC – Microsoft Office, Internet,
vodičské oprávnenie – B skupina.
Ponúkané benefity:
možnosť udelenia polročných a koncoročných odmien,
možnosť udelenia odmien za prácu vykonanú nad rámec požadovaných činností,
odmeny pri životných jubileách,
týždeň dovolenky naviac,
odborné vzdelávanie,
príspevok na rekreáciu,
pružný pracovný čas.
Uchádzači o pracovnú pozíciu predložia doklady:
žiadosť o prijatie do zamestnania na pracovnú pozíciu a motivačný list,
čestné vyhlásenie o bezúhonnosti, spôsobilosti na právne úkony a zdravotnej spôsobilosti
štruktúrovaný životopis s uvedením podrobných informácií o praxi,
kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
písomný súhlas uchádzača k použitiu osobných údajov pre potreby výberového konania podľa zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
Požadované doklady je potrebné doručiť v obálke s označením „referent krízového riadenia, civilnej ochrany, obrany štátu a požiarnej ochrany“ poštou na adresu: Mestský úrad Sereď, Námestie republiky č. 1176/10, 926 01 Sereď alebo osobne na pult prvého kontaktu Mestského úradu v Seredi, alebo mailom na adresu martina.kissova@sered.sk alebo v elektronickej forme elektronickým podaním na Mesto Sereď (IČO 00306169) s uvedením predmetu správy „Žiadosť o prijatie do zamestnania – referent krízového riadenia, civilnej ochrany, obrany štátu a požiarnej ochrany“ do 14.3.2025 vrátane do 12:00 hod.
Na osobný pohovor budú pozvaní vybraní uchádzači.
Úspešný uchádzač pred uzavretím pracovnoprávneho vzťahu poskytne mestu Sereď údaje potrebné pre vyžiadanie výpisu z registra trestov.
V Seredi, dňa 05.03.2025
Ing. Ondrej Kurbel v.r.
primátor mesta