Sereď | Už niekoľko dní sa na nás obracajú obyvatelia mesta a občania so sťažnosťou na mestskú stránku, na ktorej staršie údaje nevedia nájsť.
Mesto oficiálny web zmenilo od základu, a teda orientácia na ňom pre ľudí môže byť zložitejšia, čo by však problém nebol. Častejším používaním webu sa vo zverejnených údajoch užívateľ zorientuje. Čo teda ale problémom je?
Niektoré údaje boli uverejnené ešte pred zmenou systému stránky a tak pokiaľ ich ľudia hľadajú pomocou Google, webová stránka mesta ukazuje chybu. Vyskúšali sme to aj my pri viacerých hľadaniach – všetky boli neúspešné.
Zároveň sme na stránke ani nenašli žiadne usmernenie, vysvetlenie a už vôbec nie plne funkčný archív. Netušíme, či archív nie je, je, len nie je online k dispozícii užívateľom, alebo zverejnený bude.
Máme prakticky 17-ročné skúsenosti s online novinami, na ktorých sú zverejnené a prakticky plne k dispozícii asi 2 mil. fotografií, desiatky tisíc článkov, videí a materiálov vo formátoch .pdf a iných dôležitých súborov.
Pri prechode na nový redakčný systém sme starú verziu vždy zálohovali do tzv. „statickej offline verzie“ a túto sme zverejnili. Pri staršom systéme spred viac ako 10 rokov sme sa síce potýkali s problémom s diakritikou, no nie síce lacno, ale vyriešili sme ho.
Aj dnes sú k dispozícii dva archívy SeredOnLine.sk, kde si čitateľ môže dohľadať údaje online od spustenia novín – ak niečo náhodou kompletne nie je (pri transformácii systému sa ojedinele problém vyskytnúť mohol), v našom archíve sú materiály stále dohľadateľné. Pripomíname, že predsa len pracujeme s obmedzeným množstvom finančných prostriedkov a to v čase, kedy si to vzhľadom na nevyhnutnosť najskôr zabezpečiť vlastnú existenciu môžeme dovoliť.
Mesto s takýmto problémom zápasiť nemusí a preto je na mieste otázka, či prechod na novú verziu oficiálneho mestského webu bol zvládnutý dostatočne, kto ho zabezpečil a koľko toto stálo nás občanov.
Mestský web má byť intuitívny a všetky údaje musia byť dohľadateľné v lehote, ktorá občanovi stojí za to, hľadať a nie na Mestský úrad telefonovať. Je jasné, že stránku mesto novú potrebovalo a že ide o systém neporovnateľne modernejší, no po spustení mal byť plne funkčný vrátane archívu.
Bližšie informácie týkajúce sa stránky pre občanov prinesieme po ich zistení.
Aktuálne výsledky vyhľadávaní stránky sered.sk cez Google:
A ozaj, skúšal som😅 nič z tej starej stránky mi nenájde 😅
Skvele služby občanom. Pani hovorkyňa z radnice si hádam nejaký dôvod vymysli
Odkedy to zmenili nejde nič.Písal som do redakcie.Ďakujem za článok nech si spravia poriadok.
Čo sa zlepšilo a funguje za posledné 2 roky?
Mesto platí dvoch informatikov. Jeden z nich je kamoš z MM.