Máme za sebou niečo viac ako polovicu januára 2025 a už dnes môžeme potvrdiť, že stúpli ceny prakticky všetkých tovarov a služieb.
Kumuláciou zvýšenia DPH so zvýšením napr. dane na sladené nápoje, sa už aj Kofola dostala na úroveň piva. Tak čo chceme – vlastne chce strana SMER-SD, HLAS a SNS dosiahnuť, aby ľudia chlastali ešte viac?
Vidiac správanie a konanie niektorých lídrov tých strán, asi chlastanie považujú za normálne…
Zdražovanie sa v peňaženkách občanov naplno prejaví v polovici, resp. koncom februára, resp. po zavedení transakčnej dane v apríli.
Pochopia následne aj voliči súčasnej koalície, čo spôsobili?
Viac nechajme na odborníka:
ABY BOLO JASNÉ, DO AKEJ ŽIVOTNEJ ÚROVNE NÁS ŤAHAJÚ NAŠI DANKO, GAŠPAR-BIĽAKOVCI.
Kým po Blahovi, už aj Danko a spol.,nás „ohurujú“ cenami potravín v moskovských obchodoch (pričom podradnejšej kvality a gramáže – viz.maslo), zabúdajú naši novodobí Biľakovci sa zmieniť o niektorých základných ukazovateľoch Putinovho „ekonomického zázraku“.
Vyberám len „námatkovo“ údaje za rok 2024:
PRIEMERNÁ MZDA cca:
Rusko: 850 eur
Slovensko: 1480 eur
Česko: 1800 eur
DÔCHODOK:
Rusko (priemerný): cca 207 eur
Slovensko (minimálny): 397 eur/467 eur
Slovensko (priemerný): cca 667 eur
Česko (priemerný): cca 840 eur
INFLÁCIA (na konci roka 2024):
Rusko: cca 8,8%
Slovensko: cca 3%
Česko: cca 3%
Prepočítavacie kurzy:
100 rubľov=1 euro
25 Kč=1 euro
Zdroje: štátne štatistické údaje, Sociálna poisťovňa.
Zdroj: FB
Šimecka stále nemá program ako by ekonomiku riadil on, nemá nič, donekonečna opakuje že Fico. Obviňovať voličov ze dali hlas Ficovi je blbosť. Vládol trulo s Trnavi a ľudia to vydržali, voľby treba rešpektovať o tom je demokracia.
Ked tak trulo z TrnavY.
Ty trulo z ryty.
18:12 Zabudol som že chujsa hrá na učiteľa, na seredonline, Majko ty už vysvetlil ako to je s pravopisom aj jeho si upozornoval.
A ešte ten trulo zabudol, že fico voľby nerešpektoval, organizoval demonštrácie za hlbokého covidu a boli predčasné. Keby dal vtedy Matovič fleky vzbúrencom ako si ich teraz kúpil fico, tak by vtedy predčasné voľby neboli. A Šimečka na rozdiel od Smeru program má, a to dosť podrobný. Najhorší program mal Smer, nepotreboval ho, lebo jeho obce to nepotrebovali a to ty dobre vieš.
… ovce, nie obce
Všetci odborníci sveta stále porovnávajú rôzne štáty. To ako keby porovnávali SVK s Nemeckom a s Britániou. Tam by sme vyšli ako rusi. PS ak by vyhralo voľby, tak by tiež zdražovali /a podľa návodu ich EU lídra by mala byť DPH na 25%/ a to by ľudia asi nepocítili ako súčasných 23%, či? Najprv nech niečo predstavia ako by sa oživila ekonomika bez zdražovania a potom nech vybľakujú.
Karol, ty sa blbom robis, alebo blb si?
Karola nepresvedčíš, že napísal niečo zlé.
Karol 22. januára 2025, 19:03 – nevsimol som si, ze by SVK, Nemecko alebo Britania sa svojvolne dozadovali uznania ako velmoc, akymi je USA a Cina.
25% dan bola jedna z viac moznosti. Neklam. Odor predstavil balicek opatreni pre buducu vladu, ktora opatrenia mala vyskladat ako Lego, po zvyseni dani nemuseli siahat.
Ved aj predstavili, skoda, ze si si to nevsimol.
Karol 22. januára 2025, 19:03 – a este Karol, otazocka na zamyslenie:
Ako krajina (SVK) s 5,5mil obyvatelov moze mat, priemernu mzdu a dochodok vyssi ako krajina (Rusko) s 143mil. obyvatelmi a obrovskym nerastnym bohatstvom?
Matovičové, plošné testovanie zapríčinilo veľa úmrtí, len blbec to nechápe, očkovacia lotéria, miliarda výhodena do luftu, aj preto je či by bude kofola dráha, o tom Majko, nepíše. Atomovky, kilečká, samé idiotini, žúrka v Dubaji to všetko treba zaplatiť, voliči Matoviča to nezaplatia, musíme to vládnutie idiota zaplatiť všetci.
A na žúrku tvojho šukaja colštóka a martinky z kitsee v Dubaji si zabudol? A celá koaličná delegácia na ME vo futbale? Kilečká sú idiotiny? Spýtaj sa tých podnikateľov, čo prežili iba vďaka dotáciám v čase pandémie, možno aj ty. Plošné testovanie ani po členky nesiaha ficovým mítingom dôchodcov bez rúšok. A miliardu máš iba z vodcových rečí, papagájuješ ako ovca.
Pre 20:40 Pravda je taká, Šimečkov a Matovičov fanúšik sa ozval, dôchodcov bez rúšok? koľko ich bolo, plošné testovanie, 10 tisíce ľudí po celom Slovensku sa museli dať testovať na rozkaz,ultimátum či stanné právo zákaz vychadzania, pán Krajniak si obliekol uniformu armády, vrchol idiostva,je zbytočné pokračovať. Chujovič zobudsa sa.
Anonym 22. januára 2025, 19:38…plošné testovanie nebol úplne geniálny nápad (veď autorovi to voliči aj spočítali) ale mal si tam stáť 2 metre od seba s ruškom na hube, omnoho iné to bolo na masových protestoch na ktorých sa autobusmi zvážali dochodcovia a ešte aj boli nabádaní aby si dali rúška dole….no kde sa asi nakazilo viac ľudí (vírusom ktorý podla mnohých ani neexistoval)?
k tým atomovkám a k dlhu – najvyšší dlh rok 2024 (a to bez pandémie), najvyšší schodok sociálnej poisťovne – 2024 (max. bol 1,7 miliardy, Fico to za rok zvládol na 3.1 miliardy). Kto teda zadlžuje? a navyše v čase kedy naozaj treba šetriť…
k tomu Rusku – majú obrovské zásoby nerastných surovín, dlhé roky jedného vodcu ktorého mnohí slováci obdivujú, nemajú zlú opozíciu (možno v gulagoch), nemajú LGBTI+-/, 72 pohlaví, nemajú ani Soroša ani Šimečku, Čaputovú či Radičovú, DenníkN, Sme, Markízu – a majú teda len média ktoré povolí vodca….dokáže niekto vysvetliť ako to že sú chudobnejší a dožívajú sa nižšieho veku ako jedna z najchudobnejších krajín EU? A prečo by sme sa mali uberať týmto „slovanským“ smerom k chudobe aj my a naše deti?
Veľa demokratov sa stará o Čínu že tam je neľudské zriadenie. Ale kde je dnes Čína vieme, Slovensko je nula na počet obyvateľov, po ekonomickej stránke tiež, celý svet s Čínou obchoduje, keď Fico spravý obchodné zmluvy s Čínou, zrazu v televízii počujem členku strany PS že Fico zapredáva Slovensko. Povadal by som počuli sme k. R. A. V. U.
akú „obchodnú zmluvu“ spravil Fico s Čínou? Napíš konkrétne. Myslíš tú baterkáreň v Šuranoch? Choď to tam pochváliť dotknutým občanom do tých dedín. Tvoj idol je vlastizradca a už to vie aj on. Včera mal byť v Davose, zľahla sa po ňom zem, nikto nechápe, prečo nedorazil.
Pre Anonym 23:07 a vies preco Cine sa tak dari?vies co znamena 996 od 9:00do 21:00 v robote a ta 6ka znamena ze 6dni v tyzdni myslis ze na SK niekto by chcel takto robit????a este som nerozpraval o mzde v cine a dovolenke(5dni dovolenka na rok)hm chcel by si to????
Ale sudruh prceda krvava paprca robert preca povedali ze mosime liezt do riti na vsetky strany…
Akurat len rit na vychod je otvorená a už z nej precedovi trčí len päta.
A horsie, ze nas tam taha za sebou.
Ale tento puč co chysta mu zlomi vaz.
Anonym 23. januára 2025, 8:47
Raz ho už ulica dala dolu, pôjde aj teraz a on to vie.
Som veľmi zvedavý ako dopadne dnes zasadnutie „bezpečnostnej rady“. Včera spomínali nejaké preventívne opatrenia. Niečo mi hovorí že tieto opatrenia budú mať za cieľ sťažiť obyvateľom slobodne sa zhromažďovať alebo nejakým spôsobom zasahovať do ich práv na vyjadrenie postoja ku vláde alebo vláda pohrozí obyvateľom nejakými sankciami ak budú chcieť verejne vyjadriť svoj názor. Na školení v Moskve dostal určite pár tipov ako umlčať verejnosť.
Zdražuje sa v celej EU,aj v Anglicku,v Česku si politici priklepli zvýšenie platov o 6,95%..taká je realita, emisné povolenky, zelený nezmysel,to všetko sa časom prejaví zvyšovaním cien skoro všetkého..
V Čechách je prezident súdruh, zrejme majú tichý komunizmus, možno na večné časy, raz na východ, terazky západ, ktovie možno znovu na vý…d.
Prezident Pavel bol za socíku profesionálny vojak. Ak si chcel byť vojakom, musel si byť v strane či si so stranou súhlasil alebo nie. Takže je rozdiel ak si bol kariérny súdruh ako Babiš alebo Fico a ak si musel byť súdruh ako Pavel.
aj ja som bol za socíku profesionálny vojak a v strane som nebol,tak tu neklam a nevymýšlaj bludy. Pavel bol komunista s presvedčenia,teraz je velký demokrat a západný ritolízač.
Rusko je hovno sveta.
Ved si len spomeňme ako ruskí vojaci rabovali a kradli ukrajinské hajzle
💩💩💩
Keby bola pri moci SAS a PS tak tu máme 72 pohlaví a daň na úrovni 25% aby štát mohol posielať peniaze na Ukrajinu.
Všade LGBT vlajky spolu s ukrajinskými. Niektorí politici ako Dostál už to nosí aj na saku do parlamentu.
Nie ďakujeme ! Občania rozhodli v demokratických voľbách.
Ale hlavne že v tej dobre prieskumy jasné ukazovali že vyhrá Korcok a že vyhrá ľavou zadnou PS. Ľudia in ukázali prostredník. Čakajte ďalšie 3 roky a šúchajte nohami
Slušný občan 23. januára 2025, 11:33
Chcelo by to zasa predčasné voľby…
Rozmyslam co vedie take blbe tupelo dat si meno slusny obcan.
Omluva ho jedine ta tupost.
Slušný občan 23. januára 2025, 11:33….jediný kto tu rozpráva o 72 pohlaviach je Fico, Danko, Republika a spol. od nikoho iného toto nepočuť, nikto okrem nich to tu nepropaguje a je to konina.
Vymysleli vám zase fiktívneho nepriateľa a nachytali vás na tom….vy ste im to uverili a obetovali budúcnosť tejto krajiny, kvoli úplnému výmyslu…
a vymýšlaš si – prieskumy dlhodobo favorizovali Pellého, pár prieskumov pred druhým kolom Korčoka, v parlamentných volbách to bolo podobné, ..takže žiadne lavou zadnou ako píšeš…
…Fico celé minulé obdobie organizoval protesty, zvážal tam dochodcov autobusmi, vykrikoval ako zobere vidle a lopaty a pojde do NR SR, ako dá dole prezidentu, atď…ako to nečakal a nešúchal nohami, keď predtým občania rozhodli v demokratických volbách?…ako to že mu dnes vadí a aj tebe keď druhí robia to čo on?
Slusny obcan Ano vyhrali demoktraticke volby s bilboardami lacne potraviny,mier,klud,pokoj,socialne istoty z bilboardov uz len chybalo ze aj vecny zivot!!!!a mas tu nieco ztoho???tak sa necuduj ze ludia su nespokojni.a teraz mi nepiste ze ale keby bolo tu PS tak by bolo vsetko este drahsie takym sposobom mozeme aj my napisat ze keby bol Fico pocas covidu tak bolo by ovela horsie odkial to mozete vediet co by bolo keby to ste vy taky slovensky Nostred annusovia
Slušný občan 23. januára 2025, 11:33 – v 2020 neboli demokraticke volby? Preco Fico necakal 3 roky a nesuchal nohami? A ty s nim?
A ako by presadili 72 pohlavi v parlamente a tu 25% udajnu dan? Prezradim ti tajomstvo, treba aspon 76 hlasov.
Niekto ma UA vlajku a niekto si zavesi Che Guevaru v kancelarii. Ved na demokraciu sa pri argumentacii odvolavate. Ci ta plati iba pre sudruhov?
PS sa nikdy nepodieľalo na správe štátu ani na výkone štátnej moci, ale je vinné za všetko…nie je to smiešne?
Nemajú náhodou maslo na hlave smerácki neokomunisti, ktorí tu vládnu 14 rokov?
PS cielene ťahá občanov na námestia, blbec chce vládnuť, to je celé.
No ale blbci vladnu.
Jeden vacsi ako druhy.
A este vacsi ich volili
Slušný občan 23. januára 2025, 11:33 a dalsich prorusky orientovanych diskutujucich – netusim, ci dostavate manual k sireniu tych hlupych nezmyslov, alebo to mate len nacitane z webov, na ktorych vyrastla Simkovicova, zaostaly Machala a ostatni mentalne zhruba rovnocenni jedinci aktualne zial ovladajuci stat.
Ja mam ako Che Guevaru, Castra, Lenina, Stalina, Brezneva, Gorbacova, Putina, ale aj Busha, Reagana, J.F.K., Husaka Gottwalda a to knihy, busty a ine materialy. Nie je podstatne, co mame, ale ako to vnimame a ci vieme, co vlastne mame. Co boli ludia zac, co a ake hodnoty predstavovali a predstavuju a pod.
Veci je potrebne vidiet v kontexte ostatneho diania doma a vo svete.
Za každú cenu, odstaviť Fica. Ma právo veta. Šimečka má veľkú cenu pre zahraničie, Slovensko. Šimečku, politológa a buriča, nepotrebuje nikto na Slovensku. Bohužiaľ je to zahraničný kôň.
nonym 23. januára 2025, 13:48…aj Fico bol(je) zahraničný kon ked sa snažil odstaviť predchádzajúcu vládu?
Šimecka, je čistí burič, jeho sekajuca reč kývanie hlavou, mimika tváre, to sú znaky, klamára a neistého človeka.
A tvoja gramatyka je znakom tvojej tuposti.
Dopravca ked veríš bilboardom tak musíš byt porádny kus kokota.
A ty 15.22 si este vacsi lebo nevies citat. Ty bulo mamkin.
Anonym 15:22 precital si poriadne moj koment???a bez urazok.ok?
Anonym 23. januára 2025, 15:22…chceš povedať že na nich Fico klamal a všetci tí jeho voliči čo tomu uverili sú kusy kxkxta?
Nerieste ekonomiku, ked tomu nerozumiete.
Ci uz Danko alebo Hirman. vsetko veci vytrhnute z kontextu
Nie som ziadny rusofil, ale Rusko ma HDP v prepocte na PPP cca ako Nemecko a Japonsko.
A ze nieco take je, znamena, ze to asi ma nejaku vypovednu hodnotu. Rozmyslajte sami, aku
A neporovnavajte montovne( povedzme si ferovo, ze nic ine nie sme, vdaka aj za to) Slovensko a Cechy, ktore nemaju vlastnu menu s krajinami ako Rusko ci Japonsko
Ina vec je samozrejme ako su tie zarobene peniaze prerozdelovane. To ze si Rus, Ind, Cinan vystaci s malom je mozno aj stastie pre tuto planetu.
Inak by sme ju uz davno zozrali.
Skor ci neskor sa stane
Takisto neporovnavajte nasu (EU) inflaciu s ruskou za rok 2024, skuste porovnat rast dlhu a cien za poslednych 10 rokov.
A este casto pocujem, ze ruska ekonomika je na urovni Talianska
Hlupaci alebo populisti a manipulatori pouzivaju taketo argumenty.
Ak by ECB prestala kupovat taliansky dlh, (tlacit peniaze) tak vtedy este len zistime, aka pevna je dlhova ekonomika.
To sa nestane, nebojte.
Ale aj to aj dovod, peeco komunsiticky byt za 30 000 Kcs sa predava za 80 000 eur.
Co si myslite, ze sa stane o 5 rokov pri tom tempe, v akom sa tlacia dolare a eura?
Dunning Kruger efekt v plnej krase.
Venujte sa radsej politike, tej rozumie kazdy. Ekonomike asi 5% ludi.
dunning kruger 23. januára 2025, 17:11 – odbornik, neposudzuje sa ekonomika nahodou podla viac ukazovatelov ako len HDP? Hirman to napisal jasne: “ naši novodobí Biľakovci sa zabudli zmieniť o niektorých základných ukazovateľoch Putinovho „ekonomického zázraku“.
Vyberám len „námatkovo“ údaje za rok 2024”
Davam ti do pozornosti slovo niektorych a namatkovo. Tiez ti davam do pozornosti, ze porovnava zivotnu uroven, nie ekonomiky.
Cesi nemaju vlastnu menu? Kedy prijali euro, nieco mi uniklo, odbornik?
Mam taky pocit, ze s tym dunning krugerom, trafena hus zagagala. Mozes skusit ma vyviest z omylu. Ale musis sa viac snazit
Dnes v Davose D.Trump perlil,že EU by na zbrojenie mala dávať 5% HDP,pred týždňom český premiér, tvrdil,že skokové zvyšovanie nákladov na zbrojenie je nerealizovateľnéa ďalšia perlička je,že Trump vyhlásil, že USA budú ďalej posielať zbrane Ukrajine,len vtedy ak ich EU zaplatí,nakoľko amíci financovali Ukrajinu o 200 miliárd dolárov viacej,ako celá EU..čiže môžme sa pripraviť na ďalšie zdražovanie..
Anonym 23. januára 2025, 18:12 – poliaci v 2024 dali viac ako 4% a tento rok maju v plane 4,7% hdp. Trump neobjavil Ameriku. Zdrazovanie z vydajmi na obranu nema nic spolocne, nesir hlupy strach
Účel je splnený štvat, lebo kofola bude drahšia.
Jedného, Bilakovca poznám, Hojsík, alebo sa mýlim.
Anonym 23. januára 2025, 19:56 – ak by bola len kofola drahsia, nema sa vlada coho bat, az tak vela ludi by nebolo nastvanych, ci?
Anonym 23. januára 2025, 19:59 – b je spravne
https://youtube.com/shorts/a_s0E__nNZw?si=iHych8h-UvFRfX5F
Polici dávajú 3,9% HDP,Nemecko 1,6 HDP..
Anonym 23. januára 2025, 20:14 – rok 2024: Polsko 4,12%, Nemecko 2% spolu s osobitnym fondom zalozenym po utoku Ruska na Ukrajinu.
Prečo asi pre každý režim riadený diktátorom boli vyhovujúci jednoduchí ľudia? Človek vzdelaný, alebo majúci aspoň zdravý sedliacky rozum sa dá totiž ťažšie manipulovať! Na Slovensku je toľko odborníkov na všetko, infektologia, ekonómia, politológia, ale žiaľ sú zväčša bez akéhokoľvek vzdelania, ale chceli by riadiť planétu, nielen našu krajinu.
Ty mozes riadit svoj moc do hajzlovej misi.
jednoduchi?
misi
blbi jak tago…
Na zmenu vládnutia treba voľby. Nie atentát na premiéra. Špinavé živly zvoláva jú občanov na námestia, hnus.
A ešče treba očakávať tretiu svetovú vojnu, niekto prognózoval.
Anonym 23. januára 2025, 23:24 – vsak zvolajte provladny protest! Na ktory nikto nedojde, lebo prachy na autobusy a gulas s pivkom zadara sa nachadzaju vo vyplatnej paske streleneho v nezdanitelnej polozke
Ak to Cesko nepovazujes za chybu z rychlosti (bolo tam hlavne v spojitosti s mojtovnami)
Tou menou som chcel hlavne pocedat naviazanie na EU a tlacenie penazi.
Cesi mozu v prípade provlemov devalvovať, ale asi vies, co to znamena
Namatkovo, a vyberanie niecoho nie je seriozna analyza ekonomiky, to su presne taketo clanky a dankvoe vylety, kde sa mozu ludia rozne utešovať ako sme na tom dobre, lepsie ako rusim
Pricom inflacia nasms nablizsich 5-10 rokov bude ochudobnovat jedneho za druhym.
Ale to vam nikto nepovie.
Rusi su v prdeli s inflaciou, ale ich ekonomika stoji na realnom zaklade
Predavaju energiu a celu perodicku tabulku a zkaznikov maju okrem EU aj v zvysnych 7mld ludi.
Aka ich asi čaká buducnost?
Jedina sanca ako ich teraz rychlo oslabit, je nekupovat energiu
Ale na to jednoducho nemame gule. Lebo by sme polozili cast nasej ekonomiky
A co my? Zbrojenie? Ok, ale
Ako chceme vyrabat zbrane bez jadrovej energie ropy a plynu? Ako dlho potrva, kym to nebude ruska (prelzecena) energia?
Odkial chceme dovazat ocel, strelnu bavlnu (Cina je nas priateľ ci nepriatel?)
A je jasne, ze zbrojenim sa nezvysuje zivotna úroveň, ze to ide na dlh. Dalsia inflacia.
Koho budu volit ti chudobni ludia?
Ako píšeš, ekonomika sa neposudzuje len podla HDP, to je zapadny vymysel.
Realny pocit blahobytu zavisi o.i. od tvojej hlavy.
Rusi bez hajzlu su mozno stastnejsi ako my v 5-izbovom dome, to ja neviem.
Ale hadajme, kto bude najblizie roky trpiet novym kolom zbrojenia. Na koho ukor to pojde.
Hmotne rozmaznani západniari – tipujem – ako prvi.
Toto je samozrejme na dlho. Ale vseobecne sa da povedat, ze dobre casy pre vacsinu skoncili.
Žiadny politik vam to nepovie, preto treba udrziavat v spoločnosti rozdelenie a strach, aby sa dalo zdovodnit, to co pride.
Duning Kruger pre Anonym.18:00 24. januára 2025, 6:57 – povazoval som to samozrejme za chybu, jazyk, resp. prsty na kalvesnici predbehli mozog. Ako vacsina obsahu tvojho komentara. Nacnes kopec tem, vyjadris svoj nazor k casti a ujednoducheho cloveka vyvolas akurat tak zmatok.
Este raz, Hirman neporovnaval ekonomiku Ruska a Slovenska. Reagoval na Dankove zvasty, ze v Rusku neni az tak zle, ako tu tvrdia “liberalni fasisti”. Nerobil ziadnu “serioznu analyzu ekonomiky” ako sa snazis tuto podsunut. K zbytku sa nebudem vyjadrovat ani, lebo ako som uviedol vyssie, skaces od CR cez inflaciu k energetike az po zbrojenie.
Zhodneme sa akurat v tom, ze dobre casy skoncili. Ale to neni ziadna novinka, tie skoncili s prichodom pandemie. A mozme vinu hadzat kolko chceme na EU, na Radicovu, na Matovica, Sorosa, zidojasterov a co ja viem este koho. Ale veci sa maju tak, ze vdaka birmovanemu sudruhovi sme vcera prezrali to co sme mali na zajtra. Po vzore velkeho mocneho Ruska, ktore pokracuje v tradicii CCCP.
Mňa osobne nikdy nezaujímali reči o tom ako sa majú v Rusku. Vyrábať si akúsi politiku, a používať ako sa majú v Rusku je úbohé. Volil som SNS, do budúcnosti navrhujem, zrušiť túto stranu.
Anonym 20:30
Poľsko si od USA celkovo požičalo 11 miliárd dolárov na modernizovanie armády..
Súhlasím viacmenej s tvojim hodnotenim mojho príspevku .
Keby som mal napisat doslednu reakciu na vsetky tie problémy, ktore sa crtaju nieken v ramci Slovenska, ale hlavne silno socialisticky riadenej a orientovanej EU (dotacie, byrokracia) tak je to na poviedku.
Netvrdim, ze EU je v princioe zla, ale ekonomicke trendy vyzeraju dost zle
Nahadzujem len temy a nechavam uz na zaujem inteligenciu diskutera, ci s k veci nastuduje potrebné mnozstvo informacii alebo to hodi za hlavu a zaoberá sa malichernostami ako tento clanok.
Ad FB príspevky
Nehovorim, ze Hirman nieco analyzuje.
Snazil som sa naznačiť, ze Hirmanovmu prisoecku na FB sa da vycitat presne to iste co Dankomu
Ide po povrchu a ma len manipulativne poukazat na nejake ciastkove veci.
Prislusna cast volicov tlieska jednemu ci druhému, ale nedava to ziadny racionalny vyznam.
Ľudia z takychto prispevko akurát osprosteju
Ale rozumiem tomu tak, ze jednoduchsi volic nie je ken na Dankovej strane ale aj na Hirmanovej.
A takemu take prispevky stacia.
Mozno rouzmiem zle, tiez mozem byt v D-R.
Ale chcel som na to poukazat
Najmene 100miliard si požičali Poliaci.
Este doplnim, neda mi, vo vseobecnej rovine
Presne ako píšeš, moze to vyvolat zmatok u jedoducheho volica.
To je ale podstata, prinútiť ľudí, aby nebrali veci, ako ich citaju a vidia.
Nastava pomaly doba, ked nemozes verit nicomu z toho, co vidis a citas. Veci treba overovat na viackrát, vzdelavat sa, premyslat. Doslova – nebyt ovca
Nebuďme jedndouchi, snazme sa vidiet za prvú, ci druhu vrstvu povrchu
Cely marazmus tejto spoločnosti je prave zalozeny na populistickom zjednodusovani veci.
Comu venujes energiu, to posilujes.
Začnime o veciach hovorit v ich zlozitosti a previazanosti a z toho ovela lahsie vyklzne pravda.
Samozrejme nevyplynie z toho ziadna prevratna zmena v spolocnosti hned, ale mozno o generaciu, dve.
Ale aj to by som povazoval za uspech.
Kofola bude drahá, sem tam tečie z mestského vodovodu.
duning kruger 24. januára 2025, 14:41 – ono pri panoch Danko a Hirman, treba pozerat aj na ich osobny profil. Aj ked obaja chrlia populizmus, treba pozerat na zamer. Zatial co Danko nevysklada jedinu vetu bez nejakej koniny, bozkaval vylozky, bozkaval Zsuzsovu vsade, stoziar, semafor atd. Hirman je odbornik, profesional, bez znamych kauz a kixov. Studoval na Ruskej univerzite ropy a plynu. Ak sa mam rozhodnut komu verit, aj ked o teme nemam sajnu, viac sa priklanam absolventovi ruskej statnej univerzity ako plagiatorovi a autorovi vyroku: Lebo ludia otupievavaju.
Ocenujem konstruktivnu debatu bez invektiv, aj ked som si rypol. Dakujem. V konecnom dosledku suhlasim.
Prepáčte, ale kto tu na koho spáchal atentát ?
Kto tu terorizoval občanov SR počas covidu ?
Kto rozvrátil štátne financie, tak že musela ísť DPH na 23% ?
Úplne zmanipulované masy zabudnú na všetko.
20:12 Fajnové otázky gratulujem. Podporovať Šimečku môže len slepý.
Anonym 24. januára 2025, 20:12
Pocas covidu terorizovali lekarov dezolati. Co nerozumia ani kalendaru. Ludia si vo volbach zvolili mafiu, ktora uz bola pre nich znama. Bude pre tuto krajinu najlepsie ked ju mafia dotiahne do konca na uplne dno. Az potom moze zacat vznikat nieco lepsie. Stav musia pochopit aj nevzdelanci, mentalna subnorma, uplne vsetci. Problem je ze mafia to uz nevie tahat, ziadne reformy, ziadny plan. Do grecka prideme zo dna na den. Pad verejnych financii je momentova zalezitost.
Tie demonštrácie organizuje umelá inteligecia.
Zopar kokotov to organizuje,maju zpackane zivoty a obvynuju fica.
Anonym 24. januára 2025, 20:12
1. Cintula Juraj – najprv komunista, potom Vpn, kritik R.Fica od jeho prvej vlady, sympatizant Slovenskych brancov
2. Fico Robert, proticovidovymi protestami s heslami Ruska dole
3. Fico Robert, znova. Deficit kazdy rok vlady, posledne roky vyssi jak Matelkov
zita novakova, nebudes ty ta skareda slapka od milexu co ju nechcu uz ani bezdaci?
Miloš Majko 23. januára 2025, 13:13
Pán Majko a kto nás tam ťahá? Veď nikto nejde vystupovať ani z EU, ani z NATO. Čo je škoda, pretože práve NATO nás v najbližšej dobe vyjde set sakramentsky veľa. Píšete „do akej životnej úrovne nás ťahajú“. Podľa slov Marka Rutteho majú krajiny začať masívne zbrojiť aj za cenu zníženia sociálneho štandardu obyvateľov. Pýtam sa, sme nato pripravení? Sme pripravení, že sa možno zvýšia odvody pracujúcim aby bolo možné vykryť rozdiely? Sme pripravení na zníženie dôchodkov? Ešte väčšieho kolapsu zdravotníctva, či školstva? Len za cenu zbrojenia a fiktívneho pocitu bezpečia? Akým právom Rutte zaväzuje celú Európu, že budeme platiť americkým zbrojovkám za zbrane pre Ukrajinu? To nie je znižovanie životnej úrovne? Keď toto má byť cena za členstvo v NATO, tak dúfam, že sa nájde niekto, kto buchne po stole a povie dosť. Včerajšie protesty až moc pripomínajú čo prebiehalo v Gruzínsku a začínalo na UA. Kto ich organizoval sa vie tiež. Len nechápem, prečo im takéto konanie stále tolerujú. V Číne by už bola masáž pelendrekmi.
Fico prežil atentát, nešťastníkom s toho drbe, preto chodia na námestia, ešče aj Ukrajincov zapájajú do toho idiostva.Za všetko vždy zaplatia ľudia.
Anonym 25. januára 2025, 12:24
Ale ta cina je komunisticka krajina, to my nie sme, zatial, my sa tu nebijeme pelendrekmi. Postupne zacnite zabudat na dochodky, zacnite vnimat realitu plnym duskom. Zdravotnictvo a skolstvo je znicene bez planu ako dalej. Pre predsedu vlady to nie je tema. On ma teraz novu temu, riesit ustavou lgbtdi+-.
Akú životnú úroveň sľubuje PS? Ohováranie na namestiach nestačí, chcem počuť program a potom PS budem voliť. Buričov nepodporím.
A ty uz pripravujes predcasne volby a chces pocut predvolebne sluby, alebo dufas ze bolsevikom teraz prezradia s cim chcu ist do volieb?
Anonym 26. januára 2025, 16:45…ale veď nemusíš voliť hneď PS, v posledných voľbách bolo 25 strán, ja naozaj pochybujem že si si čítal nejaké programy, lebo ak áno tak práve tie opozičné strany ich mali vo všetkých oblastiach ďaleko lepšie ako tie koaličné..taký Smer ani program nemal, iba nejaký manifest.
Tu sa napríklad pozri na hodnotenie programov v oblasti verejných financií:
https://iness.sk/sk/iness-hodnotenie-volebnych-programov-verejne-financie
Podobné to dopadlo vo všetkých oblastiach.
Ratafak plachta 26. januára 2025, 18:40
Že velebia SASku ma neprekvapilo. Podnikateľom by dal prvé posledné, na rozdiel od zamestnancov. Jeho vlhký sen – zdravotné poistenie na americký spôsob by dal na frak každej peňaženke, mimo politickej 🙂 Akurát, že žiadny zo svojich plánov bližšie nešpecifikovali. Takže v podstate je to super program bez programu.
Anonym 26. januára 2025, 19:31…hodnotenie 7/10 je nejaké velebenie? To je na takú slabšiu dvojku možno, napriek tomu to v tej slabej konkurencií stačí na víťazstvo….
a pletieš do toho podnikatelské prostredie a zdravotníctvo, čo sú dalšie témy. Ty si ten ich program čítal keď píšeš že nič nešpecifikovali? Čítal si aspoň celý ten článok na iness? Kto má podla teba lepší program?
Naco by cital. On ma vysoku skolu zivota.
A stejne to uz zmazali.
Na rozdiel od vás dvoch som to čítal. A preto si stojím za tvrdením. Mimochodom jasne je to uvedené aj v článku od Inessu, že podrobnosti neboli bližšie špecifikované, chýbajú konkrétne veci. A Sulík vždy tlačil len podnikateľský sektor. Ako aj návrhy na ďalšie pripoistenia v zdravotníctve po vzore júsej. Ibaže zabudol že Slováci nemajú platy ako v júsej. To sú ale maličkosti, ktoré našich politikov nikdy netrápili.
Anonym 27. januára 2025, 8:15…tak hneď prvá veta v tom hodnotení je „SASka opäť predstavila dlhý program nabitý väčšinou konkrétnymi opatreniami.“
Je pravda, že im tam vyčítajú že pri výdavkovej časti mali byť viac konkrétny ale to sa týka jednej časti.
Každopádne kto má lepší program? Alebo ešte inak – čo z programov súčasných vládnych strán ťa oslovilo?
Kto verí predvolebným slubom politikov je bud mladý naivný soplák,alebo je to kokot jak rampa. A je jedno či je to matovič,fico,šimecka ,danko alebo hociktorí iní. Všetko sú to len zlodeji,ktorí hrabú pre seba.
Anonym 27. januára 2025, 12:03
To je tvoj tupý názor. Ďakujeme. Nabudúce prosím bez tých hlúpych slov.
No o tých ktorý vo vláde kradnú už vieme, pretože už tam boli a robili to isté včera, dnes a budú aj zajtra. Ale to, či by kradol taký Šimečka, to je len zbožné prianie provládnych voličov ktorí si tým ospravedlňujú prešlapy tejto najkorupčnejšej vlády histórie štátu. Radšej si povedia kradnú títo a kradnúť budú aj tí druhí aby si zjednodušili už ich dosť jednoduchý život a nemuseli sa sami pred sebou hanbiť koho to do vlády dostali.