MRC Sereď | Máme spracované výsledky dotazníka v oblasti cyklistiky s názvom „Rozvoj cyklistickej dopravy v meste Sereď „, ktorý sa realizoval na začiatku letných prázdnin.
Do dotazníka sa zapojilo celkovo 185 respondentov, čo je celkom zaujímavá vzorka názorov a pohľadov na vec v rámci nášho mesta Sereď. Okrem základných otázok, ktoré sme vyhodnocovali bolo cieľom dotazníka aj identifikovať tie lokality v meste, kde by ľudia privítali nové stojany pre bicykle. Práve na základe týchto získaných dát, ktoré sme dodatočne overili v teréne a odkomunikovali s mestom, sme určili lokality, kde budú v priebehu tohoto roka osadené nové stojany.
Dotazník sa dotkol aj tematiky efektivity využívania nákladného bicykla v našom meste, čo väčšina respondentov označila ako prínosné a reálne aplikovateľné.
Výsledky dotazníka nájdete spracované vo fotogalérii alebo si ich môžete stiahnuť ako PDF súbor z nášho webu v časti Materiály.
V rámci dotazníka sme vyhlásili aj menšiu súťaž o kvalitný zámok na bicykel značky ABUS. Meno výhercu/výherkyne nám pomohla vyžrebovať umelá inteligencia – prikladáme dôkaz v podobe snímky. Výhernou sa stala nasledovná mailová adresa: janula01@gmail.com
Gratulujeme!
Ďakujeme všetkým účastníkom dotazníka za vyplnenie a verím, že sa všetci uvidíme na jesennej cyklojazde mestom!
Kolko je v Seredi, priamo v meste cyklochodnikov, nie pri Vahu?
Cesty 2. triedy treba inak znacit. Namiesto jednej stredovej ciary treba urobit dve ciary po bokoch vyznacujuce pruh pre cyklistov a maximalku urcit na 60 km/h. Vyrazne to napomoze vyuzivaniu bicykla vo vzdialenostiach do 15 km od domu dobrych 9 mesiacov v roku. Najlepsim riesenim je samostatna cesta pre cyklistov, samozrejme, ale taketo premalovanie je najrychlejsou cestou k rozvoju vyuzivania bicykla na nakupy a cesty do prace alebo aspon na stanicu.
Zjavne sa cykloinfraštruktúrou (a nielen) v meste Sereď začalo zaoberať mesto samé. Držím im palce, pretože to bude boj s názormi “ako sa čo nedá” a “ako to nebude fungovať” a “ako budú vodiči obmedzovaní” a ešte neviem čo všetko bude “zlé”. Som vodič aj cyklista. Strávil som veľa času v zahraničí, veľa času v Škandinávii. Konkrétny príklad: autá jazdia v meste Malmö maximálne 40-kou. Nikto nikoho neohrozuje, nikto nikomu nenadáva, silnejší (motorista, cyklista) vždy rešpektuje slabšieho a slabší berie ohľad na silnejšieho. Silnejší rešpektuje slabšieho prakticky za “každých” okolností. Nakoľko sa jazdí pomaly, nie je problém rešpektovať sa navzájom.
Je ťažko popísať realitu a reálny život tam, nakoľko naša tolerancia je na míle vzdialená od tej škandinávskej a kto to reálne nezažil a nezažíva, nedokáže si to predstaviť. Ale to len tak okrajom, aby som veľmi “nemudroval”. Pretože výraz “nedá sa a podobne” je iba jedna z alternatív.
Pozdravujem tolerantných.
Výsledok prieskumu k využívaniu bicyklov v meste osť veľa naznačil. Naznačil o.i. aj to, že bezpečne jazdiť na bicykli po meste sa dá len po chodníkoch pre chodcov. Mesto Sď má schválený projekt cyklotrasy aj s platným stavebným povolením. Jeho realizáciu z finančných dôvodov vidím dosť vzdialenú. Ja tento problém vidím tak, že ak by celý projekt aj s povolením dali na policu a zakryli igelitom, nič zlé by sa nestalo (až na tie prehajdákané peniaze za projekt, ktorý bol počas jeho tvorby pred verejnosťou „dobre utajovaný „! Ak by sa zodpovední vybrali do neďalekej GA, by zistili, že min. na hlavnej ulici sú cyklisti dosť bezpečne oddelení od motor. vozidiel a videli by aj to, že túto trasu cyklisti aj využívajú! A spojenie centra GA s časťou Kolónia je, čo do terénnych prekážok a tým aj finančne, dlhšie a náročnejšie ako trasa po hlavnej ul. v Seredi. A GA tiež nemá 20 tis. obyvateľov. A ešte menej ich žije v Smoleniciach, kde vybudovali cyklo/chodník z obce až po Chemolak(cca 3,5 km !) Koľko peňazí sa rozflákalo na futbal? A výsledok? Zo štadióna sa stalo obyčajné ihrisko s dobrým trávnikom. Bude za to niekto braný na zodpovednosť?