BUĎ NA BICYKLI CYKLISTA, NIE EGOISTA: TOTO JE POVINNÁ VÝBAVA KAŽDÉHO CYKLISTU❗️
BUĎ NA BICYKLI CYKLISTA, NIE EGOISTA: TOTO JE POVINNÁ VÝBAVA KAŽDÉHO CYKLISTU❗️
ISSN 1337-8481
© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom. Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané. Logo a názov novín: © Miloš Majko Noviny sú aktualizované priebežne. Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou. Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.
Kolko ludia si asi tak pozrie take to video?
Načo sú mi odrazky a svetlá, keď sa vozím iba cez deň za normálnej viditeľnosti?
Naco ti je hlava, ked ciapku nosis len v zime?
K Anonym 27. mája 2024, 18:20
Čiapky v rôznej podobe / napríklad šiltovky/ sa nosia aj v lete, a tebe je načo hlava bez rozumu? Há?
Hlavu bez rozumu má ten, čo vraj jazdi iba cez deň.
18.27 nosi ciapku z alobalu. A smrdi savom.
Treba napísať niečo aj o vodičoch. Neraz sa mi stalo, že mi nedali prednosť, hlavne, keď idem z Kauflandu smerom na železničnú stanicu.Vodič, ktorý ide smerom z Komenského, to má úplne v prdeli.Tak isto opačný smer, tí, čo vychádzajú z Dionýza Štúra, asi tiež nevedia, že mám prednosť.
a čo na cyklotrase ?????
prilbu nosiť zákon stanovuje len tomu kto ide preč z mesta v meste ju mať nemusí. To predkladá že sa pohybuje po štátnej, alebo miestnej komunikácii.
Cyklotrasa nie je verejná komunikácia pre motoristov, el. kolobežky a v zákone je presne určená pre koho je – pre cyklistov. Tam len zákon doporučuje nosiť prilbu a to z dôvodu, že ak spadne tak si chráni hlavu proti vážnejšiemu zraneniu.
S tou prilbou si sa sekol. Osoba nad 15 rokov nemusí mať prilbu ani mimo obce.
Uprimne, ja po frekventovanych cestach cez den zapinam svetla. Rovnako nosim aj prilbu. Ide o moju bezpecnost. Ale odrazky ked mam svetla uz mi pridu nelogicke. Svetla v dnesnej dobe si myslim su dostatocne silne a este aj blikajuce, co dostatocne pritahuju pozornost vodicov. Iba ak by som odstavil bicykel a vypol svetla.
Odrazky sú povinné vpredu, vzadu a na kolesách (oranžové).
Aby som nekecal, tu je výbava bicykla priamo z vyhlášky
(1)
Bicykel musí byť vybavený na prevádzku v cestnej premávke
a)
dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami s odstupňovateľným ovládaním brzdného účinku; bicykle pre deti predškolského veku vybavené voľnobežným nábojom s protišliapacou brzdou nemusia byť vybavené prednou brzdou,
b)
spoľahlivo zaslepenými voľnými koncami rúrok riadidiel, napríklad zátkami, rukoväťou,
c)
zakončením ovládacích páčok bŕzd a voľných koncov riadidiel, ktoré musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom zakrivenia najmenej 3,2 mm; páčky meničov prevodov, krídlové matice, rýchloupínače nábojov kolies, držiaky a konce blatníkov musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom najmenej 3,2 mm v jednej rovine a v druhej rovine na ňu kolmej najmenej 2 mm,
d)
maticami nábojov kolies, ak nie sú krídlové, rýchloupínacie alebo v kombinácii s krytom konca náboja,
e)
zadným odrazovým sklom červenej farby spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy,40) pričom toto odrazové sklo môže byť kombinované so zadným svietidlom s červeným svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy41) alebo nahradenými odrazovými materiálmi podobných vlastností; odrazové sklo musí byť pevne umiestnené v pozdĺžnej strednej rovine bicykla alebo na ľavej strane čo najbližšie k nej vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ±15 ° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5 °; zadné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,42)
f)
predným odrazovým sklom bielej farby,40) odrazové sklo musí byť umiestnené v pozdĺžnej rovine nad povrchom pneumatiky predného kolesa v prípade stojaceho kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15 ° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5 °; predné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,42)
g)
odrazovými sklami oranžovej farby40) na oboch stranách pedálov, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na obuvi alebo v ich blízkosti,42)
h)
na lúčoch predného a zadného kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby40) na každej strane kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 20 mm, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík, či na koncoch blatníkov, alebo bočných častiach odevu cyklistu.42)
(2)
Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami na svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a)
svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy;41) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,
b)
svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy,41) pričom podmienky na umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami na umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 1 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,
c)
zdrojom elektrického prúdu, ak ide o zdroj so zásobou energie, ktorý musí svojou kapacitou zabezpečiť svietivosť svietidiel podľa písmen a) a b) po dobu najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia.
(3)
Za bicykel sa smie pripojiť prívesný vozík, ktorý nie je širší ako 1100 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. e) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 1 písm. h) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 2 písm. b). Prívesný vozík za bicykel musí spĺňať najmenej technické požiadavky podľa technickej normy.42aa)
(4)
Ustanovenia odsekov 1 a 2 sa nevzťahujú na bicykel prevádzkovaný v cestnej premávke účastníkom športovej akcie.
(5)
Svetlo svietidla podľa odseku 2 musí byť vpredu a vzadu viditeľné v noci bez atmosférických porúch na vzdialenosť najmenej 150 m.
(6)
Bicykel môže byť vybavený
a)
blatníkmi, ktoré musia prekrývať celú šírku behúňa nezaťaženej pneumatiky z oboch strán,
b)
krytom reťaze,
c)
pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa,
d)
nosičom batožiny.
(7)
Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa, sedadlo musí byť pevne pripevnené a vybavené pevnými podperami nôh dieťaťa. Sedadlo a podpery musia byť vyhotovené a umiestnené tak, aby sa počas jazdy dieťa nemohlo zraniť ani nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti jazdy. Sedadlo na prepravu dieťaťa musí spĺňať najmenej technické požiadavky podľa technickej normy.42ab)
(8)
Ak je bicykel vybavený nosičom batožín, nosič musí byť riadne a spoľahlivo pripevnený a nesmie ovplyvňovať bezpečnosť jazdy.
(9)
Bicykel vybavený postrannými pomocnými kolieskami nemožno používať na prevádzku v cestnej premávke.
(10)
Pneumatiky a ráfiky nesmú vykazovať trhliny, praskliny a iné zjavné deformácie, ktoré by zjavne narúšali bezpečnosť jazdy.
(11)
Vonkajší povrch bicykla nesmie mať špicaté alebo ostré výčnelky smerujúce von, ktoré by svojím tvarom, rozmermi alebo tvrdosťou spôsobili nebezpečenstvo poranenia osôb.
(12)
Bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom, pričom musí spĺňať technické požiadavky ustanovené v § 23.
(13)
Bicyklom sa rozumie aj trojkolka, viackolka a viacsedadlové bicykle, napríklad tandemy poháňané ľudskou silou. Trojkolka a viackolka musia byť vybavené aspoň jedným svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy.41) Zadné svietidlo musí byť pevne umiestnené na ľavej strane vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie.
Dospeli sme do doby, ked zakonom stanovene specifikacie bycikla su dlhe ako manual na raketoplan. Nieco je zle. Akoze plocha odrazoveho skla nesmie byt mensia ako 2000 mm2?
A keby ze to je 1957 mm2, tak bycikel nie je sposobilý? To uz fakt niekomu hrabe? Chodte sa pozriet do Azie. Trebars Thajsko. Na krizovatke stoji v jednom momente 50 skutrov a byciklov roznej kvality, plus auta samozrejme. Naskoci zelena a vsetci vyrazia dopredu, hlava nehlava, rychlejsi vyhrava. A maju problem? Nemaju. Proste seru na tieto nezmysly. To iste elektricka siet. Kable prepletene cez seba, na kazdom druhom stlpe to iskri, lebo vsak 200 klimatizacnych jednotiek na jednu fazu, a maju problem? Nemaju. Chcelo by to sustredit sa na podstatne veci a nie tocit policajne videjka. Ten motivator v uniforme by za peniaze od danovych poplatnikov mohol robit nieco zmysluplne.
k anonym 30. mája 2024, 0:38
Presne tak. Oného času som bol v Male – hlavné mesto Maldív- a tam je cesta, po ktorej sa miestni šuchcú celý deň. V oboch smeroch na šírke ako tá naša 6 m idú naraz autá, bicykle, chodci, a doprava. A všetko funguje. Tu , no škoda míňať písmenká.
Účelom tvojho komentára bolo akurát tak pochváliť sa. Všetci ti gratulujeme. Ale u nás platia zjavne iné pravidlá a ty, snílek, spomínaš na to čo bolo v Male.