back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Uzatvorený most: Slovenská správa ciest chce začať s prácami na novom moste koncom roka 2024, informoval riaditeľ úseku investícií Joanidis primátora mesta Kurbela

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Vedenie mesta Sereď sa dnes stretlo so zástupcami Generálneho riaditeľstva Slovenskej správy ciest Bratislava v záležitosti uzatvoreného seredského mosta. Riaditeľ úseku investičných projektov a prevádzky SSC Ing. Juraj Joanidis informoval primátora o aktuálnych krokoch, ktoré v súvislosti s mostom SSC podniká a dohodli sa na spoločnej komunikácii problematiky uzatvoreného mosta aj smerom k verejnosti.

Primátor Serede Ondrej Kurbel sa informoval o aktuálnom pohľade vedenia SSC na riešenie uzatvoreného mosta v Seredi. Riaditeľ investícií SSC priamo na radnici v Seredi informoval primátora, že už bol zrealizovaný prieskum trhu pre vypracovanie statického posudku. Táto úloha vyplýva SSC z uznesenia vlády SR, ktoré prijala na svojom výjazdovom rokovaní v Galante práve vďaka iniciatíve a zaangažovaniu sa primátora Serede Ondreja Kurbela. Ten vystúpil priamo na vláde a okrem urgovania riešenia uzatvoreného mosta v Seredi prezentoval aj výsledok ankety, v ktorej respondenti reflektovali svoje zažité situácie a dopady na ich každodenný život práve kvôli uzávere dôležitého mosta v Seredi (pozn. výsledky ankety nájdete v tomto článku dolu).

Statický posudok by mala SSC obdržať v máji 2024. Na jeho základe sa bude posudzovať aj možnosť prejazdu dopravy do 3,5 tony v smere do mesta, čím by sa odľahčila doprava na R1 v úseku pripájača na Dolnú Stredu.

„Pre mesto ako celok dáva veľký zmysel spustenie aspoň jednosmernej premávky po moste, do doby začatia komplexnej obnovy mosta,“ uviedol primátor Ondrej Kurbel. Dodal, že mesto samotné má s obchádzkami mosta náklady rádovo v desiatkach tisíc eur.

Samotný projekt obnovy mosta je v štádiu rezortnej expertízy. „Expertné posúdenie Ministerstvom dopravy SR je súčasťou prípravy procesu verejného obstarávania zhotoviteľa diela. Aktuálne finalizujeme súťažné podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania. Ak by v obstarávaní nevznikli žiadne problémy, čo by bol ideálny stav, počítame s možnosťou podpisu zmluvy o výstavbe nového mosta v jeseni tohto roku. Opakujem však, že by išlo o ideálny stav,“ uviedol Juraj Joanidis. Pri takom priebehu výberu zhotoviteľa by bolo možné predpokladať, že začiatok komplexnej obnovy mosta padne na koniec tohto roka. Je dôležité zopakovať, že počas realizácie príde k úplnému uzatvoreniu mosta pre automobilovú dopravu na jeden rok, k dispozícii bude iba pešia lávka.

„Občania už rok pociťujú dôsledky uzatvoreného mosta. Oceňujem preto návštevu z generálneho riaditeľstva priamo u nás na radnici. Vnímam, že výjazdové rokovanie v Galante urýchlilo niektoré procesy. Máme cieľ komunikovať túto problematiku spoločne a sústrediť energiu na zrýchlené jednanie, na konci ktorého bude obnovený most odovzdaný do užívania verejnosti,“ uzavrel primátor Ondrej Kurbel.

- Článok pokračuje pod reklamou -

 

Vaše hlasy z ankety bolo počuť na vláde SR

Primátor mesta ďakuje všetkým respondentom, ktorí sa zapojili do ankety k uzatvorenému mostu. Vecné argumenty, ktoré sa vo výsledkoch ankety objavili, mohol následne použiť pri jednaní s vládou SR na výjazdovom rokovaní v Galante a boli mu v značnej miere oporou pri prezentovaní situácie v meste po uzatvorení mosta v správe Slovenskej správy ciest.

Do ankety sa v termíne od 21. do 26. marca 2024 zapojilo spolu 1445 respondentov.

– Do ankety sa zapojilo 76 percent obyvateľov Serede a ďalších 20 percent respondentov bolo z okruhu do 10 km od Serede. Vyše 88 percent bolo v produktívnom veku.

– Za mimoriadne nepriaznivý dopad a každodenné obmedzenia pociťuje až približne 64 percent respondentov a ďalších takmer 23 percent odpovedalo, že obmedzenie na nich vplýva viackrát týždenne.

– Najčastejšie problémy, ktoré respondentom uzatvorený most spôsobuje, sú zvýšené náklady na dopravu a časové straty, výrazne ovplyvnili návštevnosť podnikov a firiem v negatívnom zmysle a takmer 9 percent respondentov vníma, že niektoré prevádzky boli úplne zatvorené.

– Mesačne spôsobuje uzávera mosta zvýšené náklady do 50 eur až 35-percentám respondentov, 15-tim percentám však náklady stúpli o viac než 100 eur mesačne. Vyše 9 percent respondentov nepociťuje žiadnu zvýšenú záťaž.

– Takmer polovica respondentov už zažila kolíznu situáciu na obchádzkovej trase – na odbočovacom pruhu zjazdu R1 na Dolnú Stredu.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Úplné výsledky ankety TU: Výsledky_ankety_MOST

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Dobrý deň a prečo vlastne keď už by bola možná jednosmerná premávka tak nie obojsmerná v jednom pruhu a riadená semaforom?
    Ďakujem za odpoveď.

    4
  2. Osobne som za jednosmernú premávku smerom do mesta, aby sa odbremenil zjazd na Dolnú Stredu. Pri obojsmernej premávke na semafor by boli zápchy až po bývalú jednotu a tým pádom aj znefunkčnená križovatka. A každému by sa náklady znížili aspoň o polovicu a časovo určite tiež

    7
  3. som presvedčený že premavka riadená semaformi by mala byť obojsmernaToľko aut tu nechodí aby sa vytvorila kolóna až po križovatku. Už ste niekedy videli že by kolóna aut pred križovatkou bola az po autobusovú stanicu? Ja teda nie. Poprípade räno a po obede v špičke by to mohla byť jednosmerka v smere do mesta a zvyšok obojsmerka Kto chce hľadá spôsoby a kto nechce hľadà dôvody

    3
  4. Most bude,keď budú moje deti bradate.Ved najskôr ho musí niekto podoprieť za 100 tis.euro,potom zase ďalší spraví zábradlie pre peších a cyklistov,potom sa spraví jednosmerné ,potom.sa.este niečo vymyslí….atď….a kto to všetko zaplatí?…no my danoví poplatnici.

    5
  5. Samé výmysly byrokratov !!! Trendy sú také ,že kým sa „niekto “ na tom moste poriadne nenabalí tak sa ani oprava nezačne !!! Je mi to prosím jasné, veď ROK sa na tom „pracuje “ a „skutek – utek „…Samé drísty, žvásty a nič sa nedeje. Pardón – sľubuje sa kvalitne, len čo je pravda…Je mi ľúto primátora, že musí bojovať so štátnou byrokraciou, vďaka za snahu ! A „niekomu “ veľká hanba !!!

    3
  6. Pane bože veď máme ešte len začiatok roka pomaly!! A ono že na konci roka.. z konca roka bude ešte ktorý koniec akého roka??

    2
  7. Ja si myslim ze seredania eaz pouziju godli na tunelarov co im nicia zivoty . Ako ke mozne ze bola tak zanedbana udrzba ? Taka ista zlodejona ako na hc moste..

  8. P. Kurbel, áno zažila som kolóny nielen po jednotu ale až ZA most cez Váh, ale to boli iné časy a iné dôvody. V každom prípade súhlasím s Vami, že premávka by mala byť obojsmerná, dnes už máme k dispozícii aj „inteligentné“ semafory, ktoré treba nastaviť podľa intenzity – v raňajšej špičke bude výraznejší čas na výjazd z mesta, v poobednej špičke opačne. A pokiaľ ide o samotnú opravu – ono to tak dopadne vždy, keď namiesto zdravého rozumu a racionality začne do procesov zasahovať politika a osobné záujmy. Už sa hovorí viac o oprave ako o stavbe nového mosta, takže sa obávam, že o 5-10 rokov po realizácii budeme musieť riešiť tento problém znovu…. v každom prípade ďakujem za Vašu neúnavnú snahu posunúť veci vpred a držím palce aby aj sa v dohľadnej dobe objavil aj výsledok.

    3
  9. Škoda že stávkové kancelárie nemajú v ponuke stávku na začatie prác na tomto moste. Vsadil by som všetko na to, že tento rok sa nič nezačne. Táto háveď pri moci je symbolom korupcie, zločinu a absolútnej neschopnosti. Ak sa niečo začne robiť tak napriek tejto vláde a nie kôli tejto vláde. Ľudia nesmú zabudnúť že SSC vedie nominant smeru ktorý musí takúto investíciu odklepnúť.

    4
  10. Homo Dezole…

    Ja som to chcel napísať hneď…je jedno,či bude jeden alebo dva pruhy,na moste je semafor blbosť,vidím keď idem ráno alebo poobede do práce, aké množstvo áut…ak to nebude na moste niekto v špičke riadiť,tak križovatka skolabuje….

  11. …bludy…este v zivote ziadny smerak nedodrzal to,co slubil…jedine zdochnuta
    košicka paska,vyhraj volby,mozes vsetko.. podla hesla,nikto vam nedokaze dat tolko,kolko vam ja dokazem slubit…kym tam nieje moznost na ujebanie penazi,poriadne velkej sumy,nic sa nestane…smerak=klamar-zlodej…

    5
  12. Most keď sa od spodu zatre klébrom a natrie sivou, hrady namoria, zábradlie už je, vozovka sa zrovná novým asfaltom a rekonštrukcia je na svete, teda na slovensku. A za 20 mil. Eur sa to dá zvládnúť.

    5
  13. Drahý Seredčania POZOR. !!! ZABÚDATE ŽE ŽIJETE NA SLOVENSKU !! KÝM SA ZACNE STAVAT TENTO PIDI MOSTÍK AKO NAPÍSAL CHLAPÍK NADOMNOU , ZATIAĽ BUDE NAD SERĎOU LETIEŤ HELLIHO KOMÉTA PREPÁČTE ZA PRAVOPIS

  14. ÁNO PRIATELIA ! A PRETO TO TAK DLHO TRVÁ LEBO ZLODEJI SA NEMÔŽU DOHODNÚŤ NATOM KTO VIACEJ MÔŽE UKRADNÚŤ !!!!

  15. Ja vám hovorím ze tento rok spojazdniť ten most bude nastavia tam semafory a pôjde to ale len pre osobné autá bohužiaľ ale aj to pomôže aspon nejak

  16. Do týždňa tam mohol byť nový,veď v tomto storočí sa mosty doslovne predávajú v stavebninách.. Ale žijeme,kde žijeme,nič sa tu nedá,nejde to,nemôže sa.. Prečo? Nik nevie.Jednoducho lebo.. Za rok nie sú schopní,ani vybrať firmu,ktorá by mala daňových poplatníkov poriadne ošklbať a zhotoviť most,ktorý snáď 5 rokov vydrží..Kompetentných okamžite vyhodiť a nahradiť schopnejšími..

    3
  17. Rok za rokom plynie a most v nedohľadne, pretože, kým by mal začať ešte koľko výhovoriek sa nájde?

    2
  18. Treba pozvať na rokovania ľudí z Japonska, alebo Číny , aby sa niečo naučili. Takto to robíme my na Slovensku. Ani o 3 roky od uzatvorenia, most nebude. Všetko je v „prežitom“ myslení kompetentných, zlej legislatíve a o praktikách pri výbere zhotoviteľa ani nehovorím … Celé zle a takto to funguje všade… gl all

    1
  19. no, lepšie neskoro ako nikdy 🙂 teším sa, že nastal aspoň nejaký progress

  20. Poslanecké a ministerské platy si zvýšili, voliči im zatlieskali a v posledných voľbách svoju spokojnosť vyjadrili tým, že im zvolili ich prezidentského kandidáta, zástupcu tradičnej slovenskej rodiny. Tak prečo sa tu sťažujete keď ste s touto vládou vlastne spokojní ??? O čo vám stále ide ?

    1
  21. No, oni cakaju na zvysovanie dph, o ktorom tvrdil pele prekrasny pred volbami, ze nebude.
    A uz je na programe.

    1
  22. V Štrbe stavajú ponad železnicu nový most…kurník šopa, tam to ide a tu u nás ani zaboha. Kde je chyba?
    „Výstavbu nového mosta realizuje SaÚC PSK prostredníctvom Operačného programu Slovensko, v rámci ktorého budú stavebné práce vo výške 3,2 milióna eur financované zo zdrojov Európskej únie, štátneho rozpočtu a PSK.“ http://www.aktuality.sk

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované