Prvé skutočne jarné a hlavne teplé dni s voľnom počas veľkonočných sviatkov trvajúcim prakticky štyri dni máme pred sebou. Všade, a najmä politici pred voľbami veľmi radi hovoria o ekológii, ekologickej doprave, cyklistike a zatraktívňovaním Slovenska turistom.
Aká je realita?
Turista, ale aj domáci cestujúci na cestu vlakom potrebuje značnú trpezlivosť a skutočne veľké odhodlanie cestovať na dovolenku alebo za turistikou. Cesta vlakom sa totiž pre sústavné meškanie, vynechané spoje a obmedzenia / výluky stáva skôr zážitkovým cestovaním, pri ktorom jeden netuší čo ho po ceste postretne, kedy a ako príde do cieľa, a či vôbec príde.
Turistika na bicykloch je zaujímavá a určité skupiny obyvateľov nepochybne láka viac ako cesta autom. Rozsiahle budovanie cyklotrás najmä z fondov EÚ je nepochybne správnym krokom a po dobudovaní infraštruktúry pre cyklistov (teda asi tak o 150 rokov) možno začneme byť pre turistov zaujímaví. Zatiaľ by sme sa mali zamyslieť nad tým, či infraštruktúru budujeme, tvárime sa a hovoríme že ju budujeme, alebo sme skôr svedkami jej postupného rozkladu.
Nedostatok mostov a potreba prepájať miesta na oboch stranách riek je témou samou o sebe. Sú miesta, kde most ponad rieku nie je, nebol, a vyzerá to tak že ani nebude, keďže nestíhame opravovať tie mosty, ktoré už sú postavené, no pre nedostatočnú údržbu a ich vysoký vek sa vlastne rozpadajú.
Netreba byť príliš veľkým pamätníkom na kompu spájajúcu dva brehy rieky Váh, a to z Vlčian do Selíc / Palárikova. Kompu sme využili niekoľkokrát a to niekedy nie z núdze, ale úmyselne, aby sme tento jednoduchý a naozaj nenáročný spôsob prepravy ukázali vtedy malému synovi.
Máme koniec marca 2024 a ak sa rozhodnete urobiť si cyklovýlet alebo pôjdete autom s tým, že budete mať záujem kompu využiť – zabudnite!!
Dnes sme pri ceste do Vlčian zaregistrovali dopravné značenie s textom „kompa nepremáva“. Je smutné, že upozornenie na zatvorenie kompy je len pár stoviek metrov od samotného prístavu a tak úplne kľudne sa môže stať, že sa neinformovaní turisti napríklad na bicykloch preženú zbytočne.
Jednoducho Slovensko…
Snažili sme sa získať informáciu prečo kompa nepremáva, a kedy premávať bude. Na telefónnom čísle „jedného z kompy“ – ako sa nám predstavil pán zdvíhajúci služobný mobil, sme sa dozvedeli že kompa nepremáva už minimálne rok a má byť deravá a vytiahnutá na breh. Na otázku či ju opravujú a kedy bude oprava hotová, pán odpovedal že nie, neopravujú a možno kompa už premávať nebude nikdy. Prečo ju neopravujú im vraj nepovedali, a to sa máme pýtať vedúcich na Správe ciest v Šali alebo v Nových Zámkoch.
Z uvedeného vyplýva, že Slovenská republika zo svojej dopravnej infraštruktúry už vyradila aj kompu nahradzujúcu chýbajúci most cez rieku Váh vo Vlčanoch.
Ak budeme vychádzať z tvrdenia „jedného z kompy“, že kompa je deravá, a nemáme dôvod neveriť mu, po skombinovaní tohto tvrdenia s osadenými dopravnými značkami sa nám naskytá pravdepodobne logická otázka: Ak štát nedokáže opraviť ani deravú kompu poháňanú ľudskou silou a je schopný nechať obyvateľov tejto lokality obchádzať miesto cez Šaľu alebo Kolárovo, ako máme veriť v jeho schopnosť v zmysluplnom čase zvaliť celý most a postaviť nový?
Že kompa v tomto úseku nebude nefunkčná večne a aj most ponad železnicu v Seredi bude raz opravený, sa dá predpokladať. Otázkou teda je, či toto nastane po vymenení kompetentných menežérov jednotlivých správ ciest, alebo nastúpení ministrov a vlády, ktorých prioritou nebude vlastná záchrana pred väzením, ale riešenie skutočných problémov trápiacich desiatky tisíc obyvateľov, ktorí ich vo funkciách platia.
Pravdivý článok.Máte pravdu.Poďme protestovať!!!!!
Ani to vám nepomôže, peniaze sú na súkromných účtoch rozkradnute a zvolili sme si zase zlodejov. Takže- 150 rokov je môj tip. Žiaľ, už sa toho nedozijem. Kua, ako to robia ti Poliaci alebo Číňania?
Za 5 rokov mohli byt postavene uz aj 3 mosty nie len jeden furt sa len na peniaze vyhovaraju
Fúka silný vietor a zvali prenosné dopravné znacenie označujúcu obchadzku(keď ešte bol Dlhá-Šoporňa zákaz nad 12t) hovorím si ako šofér z povolania, zavolám cestárom, aby to dali do poriadku, lebo potom ti cudzinci na kamionoch netušia že je tam aj nejaká obchádzka, nedvíhali my, na druhý deň opet idem okolo, ide cestarske auto, a ne ne zastavuje pokracuju do galanty na centrálu, však je už 15h,blizi koniec pracovnej doby
No volám na dispečing opet, zdvihol nejaký pan šéf, a ako som mu aj nadiktoval ecv toho cestarskeho auta, , áno aj my potvrdil je to jeho skupinka robotníkov, je to ich údržbárske auto, ale oni mali iny úkol, pre ktorý boli vyslany, nie koli tým spadnutym zvalenych dopravných znaciek
Tak o com to je, o ľuďoch, sefoch ktorý ani nemajú záujem o to aby niečo fungovalo
S prepáčením jebeme nato
Však čo, načo a vyhovorky
Padne šálky most alebo ho uzavrú no to bude chaos
Nie sú schopný údržbu správy, vyfrezovat a nový koberec, nie sú peniaze, ale ani nemajú ty kompetentný ktorý majú právomoci o to záujem, csak co on býva v Stupave a chodí do práce do ba na centrálu ssc
Šalsky
Ty mozes vysvetlovat tak max.pivnicu u babky na dedine.
Alebo len osvetlovat, ty bulo.
No tak sa neozyvaj ty sprostak.