Kúsky ako tento z inzerátu v skutočne dobrom stave, je dnes u nás možné vidieť už len výnimočne.
Práve aj na takýchto autách sa skutočne vozili súdruhovia z vedenia KSČ, riaditelia štátnych a národných podnikov, nemocníc a pod.
Dnes je možné zrekonštruovanú Volgu zakúpiť na inzerát:
„Prodám Volha 24 po renovaci.R.v.1974.Jasný původ ČSSR původní knížkový tp.Platná stk a eko zaplaceno.Vše plně funkční.“ (zdroj: Bazos.cz)
Vždy to bola Volga a zrazu Volha.
Anonym 25. februára 2024, 19:08 – sledujuc obsah Vasich diskusnych prispevkov chapem, obsah tohto nateraz posledneho… 😉
Rusi tusim nemaju H a na aute je pisane po rusky g.
Text z ceskeho bazosu. Kukni a vidis.
Na viac ste sa nezmohli?
Neviem bol to gaz 24 bolo to super auto. Určite lepšie bezpečnejšie ako dnešné autá no bolo pre súdruhov, hajzlov. Dnešné auta sú ako plechovica od piva, kvantum áut vyrábať, bezpečnosť posádky v riti hlavná vec že plechovica od piva dokáže dosiahnuť rýchlosť 200 km predstavme si ze chuj v protismere ide 200 stovkou a ja podľa predpisu.
Za 50 rokov bude na SOL foto BMW radu 7, ze na tomto sa niekedy vozili politicke opice
0:25 tá Volga je čo sa týka bezpečnosti pojazdná rakva oproti akémukoľvek dnešnému autu predávanému v európe.
Volga zrusi 1 ranou na totalku akekolvek dnesne akoze auto ked si zobereme napr dnesnu daciu co v kres testoch dostava ledva 2* a to uz pri 40 km rychlosti tak volga by si ledvaj poskrabala lak coz dack je na srot robym pre 2 najpredavanejsiu znacku na slovensku a tiez su to dobre vraky a len hromadly plastov ako cest a klobuk dolu pred starymi klasikami.
Lukas 26. februára 2024, 20:38 – skutocne zaujimava a nepochybne spravna uvaha.
Otazkou alenie je, ako pri dopravnej nehode dopadne auto, ale jeho osadka. Moderne auta maju deformacne zony prepocitane v prospech osadky. Keby totiz pri nehode bolo prioritou zachovanie plechov na aute v minimalnom poskodeni, automobilky by sa predhanali instalaciou stale pevnejsich radlic a v hrubke ocelovych ramov a nie mnozstvom aktivnych a pasivnych bezpecnostnych prvkov v aute.
Povedane inak a zjednodusene – Volga moze tahat pluh po roli, opravi ju priemerny traktorista zakladnym naradim priamo na ulici, no znamy este pred necelymi dvomi desatrociami jazdil s Volgou,ktora nemala instalovane ani BEZPECNOSTNE PASY!! A nikmu nemohol dat pokutu, lebo to bolo od vyroby a pasy (nesnivajme o samonavijacich) v ZSSR jednoducho NEPOZNALI!
Vyhodou Zigulika, Volgy a Mosvica je ich jednoduchost a nie bezpecnost.
Otazka teda je, ci v pripade havarie preferujeme malo poskodene auto smrtvou osadkourozflakanou po interieri a ceste, alebo airbagmi obalenu a zachranenu osadku s autom na odpis.
Lukáš trepeš hlúposti. Ľudia ako ty si myslia že čím hrubší plech tým bezpečnejšie auto.
Možno tá volga mala o 0.1mm hrubší plech ale napríklad hmotnosťou je porovnateľná s dnešnou oktávkou tak toho „železa“ tam asi až toľko nebude.
A čo sa týka bezpečnosti, stačí jeden pohlad do interiéru – nemá to ani hlavové opierky, veniec volantu z ocele nedeformovateľný, páčka pod volantom (smerovky) – tenká oceľová trúbka na ktorú sa raz dva napichneš, rýchlostná páka. V tom aute ťa zabijú aj tie pružiny potiahnuté tenkou látkou čo máš v sedačkách. Jednoducho dnes by to bola len pojazdná rakva aj keď v tej dobe luxusné auto v chudobnom východnom bloku.