back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Slovákov čaká dopravný masaker! Kľúčová križovatka najhlavnejšieho cestného ťahu Západ -Východ ide do rekonštrukcie

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Už o niečo viac ako dva týždne, sa prakticky každého vodiča prechádzajúceho po diaľnici D1 v smere Bratislava – Trenčín, ale aj vodičov idúcich po rýchlostnej komunikácii R1 s pripájaním sa na diaľnicu D1, významne dotknú rekonštrukčné práce.

Rekonštrukcia sa týka tzv. „štvorlístkovej“ mimoúrovňovej križovatky D1-R1 pri Trnave – Modranke.

Viac vo videu NDS:

od polovice marca 2024 budú v súvislosti s rekonštrukciou tejto mimoriadne dôležitej a frekventovanej križovatky platiť výrazné obmedzenia v jej prejazdnosti. Doplatí na ne prakticky všetka hlavná doprava a teda spojenie východu Slovenska so západom, ale aj tranzit cez Slovensko zo západu na východ, sever a technicky aj južnou trasou na Košice.

Mimoriadne vážne sa opatrenia dotknú ľudí z nášho regiónu denne dochádzajúcimi do Bratislavy napr. za prácou, do nemocnice, či na rôzne úrady.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Samozrejme, vytýčené budú obchádzky, no vzhľadom na frekventovanosť tohto úseku D1 a R1, sa dajú očakávať zápchy nielen na spomenutých komunikáciách tvoriacich vlastne „chrbtovú kosť“ dopravy na Slovensku, ale aj na obchádzkových trasách a napr. aj mestách a dedinách, cez ktoré budú obchádzky smerované.

Pripravujú sa samosprávy na tento pomerne ľahko predvídateľný stav?

Denné dochádzanie stoviek občanov z nášho regiónu, týmto ľuďom už dnes trvá cca 2 hodiny za predpokladu, že sú komunikácie plynule prejazdné a bez havárií. S tak výraznými obmedzeniami sa dá odhadovať čas strávený v kolónach obchádzok takmer na dobu rovnajúcu sa pracovnej dobe. Samozrejme, že hovoríme prioritne o hodinách, ktoré sú pre dopravu kľúčovými. Nakoniec, čo dokáže s dopravou spraviť  havária na D1 alebo R1 v piatok alebo v nedeľu popoludní, nám často tieto komunikácie využívajúcim vodičom netreba hovoriť.

Riešenie nehľadajme ani v autobusovej doprave. Ani autobus totiž kolóny nepreskočí!

Vhodným a asi jediným riešením by bolo okamžité výrazné posilnenie vlakovej dopravy minimálne na trase Bratislava – Galanta – Sereď – Bratislava a to maximálne na polhodinové intervaly so zabezpečením obvyklého nemeškania spojov a – bez prestupu v Trnave.  Práve vlakové spojenie tohto najviac postihnutého regiónu takto možné je. Úvrať v Galante je možné bez problémov riešiť nasadením vlakových súprav s hnacími jednotkami v oboch smeroch.

To si ale vyžaduje pripravenosť železníc a dostatočné predvídanie dotknutých samospráv – zamýšľal sa už niekto vôbec nad problémom, ktorý vlastne o niekoľko dní budú musieť riešiť  občania, aby sa v daný deň vôbec dostali do práce , či na plánované vyšetrenie do nemocnice?

– – –

Napíšte do diskusie, či o plánovaných obmedzeniach viete a aké problémy budú spôsobené vám po dobu cca 8 a viac mesiacov.

– – –

- Článok pokračuje pod reklamou -

Problematike sme sa venovali a viac informácií, ako aj obchádzky nájdete tu:

Most v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 čaká od marca komplexná oprava

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Vlaky tazko posilnia ked nemaju dost rusnovodicov…a ked do toho zacnu burat/stavat seredsky most, to budu aj tak chodit autobusy asi…no srandu kopec Bude

    1
  2. Čistá katastrofa,dennodenné kolóny v smere na Senec aj Trnavu po starej ceste ešte aj uzavretý most v Seredi a v dezolátnom vstave v Dolnej Strede a kompetentný doteraz spali,všetko treba robiť v extréme to je také Slovenské

  3. Pre Anonym 25.2.2024, 18:47: Takze bude sa burat a stavat novy most je uz znamy termin a bude NAD chodit namiesto vlakov? Odkedy dokedy to bude?

    1
  4. Pre Anonym 25.2.2024, 19:01: Vie sa uz kedy a ako bude prebiehat buranie a stavanie mosta? Ako dlho to bude trvat?

  5. NN 26. februára 2024, 3:50
    Tipujem že najbližších 10 rokov to nebude. Vláda rieši iné priority, nie jeden z tisícov mostov v dezolátnom stave.
    Teraz je napr. priorita nainštalovať mladého Gašpara na šéfa SIS, potom zasa Pelleho za prezidenta. To je pre nich dôležité.

    11
  6. vlaky neposilnia – nie sú rusnovodici, predpokladam ze ani dostatok suprav ci rusnov, otazne je ako je na tom kapacitne trasa BA-TT a naopak – pretoze uz davnejsie pisali ze hlavna stanica je uplne vytazena (jedine vyuzit ine stanice v BA) a vytazena je aj trasa do BA

  7. Mne sa zdá, že občania Serede by sa mali zmobilizovať vo veľkom počte a ísť do sídla SSC porozbíjať všetky okná a každého, koho tam stretnú na chodbe treba nakopať do riti.
    Inak si ich nikto nevšimne.

  8. Neuviedli konkrétny termín, neuviedli prečo to posunuli. Nevedia nič, sú neschopní. To je celé.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované