back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Na železniciach je situácia kritická. Doprava má byť obmedzovaná a vlaky majú meškať ešte viac

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Iba nedávno sme písali o zlom stave cestných komunikácií v okolí mesta Sereď priamo sa dotýkajúcich bezpečnosti dopravy dokonca aj na obchádzkovej trase vytýčenej v súvislosti s úplným uzatvorením mosta ponad železnicu.

Spomenuli sme aj zlý stav železničnej infraštruktúry.

Až v súčasnosti vychádza na povrch pravda o železniciach a žiaľ ich perspektíva je nateraz mimoriadne zlá.

Podľa v súčasnosti dostupných informácií, v minulom roku dalo výpoveď až 1575 železničiarov, z čoho viac ako 1000 malo odísť do dôchodku. Nových zamestnancov malo byť prijatých niečo cez 950, no treba si uvedomiť, že zaučenie na odborné profesie na železniciach nie je jednoduché a napríklad nový výpravca sa zaúča až rok.

Odborová asociácia výpravcov a dispečerov upozorňuje na zlý stav v rezorte už dlhšiu dobu. Len v regióne západného Slovenska má chýbať takmer 500 zamestnancov, ktorí sú nutne potrební na zabezpečenie riadenia železničnej prevádzky. Odborár Ferencei sa vyjadruje „situácia je skutočne kritická“. Problém má mať Bratislava a Trnava a to smerom na Záhorie.

Podľa slov odborníkov vidiacich do problematiky železníc, vážne problémy sú aj s pracovníkmi zabezpečujúcimi údržbu trate a zabezpečovacích zariadení. V prípade týchto zamestnancov sa ich akútny nedostatok dlhodobo prejavuje prakticky na celom Slovensku.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Vyzerá to tak, že doprava na železnici bude musieť byť obmedzovaná a vlaky budú meškať ešte viac ako meškajú už teraz. Ignorovanie stavu na železniciach a odsúvanie riešení problémov najneskôr spôsobilo výrazne väčší problém s hľadaním východísk z predmetnej situácie a minimálne k zvýšeniu miest musí prísť čo najskôr ak už ovšem nie je neskoro.

Už dávno bolo potrebné hľadať systémové riešenia a pracovníkov si pripravovať už na školách a lákať ich prípadne aj na rôzne formy štipendií a benefitov.

Je potrebné uvedomiť si, že na akékoľvek obmedzovanie verejnej dopravy bude citlivo reagovať aj verejnosť používajúca tento druh dopravy denne a že súčasný stav na železnici nesmeruje k jej rozvoju a obmedzovaniu individuálnej dopravy a tým šetreniu prírody, ale opačne. Sme pravdepodobne jedinou, alebo minimálne jednou z mála krajín civilizovaného sveta, kde železnice nemajú dostatočnú prioritu a namiesto výrazného rozvoja, modernizácie a zvyšovania rýchlostí na tratiach zažívajú skôr úpadok. Dnes už ťažko hľadať hrdých železničiarov na svoj spoločenský status a príslušnosť k tomuto druhu dopravy.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Nuž, teda racionálne premýšľať. Analýza celkového stavu v tomto segmente dopravy je určite veľmi dobre známa všetkým pravidelne cestujúcim . Hádam, nie je potrebné sa ani rozpisovať. Skôr by ma zaujímala pravda, prečo je to tak. Teda, kto užíva zlaté vajcia z tejto dopravy, kto tu ryžuje na opravách, prečo dotujeme cestujúcich, prečo prerábka trate v Žiline komplikuje život občanov Žiliny a mnohé ďalšie otázniky.

    5
  2. základom sú vlaky „zadarmo“ na ktoré sa skladáme všetci, ktoré napr. nemôžu využívať študenti a žiaci z oblastí, kde vlaky ani nie sú… vlaky „zadarmo“ nám to teraz v plnej miere vracajú (okrem iného). Máme využívať verejnú dopravu, nejazdiť autami, neprepchávať parkoviská, cesty … ale vlaky sú nespoľahlivé, meškajú, spoje nenadväzujú… ide to presne tým nesprávnym smerom

    6
  3. vlaky zadarmo nas dobiehaju tak ako by nas dobehli aj dialnice zadarmo a dalsie veci, zdaleka to sice nie je taka suma aku to potrebuje, ale aj to nieco pomoze, na druhej strane to vsetci dotujeme (zadarmo = vsetci sa skladame), a peniaze idu bohviekam

    2
  4. Za 1 rozkradnuté… za 2 úbohé mzdy… za 3 rozkradnuté… jaj a za 4 rozkradnuté…skoro som zabudol za 5 úbohé mzdy.

    3
  5. Čo čakať od sebranky, kde šéf železníc zabudne v batohu na pumpe 300 tisíc €. Doba kešu mala svoje čaro a to bol len jeden prípad, ktorý sa dostal na verejnosť. Pokiaľ sa nebude za toto verejne popravovať, nič sa nezmení.

    6
  6. To je ten kapitalizmus pani si nadelila veľké platy A nedbali aby robotníci tam robili za almužnu a ešte im je málo tak ty čo tvrdo pracujú ich poprepustaju Slovenska reality šou Takto to ide z celým štátom dole vodou

    5
  7. Staci si dat stranku zeleznic a ponuku prace,dokonca aj priamo v Seredi ponuka pracovneho miesta za raketovych 874 BRUTTO…

    3
  8. Na Slovensku fungujeme na strašnom investičnom dlhu všade kam sa pozrieme. Nie je možné aby to vo vyspelej spoločnosti fungovalo, avšak našou ,,supervynaliezavostou,, sme to dokázali lepiť neuveriteľne dlho. Len teraz prichádzame na to ze nebolo to múdre, skôr naopak. Iba dúfam ze sa to nerosype všetko naraz, keďže do krajiny dochodcami a neschopakmi podporenej súčasnou vládou, sa hrnut sikovny ľudia naspäť domov určite nebudú…

    5
  9. Zlatí komunisti ! Všetko fungovalo,neexistovali bezdomovci,každý mal kde bývať. všetci mali prácu,teda poniektorí čo sa im pracovať nechcelo,pracovať museli,že pán Majko ? Neexistovali mimovládky,neziskovky…vtedy sa nepracujúcim hovorilo príživníci.

    10
  10. Navyše to tunelovanie bude teraz aj beztrestné, takže to bude môcť fungovať ešte vo väčšom.

    5
  11. No, platy si zvýšili, sponzorom zaručia beztrestnosť a amnestiu. Potom hádam začnú už niečo robiť.

    2
  12. K Anonym 13. februára 2024, 19:33 – to je trocha viac tu https://www.culture.gov.sk/wp-content/uploads/2019/12/CNS_2024.pdf teda píšu, že 59 066 775.
    Ale – odporúčam si naštudovať, koľko štátnych zamestnancov – farárov, či inak nazvaných nositeľov tmárstva / 21 storočie / je v armáde, polícii, hasiči, väzenstvo a ďalší, ministerstvo kultúry . Takže peňazí je dosť , ale tu politická vôla nie je, konečne ich odtrhnúť od štátneho prsa. Neviem čo by hovorili zamestnávatelia , keby sa v pracovnej dobe zamestnanci chodili modliť. No a štát – však ovečky – občania zaplatia aj modlenie sa a rituály v pracovnej dobe.

    1
  13. To,že autobusy a vlaky nenadväzujú na vlaky, je starý problém, pretože autobusová doprava je súkromná a nikto im nemôže prikázať,ako majú jazdiť,bezplatné cestovanie vlakom je v pomerne asi 65 % študentov,35% dôchodcovia,čiže študenti,ktorí sú tak nadšení z opozície, z tej opozície, ktorá pred voľbami avizovala zrušenie bezplatného cestovania,tak vlastne súhlasia,že sú za zrušenie bezplatného cestovania,je pravda že sa na to skladáme všetci,ale takisto sa skladáme na bezplatné vysokoškolské vzdelanie, kde veľa študentov potom odchádza do zahraničia, čiže nie ..vlaky zadarmo..môžu za zlù situáciu na železnici, ale problém je mizerné riadenie Slovenska od r.1993 až doteraz..

    1
  14. Anonym 14. februára 2024, 13:45
    „autobusová doprava je súkromná a nikto im nemôže prikázať, ako majú jazdiť“
    Toto vôbec nie je pravda. Hovorí to o tom, že niektorí ľudia vôbec nemajú potuchy, ako funguje doprava v záväzku verejnej služby.
    Naopak – objednávateľ dopravy má vždy a veľmi čo hovoriť do toho, ako kde a kedy bude autobus jazdiť, pokiaľ si ho objedná. Stačí sa pozrieť do blízkeho zahraničia, ako tieto požiadavky a ich (ne)plnenie pozdvihli kultúru cestovania nielen v autobusoch.
    A taktiež by som rád videl nejakú podloženú štatistiku rozloženia 65/35. Pokiaľ to nemáte, prosím nepíšte veci vycucané z prsta len preto, že sa potrebujete vyjadriť v diskusii.

  15. A ešte k tej železnici: situácia vôbec nie je kritická. Kritická bola pred pár rokmi. Dnes je katastrofálna!!!
    A že ryba smrdí od hlavy? Áno, ale hlava je na ministerstve. Ak ministerstvo uvoľní pre železnice (o ktorých vždy tvrdí, že sú prioritou) desatinu peňazí, ktoré železnica reálne potrebuje, tak potom sa nečudujme, že s takým malým objemom sa nedá železnica udržiavať, o investíciách do nových vecí ani nehovorím. To si potom radšej šéfovia na Klemensovej nadelia odmeny, pretože s tou almužnou aj tak nič nedokážu urobiť.

  16. Slovensko je krajina ministerstiev a kancelárií kde sa formou papiera vytvárajú hodnoty ale iba virtuálne to znamená žiadne, peniaze idú kdesi na Belize a čo ostanú omrvinky z toho sa lepí už zalepené

  17. Železničná spoločnosť Slovensko, si sama može za tento stav. Na personálnom, keď majú záujemcov, tak ich odmietajú…
    Keď som sa pred pol rokom uchádzal o prácu na Železnici , konkrétne som chcel robiť rušňovodiča, tak ma surovo odmietli, lebo nemám „technický“ smer štúdia.
    Ponúkli mi prácu pokladníka , podotýkam na dobu určitú, čo som neakceptoval.
    Keďže bývam v BA dal som si žiadosť do Viedne a OBB železnice vo Viedni ma priali bez akýchkoľvek problémov, jazyk ovládam, testy som urobil, školenia tiež a plat mám nástupný 2450€, teraz 2800€ + príplatky, k tomu 13 a 14 plat , keď budem mať všetky skúšky plat mám mať 3570€
    Zmluva mám od prvého dňa na dobu NEURČITÚ!!?
    Plat na Slovensku som mal mať 874€ a po zaškolení vraj 1400€ Brutto. Vo Viedni mám 2x toľko, čo v Bratislave a zmluvu na neurčito!
    Moje Meno: Michalko

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované