Sládkovičovo | Na základe poznatkov o osobe v ohrození života, boli na miesto udalosti vyslané dve hliadky z OO PZ Sládkovičovo.
Po nájdení osoby v priamom ohrození života policajti vyhodnotili stav osoby za natoľko vážny, že sa túto osobu rozhodli naložiť do služobného auta a urýchlene ju transportovať do nemocnice.
Počas jazdy so zapnutým zvukovým a svetelným výstražným zariadením, došlo ku kolízii služobného auta polície s iným účastníkom cestnej premávky. Osoba v ohrození života bola preložená do vozidla RZP a transportovaná do nemocnice.
Dopravnú nehodu vyšetrujú dopravní policajti.
K udalosti nám KR PZ v Trnave poskytlo tieto informácie:
„Môžeme potvrdiť, že policajná hliadka našla na mieste vážne zranenú ženu v ohrození života. Policajti ihneď kontaktovali RZP, ktorá však neprichádzala. Policajti sa jej snažili pomôcť a naložili ju do služobného auta. Policajt, ktorý sedel za volantom služobného auta, využil oprávnenie na použitie výstražného a zvukového zariadenia. Počas presunu však došlo k nehode služobného auta s iným vozidlom. Okolnosti nehody aj miera zavinenia je v štádiu vyšetrovania.“
Je nespochybniteľné, že policajti OO PZ zo Sládkovičova konali v záujme záchrany ľudského života, čo je v danom momente to najdôležitejšíe.
Účastníci cestnej premávky by mali vnímať situáciu okolo seba a dostatočne zavčasu reagovať na vozidlá s právom prednostnej jazdy a umožniť im bezpečný prejazd vždy, ako to je možné. Tak ako v tomto prípade, môže a spravidla ide o veľa, niekedy dokonca o životy iných ľudí.
Takže policajti môžu na kruhovom objazde ist do protismeru, hej ? Nabudúce nech skúsia aj na diaľnici. Niektorí sa moc dobredu vidia už na facebooku aký sú chrumkavy. Halleluja
Občan 15. januára 2024, 16:39 Pri – ano, v urcitych pripadoch (nebezpecenstvo ohrozenia zivota / zivotov) moze ist policajt na sluzobnom aute so zapnutymi vystraznymi svetelnymi a zvukovymi znameniami v PROTISMERE AJ NA DIALNICI.
A to sa netyka len policajtov, ale aj ostatnych zachrannych zloziek!!
K tomu je pravo prednostnej jazdy. (samozrejme, aj policajt musi vyhodnotit, ci sa pusti v protismere v rychlostnom pruhu, alebo po pruhu odstavnom.)
A ostatni ucastnici cestnej premavky su POVINNI jazdu prisposobit situacii – ak nie je bezpecna jazda, tak musia zastavit vozidla.
Môcť môže, ale keď spôsobí nehodu tak je jednoznačným vinníkom dopravnej nehody. A bodka. Nech následne nesie zodpovednosť za svoje konanie.
Anonym 15. januára 2024, 18:12 Pri – nie, nie je.
V protismere aj na diaľnici asi len samovrah ďaleko by nedošiel.
p. Majko mylite sa. Treba si ten zakon nastudovat. Podľa zákona o cestnej premávke vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, v tomto prípade sanitka, aj keď nie je povinný dodržiavať niektoré povinnosti a zákazy ustanovené týmto zákonom, musí dbať na potrebnú opatrnosť tak, aby iných účastníkov cestnej premávky neohrozil.
Jednoznacna vina policajta.
Andrej 15. januára 2024, 19:26 Pri – suhlasim, je to tak – NEOHROZIL.
Vzdy sa vyjadrujem len k veciam, ktore mam nastudovane a dokonca ODKONZULTOVANE.
Nikde nanajdete, ze by som snad hovoril o ohrozeni. Ani na tej dialnici by za normalnych okolnosti (venovanie pozornosti soferovaniu vodicmi a vcasnej reakcii na vystrazne znamenia policie alebo inych zloziek) by nemalo dojst k ohrozeniu !!
Ide o OBMEDZENIE a presne to je kazdy vodic POVINNY STRPIET.
Este drobnost- neriesim konkretny pripad, ale obecne. Mieru zavinenia tu a aj inokedy vysetruje kompetentny organ.
Vzdy je potrebne brat do uvahy konkretnym konanim sledovany zaujem. Ani policajt urcite nepojde do protismeru na dialnici „hladat niekomu mobil vypadnuty z auta“.
Je potrebne uvedomit si, ze pre nieco su auta dostatocne viditelne oznacene – kto toto prehliadne, nesmie sadat za volant.
Osobu v ohrozeni zivota ohrozil aj policajt ked si zle vyratal manever…
Ak isiel do protismeru na kruhaci, tak tych par sekund cakania by toho cloveka menej ohrozilo myslim…a nebudem teraz chvalit jeho chybu hoci bola myslena dobre… ak to bol manever na kruhaci do protismeru bolo to nezodpovedne, nie na pochvalu..
Obyvatel 15. januára 2024, 19:40 Pri – kazdy – aj bezny vodic – vyhodnocuje situaciu v danom momente a rozhodnutia robi v sekunde.
Nasledne su tieto rozhodnutia hodiny, dni, tyzdne az mesiace podrobovane analyzam mnohych odbornikov. Vodic sa rozhoduje v strese, ostatni v klude a pohodli kancelarie pri kave hodnotia, ci sa nemal rozhodnut inak.
Nie zo srandy sa hovori, ze sadnutim do auta je vodic jednou nohou v base…
Myslim si, ze aj ten policajt keby vedel, ze pride k havarii, by radsej cestu do nemocnice s clovekom v kritickom stave neskracoval, ale kruhac by obisiel.
Povedzme si to takto – policajta nic nenutilo snazit sa zachranit zivot tym, ze on bude riskovat. Kludne mohol cakat na zachranku. Ci by dosla pomoc vcas, je vsak otazne…
Jedna z najcastejsich odpovedi pri nehode je – treba predvidat..keby policajt vedel ze pride k nehode…prave on mal predvidat..ale bolo tam riziko iba 50% ze to nevyjde… snaha sa ceni… je pravda ze v snahe urobit nieco dobre casto irobime extremne chyby…
Obyvatel 15. januára 2024, 20:31 Pri – o 50% by som hovoril v pripade, ze by si tak isiel Ty, ja, alebo bezny vodic.
V pripade, ze ide policajne auto so zapnutym VRZom, tak by som znizil predpoklad na mizive %.
Teda za predpokladu, ze savodici venuju soferovaniu, nie su hluchi, nemaju nahlas radio, alebo spunty v usoch pocuvajuc niekoho na druhej strane mobilu.
Ano, suhlasim dnesna doba je plna nezodpovednych ludi za volantom, ako vravis telefony, hudba, frajerina, pes na kolenach.. preto aj ako policajt by som predpokladal ze prave oproti sa vyruti niekto kto bude mat na salame moje majaky… zakon schvalnosti.
Nevadi stalo sa, je to dobre na ponaucenie aj pre policajta, resp ludi co vyuzivaju prednostnu jazdu aj pre siroku verejnost… pretoze mozno aj mna by prekvapilo policajne auto v protismere na kruhaci a to sa venujem vyhradne riadeniu a videl som uz par ludi si takto skratit cestu…
Suplovat záchranárov sa neoplatilo. Nebola to špeciálna úloha, šofér mal dodržať dopravné predpisy, ísť tak aby neohrozil účastníkov premávky aj keď použil výstražné znamenia.
Zrejme sa niekto hral na kobru z nemeckého TV serialu.
A vodič GA798 GI v poriadku zdraví?
A dátum nehody chýba.
Ako je na tom posádka auta do ktorého policajt vpálil?
Každý policajt pred nástupom do PZ prejde školením, ako môže používať vozidlo pri zapnutý ch majakoch . Dostanú tzv. kupón, ktorých ich oprávňuje s takýmto autom jazdiť. Nikdy ich neinstruuju o tom ,qby mohli vojsť do protismeru na kruhaci ,pokiaľ majú cestu v riadnom smere prejazdná a ktorú im práve použitie majákom otvára.
Pred nástupom do PZ? Si si istý alebo nerozoznáš predložky vo vete?
Miloš .dobre to chlapci zahrali.Ako som Ti hovoril chodia takto pravidelne a bez majákov lebo môžu a preto že sú to zelené gumy. Toto nebolo prvý krát, ale dúfam že naposledy . To je iná sila na čo sa dokážu vyhovoriť.
Len jedna osoba?
Vidím , že si expert : tak daj ,či je to správne , preložím Ti to do slovenčiny :
Pred nástupom do Policajného zboru ? Tak čo , bola predložka správna ? 🙂
Nechcel som sa do vašej debaty montovať, ale taký analfabet ako je 8:27 sa málokedy vidí. Ty si ho nepochopil? Má tam byť „Po nástupe do PZ“ nie „Pred nástupom“. Či podľa teba ho najprv vyškolili a až potom prijali do PZ? Stačí ti to takto polopatisticky?
Myslel dobre zle napísal o čo ide?
Ked sa uz montujeme….
Tiez si myslim, ze najprv ho vyskolia a az po absolvovani – uspesnom- vyskoleni ho prijmu do PZ.
Podla teba ho vyzbroja, daju ostre, auto a chod? Sak sa naucis….
Šofér auta do ktorého nabúral policajt ako sa má.
Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky skutočne prijalo prepojený hovor z linky 112 od 27 – ročnej ženy, ktorá žiadala o pomoc avšak pre psychické problémy. „Počas hovoru bola pri vedomí, orientovaná v čase aj v priestore a vylúčila akékoľvek zranenia. “
Prečo ju potom museli prevážať policajti?
Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky skutočne prijalo prepojený hovor z linky 112 od 27 – ročnej ženy, ktorá žiadala o pomoc avšak pre psychické problémy. „Počas hovoru bola pri vedomí, orientovaná v čase aj v priestore a vylúčila akékoľvek zranenia.
Vzhľadom na to, že policajné auto bolo obsadené tou najchrapunskejsou posadkou, aká sa v celom okrese mohla nájsť (Hanus – sústavne prekladany z jedného útvaru PZ na druhý, nakoľko je to konfliktny človek, nezodpovedný a arogantný, Kazikova – ktorá je pomstychtiva, zákerná, nevahajuca kariéru robiť aj cez pochybné, nazvyme to slušne milostné avantury s nadriadenými), je na mieste skúmať, či neklamu, nakoľko už nie raz boli v doterajšej svojej kariére na PZ toho schopní. Obzvlášť, ak operačný systém záchrannej služby tvrdí niečo, čo je v prikrom rozpore s ich tvrdením. Rozmlatili jedno z momentálne najdrahších policajných áut v okrese pri nedisciplinovanej jazde, použijúc maják prednostnej jazdy neskoro, idúc do protismeru v kruhovom objazde, vidiac, že oproti sú auta. Kam sa asi v tom kruhovom objazde tie oproti idúce auta tak vyhnú, že? Tu si niekto myslí, že teraz keď pouzije (a znova zdôrazňujem, tie okolnosti prípadu sú celé veľmi záhadné) maják na vozidle prednostnej jazdy, že čo, všetci ostatní účastníci cestnej premávky sublimuju (vyparia sa) , lebo idú oni, veľkí čavovia? Aj vodič auta prednostnej jazdy musí rešpektovať základný rámec cestnej premávky daný zákonom, operatívne vyhodnocovať a tomu prispôsobiť svoju jazdu, aj keď s majákom. Obzvlášť keď je to príslušník záchrannej zložky, údajne vezuci vo svojom aute na živote ohrozenu osobu (???, tie tri otázniky vyjadrujú opodstatnené pochybnosti, či to aj bolo presne tak ako to popisujú), ktorý je na to aj skoleny a mal byť psychicky spôsobilý adekvátne reagovať. Auto k náhrade, disciplinárne trestať. Kazikovu, rychlokvasenu intrigami dosadenu čoby rychlokvasenu zástupkyňu riaditeľa OO PZ Sládkovičovo odvolať. Hanus a už konečne s definitívnou platnosťou vyraziť z PZ. Zaujímavé, že KR PZ Trnava sa aj za neho takto ochranarsky stavia, keď ho aj odtiaľ vysmarili.
Bombastický názov článku a pravda vypadá inakšie.