Na výjazde z rýchlostnej komunikácie R1 bolo odbočovanie v smere na Dolnú Stredu problematické vždy. Odbočuje sa totiž na nadjazde ponad R1 doľava a vodič dáva teda prednosť autám idúcim zľava, zprava, ale aj autám idúcim od Dolnej Stredy na Nitru a vlastne aj autám, ktoré prídu od Nitry a smerujú na Galantu.
Viditeľnosť pri odbočovaní je výrazne sťažená profilom nadjazdu a niektorí vodiči situáciu komplikujú aj tým, že sa do kopca nevedia rozbiehať úplne plynulo.
Výrazné problémy a vznikanie nebezpečných situácií priamo na R1 sme predpokladali už z návrhov obchádzok ešte pred uzatvorením nadjazdu, čo sme dostatočne vizuálne prezentovali aj na stretnutí primátora s občanmi a následne priamo riaditeľovi ODI PZ v Galante Jozefovi Bičanovi a ďalším policajtom pri samotnom odstavovaní mosta ponad železnicu v Seredi.
Následne sme systematicky upozorňovali na riziko tvorenia sa kolón na rýchlostnej komunikácii bez odstavného pruhu, čo sa samozrejme potvrdilo už veľakrát kolónami až po logistické centrá Amazon a v niektorých situáciách dokonca po výjazd Sereď sever.
V súvislosti s aspoň akým takým znížením rizika vážnej kolízie sme upozorňovali na nevyhnutnosť zníženia rýchlosti na R1, čo bolo aj následne vykonané dopravným značením, ktoré však nie každý vodič rešpektuje.
Most ponad železnicu v Seredi je uzatvorený už viac ako pol roka, doprava po železnici kompetentných po podopretí mosta už netrápi, bola spustená aj keď v spomalenom režime. S nadjazdom sa však odvtedy veľa neudialo.
Ľudia sa oprávnene pýtajú, prečo? Nie každý – hlavne nie tí, ktorí tento stav spôsobili si uvedomuje, že obyvatelia mesta bývajúci v časti odrezanej uzatvoreným mostom za rok prejdú cca 18 000 km navyše a to za predpokladu, že využijú obchádzku práve cez Dolnú Stredu, ktorá však už takpovediac „nie je oficiálnou“ a dopravným značením vyznačenou obchádzkovou trasou. Ak by sa občania držali na ceste z ulíc Bratislavská, Trnavská, Kasárenská a iných dopravného značenia, za rok by navyše urobili cca 30 000 a viac km a to už je číslo, ktoré by malo kompetentným napovedať, že majú dočinenia s výrazne oprávnene nas*atými stovkami občanov.
Prvoradá by ale mala byť vždy bezpečnosť, za ktorú sú zodpovedné konkrétne osoby, v konkrétnych funkciách, konkrétnych inštitúcií platených štátom, teda samotnými poškodenými občanmi. Mnohí z nich sú verejnými činiteľmi.
Opätovne prinášame zábery takej jednej bežnej dopravnej zápchy, ktorá sa tvorí mimoriadne často na rýchlostnej komunikácii R1 s tým, že kompetentné osoby by mali vedieť akému riziku sú denne vystavení občania dochádzajúci do centra mesta za povinnosťami, prácou, školou, nákupmi, lekármi, poštou či úradmi. A práve títo kompetentní by sa mali desiť dňa a hodiny, kedy niekomu nejaký kamionista križujúci Európu pri chvíle nepozornosti rozfláka auto s manželkou a deťmi po rýchlostnej ceste tak, ako to vídavame v iných prípadoch už roky.
V septembri došlo k zmene vlády a vidíme, že aj mnohých priorít, ktorým sa štát chce venovať. Ako dopadne seredský most a zostane medzi prioritami aj v čase, kedy sú v obdobnom stave ďalšie mosty na Slovensku?
Keby len km ale koľko nás stojí naviac penez ťa obchádzka.
Logicky, kilometre navyše znamenajú peniaze navyše
A o Ekologii ani nevravme radsej.Navyse spaleneho benzinu.Vyfukovych plynov.Kde su ty co blokuju cesty teraz za taketo veci.Ekologovia haloooooo.Nevadi?
Naozaj je taky problem, dat na krizovatku docasny semafor?
Ako ste vyratali tych 18000km navyse? 🙏🏻
Majko daj navrch.povedz.ako to vyriešiť…
znížte tam rychlosť, alebo zacnite klopkat R. Kalinakovy na schvalenie TMS. Včera parlament vyjadril dôveru, takže už by to malo byť možné.
Je to totálne, írečito povedané, v píči – vážení zodpovední !!!
Pán Majko si už tradične musí kopnúť do vlády R. Fica, aj keď len jemnúčko. Podľa jeho predstáv by mala byť prestavba mosta v programovom vyhlásení vlády.
Tiez je to o drzku, cele zle. Ale pravda, najprv vystavat ihriska, pre afektovane matky a ich nevychovancov, lebo to je dolezite. Kto s cim rozmysla? Cela Sered je zahnojena tym najhorsim hnojom. Neviem sa dockat ked odtialto odideme…..
Absurdnosť tejto doby je nekonečná, načo záujem občanov, hlavne že máme poniektorí plné vačky.
Potkana skurveneho, ze ho baba jaga nezedla
vies si predstavit tu otravu u baby jagy, keby zedla hento otravene bolsevicke hovno?
Pán Fico držíme palceky…hlupackovci nech vás potrha
Pán Fico držíme palčeky… Trubice prihriate nech aj potrha
Peniaze išli na covidovu lotériu. Bude trvať roky kým sa Slovensko otrasie po Matovicovi
Nebuď trápny, vadí ti len tých 10e mesačne navyše 🤣
Presne ,,,SEREĎ ŠTÁT V ŠTÁTE
Zabudnite na most. Smerohlas ide vycalovat 440 milionov na Vianoce dochodcom. Vie niekto povedat kde v riti ich vezmu?
Zaslúžia si každé euro.
ked ich idu dat tak urcite vedia kde ich vezmu,alebo ty vies nieco viac?
Nikto tam nedodržiava zníženú rýchlosť. Nikto. Kedy tam policajti merali? Nikdy. Koľkokrát ich tam niekto videl merať rýchlosť? Koľkokrát boli na moste a riešili kolóny? Hádam na jednej ruke sa to dá zrátať.
pre 19,55 22. novembra 2023, 22:06 Pri
Praveze ja netusim, odkial by ich mohli zobrat. Len hádam, ze si ich niekde pozicaju, alebo zvysia dane vsetkym, alebo otvoria II. piler dochodkoveho sporenia, ako to uz raz urobili…myslis, ze ty a ja to nepocitime? Teda neviem ako ty, ja nie som dochodca ale zamestnanec. A ty si co myslis?
Názor 22. novembra 2023, 22:02 Pri
Súhlasím, ale mimoriadnych pol miliardy EUR by sa malo rozdávať v časoch hospodárskeho rastu a úspechov.
Prečo policajti neriadia dopravu na nadjazde aby zamedzili kolónam na diaľnici? Radšej z vykúreného auta pozerajú Stopku. Treba opraviť most, to bezpodmienečne, ale zníženie rýchlosti kolónu nevyrieši, riadenie policajtom áno.
Takychto odstavenych mostov je po SR vela, Sered nie je priorita SSC.
Ze nie kazdy dodrziava znizenu rychlost ? Ha ha ha. Takmer VSETCI tam idu rychlejsie, vazeni. Nechapem, preco tam dennodenne nie su policajti, zarobili by si majland. Ked tam idem 80, tak na mna polovica kamionov vyblikava a trubi, ci mi nesibe a ze co ich zdrzujem.
Tento most pôjde tiež do haja po pár rokoch z dôvodu preťaženia