back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Cyklománia sa stáva cyklopandémiou

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Ľubomír Veselický /  Nemám nič proti cyklistom ani proti vytváraniu podmienok pre ich bezpečný pohyb na komunikáciách. Len keby tá podpora nebola už vážne presolená.

Boli sme úspešní a Sereď sa stala vlastníkom zeleného čuda. Technicky popísané, poschodového cyklostojana s netradičným dizajnom. Odôvodňovať jeho umiestnenie existujúcim projektom cyklotrasy cez mesto je ako odvolanie sa na zisk dedičstva po báčikovi z Chochoľova. (Pre menej zdatných zo základov slovenskej literatúry ide o román Martina Kukučína Keď báčik z Chochoľova umrie.)

Iba pár metrov od tej podivuhodnej konštrukcie stojí už niekoľko rokov stojan na bicykle, ktorý som ešte naozaj nevidel plne obsadený. Nový oceľový zázrak zabral celé parkovacie miesto. Chvalabohu iba jedno.

Cyklománia v Trnave, to už je iný level. Pozdĺž plota Fakultnej nemocnice, je zelený cyklochodník. Za hodinu po súbežnej komunikácii nedávno prešlo 205 osobných vozidiel, ktoré nemali kde zaparkovať. Za tú istú dobu prešli po zelenom cyklochodníku až traja cyklisti a jeden kolobežkár.  Časti Trnavčanov vraj úž začíta tiecť voda zo  zubov.

Ambiciózny nápis  na stojane „Meníme sen o zelenej doprave na realitu“ mi pripomína sebavedomé heslo komunistov „ Rozkážeme dažďu, vetru“. Či sa to vyznávačom cyklistiky páči, alebo nie, sen o zelenej doprave môže naplniť iba ekologická hromadná doprava. Bicykle ani náhodou.

 

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Bohužiaľ ten poschodový cyklostojan je tam naozaj zbytočný. Keby sme ešte stále plnili ciele päťročnice, pochopil by som to. Ale inak to nemá efekt ani rácio.

  2. tvrdiť, že bicykle nemôžu byť hromadnou ekologickou dopravou može len niekto, kto sa nepohol za hranice nášho mesta. Nanajvýš tak na nejakom zájazde ROH za socializmu. Ak ste pan Veselický nebol v Kodani, alebo iných európskych mestach, tak si to vygúglite. Snáď to ešte zvľádnete.

  3. To si nemal, take cudzie slova… Teraz bude gúliť oci a stejne zase prd vygúli.
    A este o tom napise.

  4. Tento pán bakalár teraz bude kritizovať všetko? To že on za 20 či koľko rokov na meste nedokázal nič, okrem 10 stĺpikov pri Progrese, máme zabudnúť?

    Áno, ten stojan je dizajnovo otrasný, ale o to Vám vôbec nejde, vy zase len potrebujete zhadzovať prácu iných, lebo sám ste nespravil ani prd.

  5. občan 1. novembra 2023, 7:17!
    V Kodani som bol. Tam sú cyklochodníky súčasťou dostatočne širokých mestských komunikácií. Šírku našich kľúčových ako M.R. Štefánika, Čepeňská a Cukrovarská nenafúknete. Pod nimi a popri nich sú v podzemí inžinierske siete a správcom týchto komunikácií nie je mesto. Preto úvahy v materiáli Sereď v ktorej chceme žiť, citujem:
    „Kľúčové je vybudovanie nosnej cyklotrasy cez mesto na základe už vytvorenej projektovej dokumentácie (2023 financie z operačného programu Slovensko – zásobník projektov TTSK). Ale nemenej dôležité je aj postupné budovanie ďalších cyklotrás v meste v súlade s koncepciou rozvoja cyklistickej dopravy, a to najmä v rámci projektov alebo ako súčasť rekonštrukcií ulíc.“ vnímam ako maľovánky o svetlej budúcnosti mesta. Nie, že by som si to neželal, ale mesto má podstatne väčšie problémy. Počkajte si do roku 2026 a spočítajte novovybudané cyklotrasy v Seredi.

    Na margo nového stojana. Rád by som videl fotografiu cyklistu, ktorý si tam bicykel umiestňuje, keď cca 7 metrov od neho má k dispozícii jednoduchý stojan pre 10 bicyklov.

    Na ostatné komentáre nemám čo povedať. Predmetu môjho článku sa netýkajú.

  6. Stojan je to zaujimavy, poschodovy, len neviem, ci nepatri skor na zeleznicnu stanicu nez do centra mesta. Aspon v zahranici poznam tieto stojany zo stanic. V centre miest zvyknu mat stojany na bicykle okrem funkcnosti aj svoju esteticku hodnotu. Rozvoju cyklistiky inak palec hore. Trojuholnik Galanta-Sered-Sala vyslovene vola po prepojeni cyklocestami. Zvysilo by to vela ludom z tych miest aj prilahlych obci pracovnu mobilitu.

  7. Stojan je zaujímavý a je super ze jo Sereď vyhrala, ale musím súhlasiť ze umiestnenie nie je práve najšťastnejšie. Uz len oproti pred poštou by mal väčšie využitie poprípade jednota ci stanice autobuska ci vlaková. Ale tu mi to nesedí skôr to vyzerá ze sa len mesto chce pred úradom pochváli aha čo máme…

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované