Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď / Sereď od mája tohto roka trpí uzáverou mosta ponad železnicu. V septembri sa po jeho úspešnom podpretí podarilo navrátiť na most aspoň pešiu a cyklistickú dopravu, motoristi sú však zatiaľ stále nespokojní. Radnica sa snaží posúvať riešenie vpred, no Čierneho Petra má v rukách stále investor a správca komunikácie, Slovenská správa ciest. Aby toho nebolo málo, hrozí odklad začiatku komplexnej obnovy mosta. Dokedy budú motoristi obchádzať uzatvorený most po diaľnici a ako to vyzerá so sľubovanou vojenskou mostnou súpravou?
V októbri sa konalo ďalšie pracovné stretnutie k téme uloženia ťažkej mostnej súpravy (TMS). Z neho vzišli nové návrhy riešenia premostenia, keďže zástupca Krajského dopravného inšpektorátu vyjadril nesúhlasné stanovisko k plánovanej obojsmernej premávke cez jednu položenú vojenskú súpravu. Po kritickom vyjadrení dopravného inšpektorátu má ale primátor aj alternatívne riešenie TMS, ktoré konzultuje s projektantom.
TMS je pritom samostatnou iniciatívou mesta Sereď. „Chceme sprístupniť most aj pre automobilovú dopravu ešte pred tým, ako investor zrealizuje svoj projekt obnovy celého mosta,“ zopakoval primátor Ondrej Kurbel informáciu, ktorá rezonuje od prvých týždňov po uzatvorení komunikácie. Projekt by chcel rozbehnúť ešte v októbri 2023. „Mesto aktuálne zabezpečuje všetky administratívne, legislatívne a následne realizačné kroky s cieľom vybudovať TMS čím skôr. Či sa podarí dodržať predbežne ohlásený októbrový termín však záleží aj od ďalších zúčastnených strán,“ zdôraznil primátor.
Mesto neodbytne žiada o písomné stanovisko k potrebnej spolupráci od Ministerstva obrany SR a od Ministerstva vnútra SR, odkiaľ síce predbežné slovné súhlasy Kurbel dostal, avšak zaväzujúce písomné stanovisko stále chýba.
Odvolanie proti komplexnej obnove mosta
Umiestnenie TMS na podopretý most sa zdá byť ešte viac opodstatnené, dokonca až strategické, aj kvôli novej skutočnosti. „Proti stavebnému rozhodnutiu k projektu komplexnej obnovy mosta podal známy slovenský sťažovateľ odvolanie. Štátne orgány musia teraz posudzovať opodstatnenie odvolania, čo v realite môže znamenať odloženie začiatku výstavby nového mosta. Pre obyvateľov Serede by to znamenalo ešte dlhšie obdobie, kedy budú trpieť uzáverou mosta,“ objasnil aktuálnu situáciu primátor. Slovenská správa ciest mala začiatok prác plánovaný v mesiacoch apríl – máj 2024, avšak to, aká bude realita, s napätím očakávame.
Mimoriadna linka zostáva v platnosti
I keď bolo pôvodným plánom zrušiť mimoriadnu autobusovú linku hneď po sprístupnení mosta pre peších, primátor ju necháva v platnosti. „Nechceme narušiť istý komfort občanom, ktorí si už na fungovanie linky cez most navykli a sú dotknutí uzáverou najviac,“ uzavrel primátor.
zdroj: Mesto Sereď
Ledaze tu máme vojsko a nič stoho.
kto je ten známy slovenský sťažovateľ? Toľké roky sa o tom moste vedelo a dokopy nič nie je pripravené.
„V celej krajine sa míňajú tisíce úradných hodín na nášho občana S, ktorý sedí doma a posiela svoje vyjadrenia do všetkých kútov Slovenska. Investičné zámery sa tak odkladajú a úrady sa roky vyrovnávajú s nezmyselnými námietkami ekologicky cítiaceho občana S.“ Takýmito slovami ešte v roku 2016 komentoval šéf Slovnaftu Oszkár Világi konanie notoricky známeho Marcela Slávika. Ten na čele svojho občianskeho Združenia domových samospráv dlhé roky naťahuje slovenských developerov zásahmi do stavebných procesov.
Ledaže tovojsko asi samé od seba nemôže nič.
najlepsie predat stat rusku. uz by to davno bolo hotove.komunisti aspon vybudovali cele slovensko a ta demokracia len tazi z komunizmu a nic nerobi
Tak sa choď do toho ruska pozrieť ty pripečenec, ako to tam vyzerá. Čo na západe nič nevybudovali? Tam im to tiež komunisti vybudovali? Komunizmom je akurát tvoj mozog postihnutý.
mozog?
skor dutina
Na akú tému to tu tocite? Tu je reč o moste. Radšej sa zaujímajte o to kto to zdržuje
Zdražujú to zlodeji ktorí nechodia v montérkach ale v saku a kravate Veď je to vydieť aj vo vláde Plno zbytočných úradníkov ktorí tuneluju tento štát a daňovníkov Rušia všetky vyhodí občanom ale na tie svoje platy si nesiahnu Ten nás most tak budú robiť Demokratický Číňania ale do týždňa sa po ňom bude moc jazdiť
Slávik iba zneužíva a vydiera v intenciách príslušných stupídnych „zákonov“,ktoré vedeli vypotiť ešte stupídneší „posranci “ v Národnej rade SR.Svetová rarita nemá chybu !!!NAKA mala už dávno konať pre vydieračstvo a korupciu, vyžiadané úplatky pod rúškom „zákona“ Už si o tom aj vrabci čvirikajú a Slávik sa len rehoce, aký je národ benevolentný a tak si kľudne prosperuje na hlúpom zákonodarcovi !!!!
Veru, darmožráčov plná republika a daňoví poplatníci makať a platiť!
Takze si to zhrnme: Vedelo sa ze most skor ci neskor musi prec. Nic sa nedialo a pokial ho statik neuzavrel. Co sa robilo dovtedy ? Kde je prichystana dokumentacia,povolenia…atd ? Nikde. Takze cakalo sa az bude most zavrety (alebo padne) a potom sa az zacnu riesit veci. Keby ten most este 2-3 roky vydrzal,kompetentni by nic neriesili a o tie tri roky by sa tomu zacali venovat. Statna sprava a takto si tu zijeme… V Cine,alebo Japonsku by uz mali spojene ostrovy podmorskymi tunelmi. Tu sa budu hladat dovody ako to nejde. A vsetci maju pracu a vsetci su spokojni.
Novy most uz nikdy nebude, nie je zaco ho postavit.
Aj kebyže padne aj to tak nebudú riešiť iba špekulovať ako sa nabaliť na nešťastí preto aj Slovensko je tam kde je Insie nevedia iba zvyšovať Zalial tieto pánske a zlodejskej vlády nevyhadzeme do hnoja zatiaľ vtejto republike nebude pokoj Už uvažujem že ti komusske vlády boli špinavíci ale nad týmito hajzlikmi boli iba trochari
Slovenská nespráva ciest je v tomto úplne impotentná. Načo je nám taká inštitúcia s neschopnými a lenivými ľuďmi. 1000 rokov trvá vybudovať primitívny prekladový most podopretý na krajoch. Haló vieme, že tu máme stavebnú fabriku STRABAG ?
SSC cical Borko Kollar a spol. Nezostali im peniaze na novy most v nejakej Seredi. Hlavne ze sa tu bol pretrcat a sluboval hory-doly primatorovi. Uz odisiel nabaleny do zabudnutia.
Borko plagiator soc práce. Veľa plagiatorov sedí po kanceláriách úradov.
Brucho na most kašlal len vyberal prniaze do medtdkej kasy
Toto je vizitka predošlej vlády. Nalievali nalievali peniaze ktoré mali ísť na opravu mostov do Ukrajiny. Hlavne že nám HDP na zbrojenie išlo hore ale komunikácie rapídne dole. Veď načo mosty slovenské ? Ale keď príde vojna tak tanky a vojenské autá nechajú pred rozpadnutým mostom a potom asi len po vlastných do boja…
Trápny idiot
V Číne alebo Japonsku by bol ten most hotový z večera do rána. Na Slovensku ani za pol storočia nebude…
Anonym 17. októbra 2023, 7:21 Pri
Vedel by si to nejako rozvinut, dokazat alebo upresnit sumu, ze ake peniaze zo SSC, urcene na opravu mostov boli poslane na Ukrajinu? Alebo len dristas ako sa na trolla patri? Alebo das konkretnu sumu, uvedies zdroj informacii a ja sa ti ospravedlnim.
SSC platilo x-nasobne vacsi prenajom, ako je standard, za svoje nove administrativne priestory firme, ktoru spajaju s byvalym politikom Borisom Kollarom. Na novy seredsky most im nezostalo.
všetko nadrbete Ukrajincom a Zelenského koza si kupuje šperky za miliony a mi máme holé rite
Miro, ty si riadny drbo.
miro 17. októbra 2023, 14:55 Pri
Veď každý kto na to má, si môže kúpiť šperky, či nie? Nezáviď a snaž sa.
miro, mas praudu, tiez som to dnes cital v Novom Case. Za vyse milion dolarou si sperky nakupila.
Načo je nám Most nech ho zbúrajú a spravia rovnú cestu cez koľaje jedny závory a milióny majú ušetrené.
Anonym 18. októbra 2023, 5:55 Pri
A ked sa spustia zaleznicne zavory na 5 minut, kolona co vznikne bude siahat do Sintavy.
No, štvornásobný premiér má už zostavenú vládu, ministri už majú fleky, už budú peniaze na všetko, tak sa môžeme tešiť na nový most…fikcia?
Pomaly nám bude končiť rok 2023 a po novom moste ani chýru. Ani náznak progresu.