back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Od 1.10.2023 platí zákaz parkovania na chodníkoch. Ten ale umožňuje aj výnimky. Ako to je v Seredi?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Od 1. októbra vstúpi do účinnosti novela zákona o cestnej premávke, ktorá prináša celoplošný zákaz parkovania na chodníkoch s výnimkou osobitne vyznačených miest. Za porušenie tohto zákazu bude vodičom hroziť pokuta od 50 do 100 eur. Zámerom novely je oddeliť pohyb chodcov od pohybu motorových vozidiel, čím sa zvýši bezpečnosť chodcov, a zároveň sa zabezpečí lepší plynulý pohyb vozidiel na cestách. Zároveň ale vznikajú obavy, že nedostatok parkovacích miest na cestách môže viesť k preťaženiu existujúcich parkovísk a uličiek.

Výnimky z tohto zákazu budú samozrejme existovať. V prípade, že miestne orgány dopravy uznajú za vhodné, môže byť na niektorých úsekoch chodníkov parkovanie povolené. Tieto úseky však budú jasne vyznačené a vodiči budú musieť dodržiavať stanovené pravidlá.

Pôvodne mal zákaz parkovania na chodníkoch platiť ešte oveľa skôr. Samosprávy sa však proti tomu silno ohradili a vyžiadali si čas na prípravu. Ten trval približne dva roky. Už v minulosti sme na túto tému priniesli rozhovor so zástupcom náčelníka Mestskej polície v Seredi Petrom Sokolom, tentoraz sa k téme vraciame znova.

„Ešte vlani mestská polícia v spolupráci s mestským úradom a dopravným inšpektorátom GA navrhla niektoré zmeny riešenia parkovania. Jednalo sa väčšinou o miesta, kde sa aj v minulosti parkovalo a týmto riešením sa parkovacie miesta zlegalizovali“, uviedol Peter Sokol, zástupca náčelníka Mestskej polície v Seredi. Jednalo sa napríklad o ulice. D. Štúra, Vonkajší rad, Železničná, Legionárska, Dolnomajerská, A. Hlinku, Garbiarska. Tieto chodníky sú riadne vyznačené príslušnou dopravnou značkou a v zmysle označenia tam vozidlá môžu parkovať. V Seredi bolo ale už aj v minulosti vyriešených veľa miest na parkovanie na chodníkoch. Aj z tohto dôvodu k veľkému úbytku parkovacích miest novelou zákona nepríde.

Ako to bude ale s parkovaním na chodníkoch pred rodinnými domami? Niektorí inú možnosť ako parkovať pred domom nemajú a novela zákona im skomplikuje bežnú dennú rutinu. Negatívnu reakciu majitelia by ale nemali smerovať na kontrolnú činnosť polície. Tá iba dohliada na dodržiavanie zákona. Zástupca náčelníka dodáva: „Ako aj iné zákony na Slovensku tak aj tento zákon o zákaze parkovania na chodníku bol robený nesystémovo a v nesúlade s inými predpismi. Uvediem príklad: väčšina ulíc v meste a tým vozoviek je úzkych, ich šírka postačuje akurát na prejazd 2 vozidiel v každom smere. Úplným zákazom parkovať na chodníku teraz nastáva situácia, že vozidlo musí parkovať na ceste, kde ale vodič musí nechať voľný priestor 2×3 metre pre každý smer jazdy, čiže vedľa odparkovaného vozidla musí ostať voľný priestor 6 metrov. Čo väčšina ciest nespĺňa. Ak vodič nedodrží uvedenú podmienku, tak podľa zákona o cestnej premávke sa dopúšťa priestupku! Kam potom vodiči majú odparkovať vozidlá? To nikoho nezaujímalo.
Ako som spomenul vyššie, Sereď je na parkovanie na chodníkoch pripravená. Tie chodníky, kde sa parkovalo vozidlami a zostal dostatočný priestor aj pre chodcov sa z časti vyznačil dopravnými značkami a umožnilo sa parkovať. Niektoré chodníky napr. na ul. Rovná a Vysoká budú ešte vyznačené na možnosť parkovať, nakoľko na uliciach sú 2 chodníky a jeden z nich je x rokov využívaný na parkovanie a preto sa tam umiestni dopravná značka umožňujúca parkovať.“

Zástupca náčelníka MsP Peter Sokol ďalej uvádza, že v sídliskových častiach mesta už polícia nevidí problém s parkovaním na chodníkoch. Ak niekto zaparkuje na nevyznačenom chodníku, tak po zistení bude riešený v blokovom konaní. Je to to isté ako pri iných dopravných priestupkoch.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Pri riešení priestupkov parkovania na chodníkoch v Čepeni a priľahlej časti, bude policajt individuálne posudzovať každé porušenie, bude zohľadňovať závažnosť, okolnosti a spôsob spáchania konkrétneho priestupku.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. A to nimto nic k tomuto nenapíše?že by sa konecne ľudia zobudili.cakal som tu vela komentarov ako to tu býva.takze ľudkovia píšte cakam na vaše reakcie k článku.

  2. Teraz písať je neskoro. Ľudia zaspaly dobu. Boli zastupiteľstva, majú svojich poslancov, mali na mesto tlačiť aby sa vybudovali ďalšie parkovacie plochy. Ale nikto nič, všetci boli spokojný. A tak to aj teraz dopadne. A bohužiaľ mestská polícia si to odnesie. Lebo tá bude tento nezmysel musieť riešiť.

  3. Nemali by sa predávať parkovacie miesta, nakoľko sme všetci občania tohto mesta a keď všetci platíme dane, mali by sme mať aj právo na parkovanie a nie len tí, ktorí si to môžu zaplatiť. Však tie ulice vyzerajú ako strelnice s terčami. Niektorí majú kúpené aj viac miest. Je to nechutné. Voľný miest môžete spočítať na prstoch jednej ruky.

  4. Ešte by som vyhnal z parkoviska od billi tie dodávky kto podniká nech si zaobstara aj parkovne miesta.

  5. nie len dodavky z parkoviska Billa ale aj obyvatelov meandru by som vyhnal odtial. Clovek nema kde parkovat, lebo polka meandru parkuje na bille. Uz ba sa spolocnost mohla zobudit a dat tam rampu jak v Galante. A spoplatnit statie. Hned by to bolo prazdne.

  6. A treba vyhnať tie dodávky hlavne od činžiakov.
    Obyvatelia činžiakov nemajú kde parkovať,lebo tam stojí plná riť firemných dodávok.

  7. Čiže ak budem parkovať na cukrovarskej ul na ceste ktorá je teraz tak frekventovaná kvoli uzatvorenemu mostu tak som v pohode?

  8. Laco 19. septembra 2023, 0:25 Pri 0:25:

    Nemôžte stát na mieste, kde by medzi vozidlom a najbližšou električkovou koľajnicou nezostal voľný jazdný pruh široký najmenej 3,5 m.

  9. jak nejaky mudrlant povedal, ze zavedie dane na to kolko mate podlazny dom, ze ked si moze nekdo dovolit dom tak bude mat aj na dalsie dane, tak ten isty mudrlant by povedal, ze ak mate na to vlastnit auto, tak mate aj na dane a poplatky za parkovacie miesto.

  10. Poďakujte sa poslancom parlamentu, oni to schválili. Treba navoliť takých, ktorí naozaj robia pre ľudí, nie riešiť každý pol rok potraty.

  11. Každý rodinný dom má svoj dvor alebo garáž , tak o čom je tu reč ???? MP bude kontrolovať a plniť mestskú kasu, pokutových bločkov je tu dosť ! nech si každý schová svoje auto do dvora a nie na ulici zaberá verejné priestranstvo , tak nech platí!!!!!

  12. V inych mestach je beznou praxou, ze majitelia bytov maju automaticky vyhradene parkovacie miesto, navstevnici mesta parkuju na verejnych a aj platenych parkoviskach.

  13. Nechápem už tento počin v hlave. Už teraz nieje kde parkovať a oni chcú zakázať parkovať na chodníku? Väčšina miest je buď obsadené alebo je tam značka ktorú ľudia platia. Dobre keď nebudeme môcť parkovať na chodníku tak kde ? Chápem že je to “zakázané” ale hovorím vám nikto to nebude dodržovať. Ľudia tuto v seredi majú úplne v prdeli. A niejaka “papučka na kolese” ich nezastaví. Som zvedavý na riešenie.

  14. Nechápem tieto výlevy…nijako vám nepomôžu komentáre tu alebo na fb pod príspevkom, nikto to nečíta…keď sa konajú mestské zastupiteľstvá, nikto z vás sa tam ozvať nejde, ale tu ako Anonym ste všetci hrdinovia…ja som vodič a úplne som v pohode s touto novelou. Idete sa rozčuľovať, že vám zavadzajú cyklisti na cestách, ale že vy zavadziate chodcom na chodníkoch, to je v pohode. Ako už tu bolo spomenuté, hlavne obyvatelia rodinných domov majú pocit, že chodník pred ich domom je ich majetok. Nech hlavne títo ľudia parkujú vo svojom dvore. Kedykoľvek idem do mesta, vždy nájdem miesto na parkovanie, samozrejme nie presne pred vchodom do objektu kam idem, ale vôbec mi nevadí, že sa trochu prejdem. A to je vo väčšine prípadov najväčší problém, každý potrebuje parkovať hneď pred miestom kam ide. Mamičky okolo škôlky D. Štúra majú tri parkoviská, ale hnevá ich, že nemôžu parkovať rovno pred škôlkou, lebo učia deti od malička pohodlnosti. Chodníky sa začali budovať pre chodcov, tak tam nepchajte autá

  15. Pre Sereďanka 20. septembra 2023, 7:41 Pri 7:41
    Nemozu sa ist ozvat na zastupitelstvo lebo by ludia zistili identity tych jebnutych dezolatov co sem vypisuju uz od covidu svoje sracky.
    Na chodnikoch sa nemalo nikdy parkovat, to len slovac je drbnuta.

  16. Ja som rad, že to takto spravia,chodniky majú patriť chodcom a nie aby sa chodec musel predierať na chodníku pomedzi spätne zrkadla áut..a ako bolo spomenuté vyššie,človek zaparkuje vždy len to nebude priamo pred budovou..

  17. Presne tak auta patria na cestu nie na chodník. Kto ma rod. dom nech si ho dá do vnútra. Treba kontrolovať aj Cepen hlavne oproti zipke tam stávajú nonstop ako je ubytovňa auta na chodníku nedá sa prejsť ani z kocarikom

  18. Mňa by zaujímalo,pri detskom domove to neplatí?
    pretože niekedy sa tam nedá prejsť ani s kočíkom určite

  19. Zoznam trestne stíhaných verejných činiteľov,
    vládnych nominantov a oligarchov
    (SMER/HLAS/SNS) :
    .
    Dušan Kováčik, bývalý špeciálny prokurátor
    Dobroslav Trnka, bývalý generálny prokurátor
    Tibor Gašpar, bývalý policajný prezident
    Milan Lučanský, bývalý policajný prezident
    Peter Hraško, bývalý riaditeľ NAKA
    Róbert Krajmer, bývalý riaditeľ protikorupčnej jednotky
    Bernard Slobodník, riaditeľ národnej jednotky finančnej polície
    Norbert Paksi, bývalý riaditeľ úradu zvláštnych policajných činností
    Ľudovít Makó, bývalý riaditeľ Kriminálneho úradu finančnej správy
    František Imrecze, bývalý šéf finančnej správy
    Pavol Vorobjov, bývalý riaditeľ spravodajskej jednotky finančnej polície
    Marián Zetocha, šéf odpočúvania SIS
    Milan Mihálik, bývalý funkcionár NAKA
    Martin Fleischer, bývalý šéf ekonomickej sekcie na ministerstve vnútra
    Ivan Bobocký, policajt, spolupracuje s políciou
    Boris Beňa, bývalý námestník SIS,
    Peter Gašparovič, bývalý šéf kontrarozviedky SIS
    Daniel Čech, bývalý námestník riaditeľa finančnej správy, spolupracuje s políciou
    Jozef Rehák, bývalý riaditeľ útvaru zvláštnych policajných činností
    Marián Kučerka, bývalý vyšetrovateľ
    Ladislav Vičan, bývalý policajt
    Ľubomír Arpáš, bývalý šéf kontrarozviedky SIS, korupcia a kupčenie s nahrávkou Gorila
    Vladimír Pčolinský (Sme rodina), bývalý šéf SIS
    Peter Žiga, poslanec strany Hlas, exminister životného prostredia
    Kajetán Kičura, bývalý riaditeľ štátnych hmotných rezerv
    Juraj Kožuch, bývalý riaditeľ Pôdohospodárskej platobnej agentúry (kauza Dobytkár)
    Ľubomír Partika, bývalý riaditeľ Pôdohospodárskej platobnej agentúry
    Marek Kodada, úradník Ministerstva Pôdohospodárstva, spolupracuje s políciou
    Pavol Bojňanský, podnikateľ a šéf sekcie IT na Ministerstve financií
    František Böhm, bývalý člen SIS
    Milan Grega, bývalý šéf IT sekcie finančnej správy
    Ján Barczi, bývalý riaditeľ štátneho Tiposu
    Jozef Brhel, sponzor SMERu
    Norbert Bödör, vplyvný nitriansky podnikateľ
    Zoroslav Kollár, vplyvný právnik a podnikateľ
    Martin Kvietik, vplyvný podnikateľ zo skupiny Slavia Capital
    Michal Suchoba, podnikateľ
    Marián Kočner
    SMERácki Sudcovia :
    Vladimír Sklenka
    Monika Jankovská,
    Zuzana Maruniaková,
    Eugen Palášthy,
    Denisa Cviková,
    Richard Molnár,
    Dávid Lindtner,
    Ľuboš Sadovský,
    Angela Balázsová,
    Gabriela Buľubašová,
    Dušan Srogončík,
    Andrea Haitová,
    Katarína Bartalská,
    Richard Molnár,
    Otália Doláková,
    Jarmila Urbancová
    Pavol Polka
    Eva Kyselová
    Máriu Urbanová
    František Tóth

    priznali sa/odsúdení: Kováčik, Sklenka, Repáková, Kodada, Žáčik, Makó, Bohm, Paksi, Gajan, Slobodník, Bisták, Vorobjov, Žáčik, Bobocký, Beňa, Čech, Kučerka, Suchoba, Imrecze, Witterbergová, Šklíbová.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované