back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Sereď niekedy bola mestom s výborným napojením na hromadnú dopravu – ANKETA

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Spomínate si na dobu, kedy ste sa pred cestou napr. do Bratislavy nemuseli pozerať do cestovného poriadku, lebo stačilo ísť na autobusovú stanicu a do 15  minút vám nejaký spoj určite išiel? Nevedeli ste a ani vás vlastne nezaujímalo, či ide z Košíc, Michaloviec, Bardejovských kúpeľov, Banskej Bystrice, Žarnovice, alebo len z Nitry, pretože všetky autobusy z východu išli cez Sereď  a aj tu stáli.

Obchvatom mesta bola hromadná doprava idúca cez Sereď zredukovaná a neskôr sa dokonca ani RegioJet-u Radima Jančuru neoplatilo do Serede zachádzať.

Vlaky v súvislosti s napojením na Sereď  na tom nie sú o nič lepšie.

Pred niečo viac ako desaťročím bol zo Serede vypravený „posledný vlak do Leopoldova“.

Viac informácií nájdete aj tu: http://archiv.seredonline.sk/clanky/vlakove-spojenie-medzi-leopoldovom-a-seredou-pre-cestujucich-dnes-konci-1/index.html

- Článok pokračuje pod reklamou -

Žiaľ skutočne a vidieť to aj na úrovni železničnej stanice. Prakticky nulové investície a donedávna, konkrétne do našich reportáží dokumentujúcich zúfalý stav železničnej stanice v Seredi s poukázaním na množstvo ľudských výkalov na jej stenách, bola práve táto stanica skôr ostudou, ako miestom, na ktorom môže platiaci cestujúci čakať na vlak aspoň ako tak kultúrne.

Viac sa dočítate tu:

http://www.seredonline.sk/2022/05/09/ludskymi-vykalmi-znecistene-steny-na-zeleznicnej-stanici-v-seredi-sa-stali-standardom/

Hromadná doprava je pre rozvoj regiónov a samozrejme, že aj životné prostredie mimoriadne dôležitá. My žiaľ o jej rozvoji viac hovoríme, ako konáme.

A aktuálny stav?

Dnes je Sereď výrazne obchádzaná autobusmi, vlakmi a z časti už musí byť aj autami. Aj tými, kto by inak Sereď navštívil, možno sa zastavil aj v niektorom z obchodov, dal si kávu v kaviarni, či obed, alebo večeru v niektorej z reštaurácií.

Práve hromadná doprava je dôležitá v turizme a pozdvihnutí mesta a tým aj podnikateľov pôsobiacich v ňom.

Turizmus je dôležitou súčasťou prosperity miest a obcí všade na svete. Turisti totiž do regiónu prinášajú peniaze. Mestá vo svete ťažia z histórie, pamiatok, ale aj známych osobností, ktoré v nich majú korene, pôsobili, alebo dokonca sa preukázateľne „len“ niekedy v meste či dedinskej krčme zastavili a najedli.

Mimoriadne účinný marketing dokážu niektoré samosprávy nastaviť dokonca aj pri využívaní fiktívnych osôb, románových hrdinov, alebo dokonca jel na základe deja románu odohrávajúceho sa v ich meste, či na mesto sa akokoľvek viažúceho.  Stačí spomenúť Londýn s adresou  Baker Street, kde na adrese 221B žil svetoznámy Sherlock Holmes, miesto pobytu a pohybu Nostrodama, lokality kam autor vložil dej románu  Da Vinciho kód, alebo Vraždy v Orient exprese ťažiacom na románe Agathy Christie ešte aj dnes.

- Článok pokračuje pod reklamou -

K Seredi sa síce veľa slávnych mien neviaže, no mesto si vyslúžilo záujem Slovenska  kriminálnymi živlami políciou odchytenými v akciách VENAL a ako mesto, kde drogy záujemca zoženie takmer všade.

S najväčšou pravdepodobnosťou niekomu takýto stav vyhovoval. No mladým rodinám dnes vyhovuje len ťažko.

Je čas s týmto niečo zmysluplné urobiť. Napíšte v diskusii, či vám upadanie Serede desaťročia nevyužívajúcej výbornú polohu pri rýchlostnej ceste prepájajúcej západ Slovenska s východom a pri rieke Váh, vyhovuje, alebo máte záujem  zapojiť sa do aktivít, ktoré tento stav zmenia. Aby sa tu naším deťom žilo lepšie.

Hlasujte v ankete a vyjadrite svoj názor na dopravnú infraštruktúru v meste, ako aj napojenie mesta na hromadnú dopravu. Názory, postrehy a návrhy napíšte do diskusie.

Ďakujeme.

[democracy id=“28″]

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Sereď začala upadať dávnejšie. Varovaním malo byť, keď začali odchádzať spoločnosti /tatrabanka, o2, telekom, orange…/ Veľa sa zameriavali a očakávali sa veľké zvraty keď sa pritiahli firmy /amazon, Billa, LIDL…/ ale žiaľ mesto zaspalo. Sereď slúži už len na prespatie ale ostatné sa deje mimo neho

  2. Za onej éry sme s priateľom nastúpili na rýchlik tuším z Varšavy do Budapešti. Išli sme na dovolenku na Balatón. Problém bol v tom, že v Seredi iba prepriahali rušne, nebolo to nástupné miesto. Ale nič to. Boli sme vo vlaku a išli. Ak ma pamäť neklame, dostali sme nejakú pokutu za neoprávnený nástup. Ale Sereď je týmto známa aj cez pokuty – vpred za poznaním sveta.

  3. Sered je v podstate velka dedina…Staci porovnat s Galantou, kde je akvapark, hotely, cyklochodniky, nemocnica atd…pritom obyvatelov tu je 16 tisic plus stovky (tisice? Kolko vlastne?) cudzincov gastarbeiterov…kupna sila by teda bola…neviem kde je chyba, desatrocia neschopne vedenia mesta?

  4. Vlaková či autobusová doprava fungovala pre pracujúcich. Dnes sa pracujúci vozia na autách celá Bratislava je zapchatá autama. A čo uhlíková stopa. V Bratislave by som nechcel žiť ani za darmo plné mesto exhalatov.

  5. Hádzať všetku vínu na primátorov je primitívne. Je tu veľa faktorov, spýtajte sa odborníkov. Ako hovorí aforista: škoda, že jediní ľudia, ktorí by dokázali riadiť národné hospodárstvo, sedia v krčme na pive.

  6. Ja len toľko: zlatý cocík !!! A viem o čom hovorím !!! Za vyše 35 rokov,odkedy tu bývam ,Sereď len upadá, upadá,upadá, a upadá !!! „NIEKTO “ by sa mal konečne začať venovať OBČANOVI a nie len……!!!!!…Aleluja…

  7. Stanica vyzera zle. Viedla tadeto konska zeleznica a stanica vyzera poslednych 20 rokov na grc. Je to zle aj s AS, cakate na bus do ba, pride plny, ledva nastiupite ak nie tak cakate hodinu, horsie to je z ba do serede. Spoj kazu hodinu taktiez ale problem nastane ked si pockate tu hodinu ale predbehnu vas miestenkari ktory cakaju minutu a cestuju dalej nez do serede… priamy spoj do serede neexistuje , zial

  8. Prvý vlak z Leopoldova cez Sereď do Galanty o 3:23 ráno a posledný o 22:39 večer…
    Až vláda bicyklistu Dzurindu tuším v roku 2004 na tejto trase zastavila osobnú dopravu a tá tu fungovala už od roku 1885.

  9. Anonym 30. augusta 2023, 0:14
    Budovy železničných staníc majú v správe Železnice SR, Klemensova 8, Bratislava.

  10. Všetko od nás odchádza, napr. Telekom, Orange, SLSP- už nevypláca úspory v hotovosti… Ak chcete niečo vybaviť, musíte cestovať do Galanty. Prečo je to tak? Tu sa spomínala turistika. Tú robia naši občania, čo musia cestovať či už k lekárom, alebo napr. aj na úrady. Keď vidíme, ako napreduje Šaľa, Galanta…, my sme ako chudbní príbuzní, na konci chvosta.

  11. Žiaľ je to pravda, Sereď je už dedina ,ako pohostinstvo 5 cenovej skupiny. Šport zásluhou funkcionárov a poslancov ,myslím A mužstvo, ide dolu vodou. Pozrite si štadión,to nie je ani v bananovej republike, ale drogy kúpite kedykoľvek a všade, smutné. Všetko to začalo strnganim kľúčov a teraz tu máme tu ich demokraciu. Pocnuct prezidentským palácom až po posledného poslanca,toto ste spoluobčania chceli ?

  12. to že poodchadzali je spôsobené tým, že na nich doľahla kríza. Išli ste sa posrať z pomáhania ukrajincom a to niečo stojí. Štát si požičal 7 miliard a ešte rozdával na vojnove taženie nečlenského štátu. Takže máme tu krízu a taký ako orange radšej odstrihol seredanov od sluzieb aby on sám prežil. toto odchadzanie je len dopad na riadeniach vladnych chumajov za posledne 3 roky.

  13. najprv vyhnali ľudí z vlakov a autobusov tým že posunuli spoje aby nenadväzovali a teraz pripravujú vyhnanie ľudí z aut . ešte bude veselo

  14. Za sociku bol reálne fungujúci systémový program na zmenšovanie rozdielov regiónov, miest a obcí. Netvrdím, že to bolo dokonalé, ale voči súčasnému systému to bolo pre viac ako polovicu Slovenská zlaté časy. Ľudia sa sťahujú za prácou a žijú od výplaty do výplaty s dlhmi sklúčení ako za feudalizmu…

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované