back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Moskva na Československo v ´68 poslala tanky

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Územie vtedajšieho  Československa vojská Varšavskej zmluvy začali okupovať presne pred 55 rokmi Československa a to v noci z 20. na 21. augusta 1968.

Okrem regulérnej armády vtedajšieho Sovietskeho zväzu sa na invázii do ČSSR  podieľali aj vojenské jednotky Maďarska, Bulharska, Poľska a NDR. Rumuni sa zapojiť odmietli a Nicolae Caucescu okupáciu odsúdil. Podľa známych historických údajov, sila inváznych vojsk predstavovala viac ako 500 000 vojakov ktorí prišli na viac ako 6 000 tankoch s dvomi tisíckami diel.Na našom území pristálo 800 lietadiel.

Ak porovnáme nedávnu inváziu Ruskej armády na Ukrajinu, tak hovoríme o cca 150 tisícoch vojakov. Treba ešte niečo vysvetlovať?

Okupácia Československa vojakmi armád Varšavskej zmluvy si vyžiadala najmenej 108 mŕtvych ľudí, z čoho bolo 37 obetí na Slovensku. Ďalšie stovky ľudí bolo ťažko ranených, z ktorých mnohí s následkami na celý život.

Pojem „dočasne“  pre Moskvu znamenal okupáciu  Československa na 23 rokov. Sovietski vojaci Československo opustili po Nežnej revolúcii po dohode ministrov zahraničných vecí  Jiřího Dienstbiera  a Eduarda Ševarnadzeho na základe medzištátnej zmluvy ratifikovanej 26. februára 1990. Východnú hranicu Slovenska posledný vojak zo 73 tisíc vojakov Sovietskej armády opustil  21. júna 1991.

Nezabudnime, čo nám pred 55 rokmi práve v noc, akou je aj tá dnešná, Sovietski okupanti so spriatelenými okupantami ostatných socialistických krajín doniesli.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Ak sa o okupácii chcete dozvedieť viac faktov, v Múzeu totality sa nachádzajú stovky kníh, novín a časopisov z dní Okupácie Československa vojskami Varšavskej zmluvy. Autentické mimoriadne vydania PRAVDA, RUDÉ PRÁVO a ďalších vtedy komunistami vydávaných novín.

Nenechajte sa klamať propagandou a ľuďmi odkázanými na prispôsobovanie dokonca aj tej nejotrasnejšej histórie bývalého Československa v záujme dosiahnutia svojich cieľov.

Fakty zostanú faktami do momentu, kedy je možné dohľadať ich z relevantných zdrojov a pravda pravdou, pokým sa za jej ochranu bude mať kto postaviť.

 

Ďalšia literatúra k okupácii Československa v ´68 ktorá je k dispozícii na štúdium v Múzeu totality:

 

A ďalšie stovky až tisíce kníh, novín, časopisov a originálnych dokumentov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Dezolati momentalne cakaju na noty z ruskej ambasady aby sa k teme vedeli vyjadrit. (Rozumej : poprekrucat historiu a zlahcovat zlociny Moskvy)

  2. Presne si to vystihol!Ale čo, tí čo to nezažili a poznajú to len zo školy,tomu ťažko porozumia, čo to bolo!A ten kreten čo písal pod článkom nech s zbalí a ide do Ruska, keď tvrdí, že tu mali zostať Rusi! Starý je,ale aj strelený dobre!

  3. Z tých čo dnes vyplakávajú aké je u nás zlé zdravotníctvo či školstvo alebo aj morálny chaos v politike by sa mali obzrieť dozadu a konečne pochopiť, že vyše 20 rokov nanúteného vazalstva pod Kremlom nám ukradlo lepšiu budúcnosť. Tak očividné a porovnateľné s terajšou ruskou inváziou na Ukrajinu, ktorá bojuje teraz za svoju slobodu. My sme nebojovali …vtedy to bohužiaľ ešte nešlo.

  4. Takto to po 89. vyzerá. Všade riťopichovia, „rodičia“ rovnakého pohlavia, „teplo“ z každej reklamy, deti pohŕdajúce učiteľmi, v historických seriáloch herci šľachticov tmavej pleti, čo absolútne popiera históriu, lebo to sa teraz musí, mafia v oblekoch smejuúca sa polícii a justícii. Bravo kapitalizmus. Aaaa samozrejme. Demokracia. 😁

  5. Pre Dobre nám už bolo 21. augusta 2023, 9:57:
    Nostalgia je na mieste. Ale za to čo tu je si môžeme len my sami. Zbavujeme sa vlastnej viny tým, že viníme či špiníme každého a všetko okolo nás. Ale všetko sa raz zmení nastupujúcimi generáciami, ktoré už budú mať slobodu v krvi…len škoda tých 21 rokov čo nás noha Kremla dusila. Už by sme boli dávno inde….Sloboda je aj o tom, že si môžeme vybrať kde chceme žiť. Či v demokracii s chybami alebo v nejakom autoritárskom režime. Aj vy si môžete dnes vybrať.

  6. pre POLITIKA . si to vystihol, že nám ukradli lepšiu budúcnosť:). Teraz si ju už konečne žijeme a užívame. Všade kde sa pozrieš, kolaps. Vzdelanie, zdravotníctvo , armáda, hospodárstvo, kultúra morálka, medziľudské vzťahy. Jedine kriminalita a organizovaný zločin a podvodníci prosperita .
    A takých krásnych viet – demokracia s chybami – už bolo dosť. Už sme teraz naozaj slobodní ? Znovu cudzie vojenské základne, kolaborantské vlády, bez hrdosti a múdrosti.

  7. Vieme čo bolo za socializmu. Dúfam že na Slovensku už nikdy nebude vládnuť blázon, plagiator, a šéfom parlamentu nebude tiež plagiator a kozo je bec. Demokracia na Slovensku dosiahla vrchol vládnu nám idioti horší od komunistov môj názor.

  8. niekolkokrát napísané – máme takú demokraciu akú si zvolíme a zaslúžime…tá istá demokracia funguje dobre v Rakúsku a relatívne obstojne aj vedľa v ČR….ak si však stále dokola chceme voliť populistov, mafiánov či bláznov a či dokonca fašistov tak budeme mať aj populisticko-mafiansku demokraciu…je to naša voľba…
    …z nejakého dovodu sa nevieme poučiť z minulosti a aj teraz si mnoho ľudí ide voliť strany, ktoré sú spriaznené s veľmocou ktorá nás tú roky okupovala…niektorí tú evidenetne s láskou spomínajú na sovietske tanky v našich uliciach….aby sme sa si to náhodou nezopakovali….krajina ale aj človek ktorý sa nepoučí z minulosti bude mať tažkú budúcnosť…

  9. Dobre nám už bolo 21. augusta 2023, 9:57 – Tieto antisystemove prejavy sú už fakt trápne, za každú cenu si ľudia jak vy musíte vytvárať scifi svet kde za svoje frustrovane životy viníte dookola nejaký zapad, USA, kapitalizmus, demokraciu…
    Do toho tie slovné výrazy na prezidentku ako „***** z Pezinka“ ..fakt úbohé.
    Nikdy nepochopím mentálny svet ľudí jak ty. Hráte sa na tých „správnych“, slušných ľudí s tradičnými hodnotami, ktorí sa oháňajú právami, slobodou slova atď ale vzápätí dokážete úplne lacne a primitívne urážať ľudí s iným názorom, ideológiou ci sexuálnou orientáciou. Ste ozaj zmýšlaním zaseknutí v 19. storočí?
    Úplne mi tento tvoj imidž zapadá do kontextu osoby, ktorá číta proruské propagandistické plátky, nasilu uráža a znevažuje všetko čo je „mainstream“, neobjektívne hodnotí súčasnú geopoliticku situáciu. Takto to dopadne keď u človeka absentuje nedostatok kritického myslenia a nechá sa zmanipulovať lacnou propagandou, ktorú roky konzumuje skrz „pravdivé“ alternatívne média. Do toho si primiešajme zatrpklé, extremne konzervatívne, zaostalé postoje a výsledok je, že tu máme komunitu ľudí, ktorá by chcela pri moci buď komunistického Fica, náckov, retardovaného Danka a podobne…

  10. Anonym 11:50 svoju budúcnosť si tvoríme sami. Volíme si Fica. Veď už ukázal, čo je zač. Tak ako je možné, že má najviac sympatizantov? Borisko je konzervatívny politik. Kto mu to verí, pri jeho životnom štýle? Kto sa ho chystá zase voliť? A čo Igor? Kto mu dá hlas po tých všetkých atomovkach? Veď už ukázal, že je totálne neschopný. Vie akurát klamať a útočiť na každého, kto s ním nesúhlasí. Kedysi takí ľudia boli na posmech. Dnes si ich volíme na najvyššie miesta. My sme na vine, čo tu máme.

  11. Ratafak plachta 21. augusta 2023, 12:13 + Anonym 21. augusta 2023, 12:55

    Lepšie by som to asi nenapísal a veľmi nemám čas dnes písať, takže ďakujem za ušetrenú robotu 😉

  12. 21. augusta 2023, 12:55
    Všetko je proruská propaganda. Ešteže Rusko existuje. Inak neviem načo by ste sa vyhovorili. Píšeš, že u ľudí absentuje nedostatok kritického myslenia. Čiže ľudia, ktorí ho majú by mali vedieť činy a veci správne objektívne posudzovať. Len bohužiaľ opak je pravdou. Všetkých s inými názormi ste hodili do jedného vreca lebo len vy a vaše názory. Presne tak sa správala aj posledná vláda. Tak sa nedivte, že ľudia ich majú plné zuby a volia populistov. Bohužiaľ.

  13. Anonym 22. augusta 2023, 8:23 – ja sa na nic nevyhovaram. A ano, za svojim tvrdenim si stojim. Do roka sme mali umriet na ockovanie, Rusko iba cvici na svojom uzemi a nenapadne Ukrajinu atd., to su tie veci a ciny, ktore ste “objektivne” posudili.
    A posledna vlada mala na cele populistu, ktory v poslednych volbach tromfol populizmom aj majstra birmovaneho bolsevika.

    Z celeho textu si sa chytil akurat tak proruskej propagandy. Co keby si mi radsej vysvetlil, ako objektivne posudzujes, ze vy spravni, slusni ludia, s tradicnymi hodnotami, pravami, slobodou slova toto vsetko odopierate ludom s inym nazorom? Alebo reci na prezidentku? A nehovor mi, ze ty nie, staci si pozriet diskusie tu na SOL a co tu stvaraju tvoji sukmenovci “ti z jedneho vreca” v ktorom si aj ty.

  14. Anonym 22. augusta 2023, 8:23….no a presne o tomto to je….ty si vlastne hodil to že ludia teraz volia populistov na poslednú vládu…..a predtým si tých populistov ľudia nevolili?…..ten istý populista bude možno po štvrtykrát premier….nedokáže vysvetliť odkiaľ bere peniaze na svoj luxusný život (legálne to zarobiť nemohol), radia mu ľudia z okolia mafianskych kruhov, x-krát bol prichytený pri klamstve, roz.rbal školstvo, zdravotníctvo všetko, neposunul republiku za 12 rokov vlády nikam….ak sa normálne – slušne spýtam prečo by nám mal robiť premiéra zase, tak odpoveď nedostanem (možno tak lebo matovič, ktorý sa chvalabohu možno ani nedostane do parlamentu)…..tak čoho je to teda výsledkom ak nie nedostatkom kritického myslenia?…..dokážeš to logicky vysvetliť?

  15. 22. augusta 2023, 8:49
    Hej a my neočkovaní budeme v lágroch, Dzurinda tu spravil zázrak a v Iraku našli zbrane hr.ničenia. Tak nejak? Sorry, výhovorky, že 40 rokov tu

  16. boli komunisti už neobstoja lebo už 33 rokov máme demokraciu a posunuli sme sa ledva do riti. Strategické podniky predané za bagatel, a 90% slovenskeho priemyslu je v zahr. rukách. Platy sa nepoužívajú nikam, takže čo sa dá pozitívne hodnotiť? A pardon, ja som populistov nikdy nevolil. Lebo pekné reči sú dobré jediné do cirkusu.

  17. Anonym 22. augusta 2023, 9:35 – preco sa vyhybas odpovedi odvadzanim na nejake koncentraky, o ktorych si sa mohol docitat akurat tak na hlavne spravy alebo zem a vek? Naco odvadzas pozornost nejakymi komunistami, ktorych som ani naznakom nespomenul?
    Nasledne veci co si popisal presne kopiruju, to co som pisal 21. augusta 2023, 12:55.
    Hlupo zvelicujes. Mne napriklad mzda rastie, vyskakovat si sice nemozem, ale zijem dostojne a nestazujem sa.
    Nadavate na predane slovenske podniky, na zahranicne retazce, ktore vam tu predavaju “odpad”. ALE pokrytecky uz nenapisete, ze ked dojdete do Lidla alebo Kauflandu, tak kupujete ten “odpad”, presne tak! Kupis si Polske kuracie prsia v akcii za 4,99€ a Slovenske z farmy za 8,99€ tam nechas. Tak kde je pravda? Retazce ti predavaju odpad a nicia slovenske firmy alebo ako to je?

  18. Anonym 22. augusta 2023, 11:44
    Odpovedi sa nevyhýbam, ale takú, ktorá by tebe stačila neexistuje. Fakt, že sme skoro najväčší žobráci v EU o niečom vypovedá. Výrobky radšej kupujem priamo z dvora ak je to možné. Nie slovenské v reťazcoch typu prebalené na SK.

  19. Anonym 22. augusta 2023, 12:30…ešte pred 10 rokmi sme boli spolu s ČR a Slovincami v TOP3 z krajín bývalého sovietskeho bloku….odvtedy nás predbehli všetci okrem Bulharska…a je to podla teba chyba EU, demokracie alebo nás čo si tu volíme dokola politikov ktorý ten prepad zapríčinili?…..ak sa volíme politiko, ktorý namiesto rozvoja krajiny zveľadujú svoje majetky a majetky oligarchov tak sa nečuduj že sa v tom rebríčku prepadáme….a cca tretina, možno polovica slovenska v tom chce pokračovať….

  20. ano,máš pravdu, ničia nás zahraničné reťazce; najprv dumpingovými cenámi, aby zničili konkurenciu a potom keď sa zapelešia, ničia aj slovenských výrobcov. Alebo si myslíš, že pestovateľ si dáva plat 4000 € , keď má tak drahú produkciu ?
    Japonsko bolo po 2.sv. vojne ekonomicky uzavreté svetu, pokiaľ jeho výrobky neboli konkurencieschopné. Pozri – u nás sa udial pravý opak. A to sa deje doteraz. na západe štátom bohato podporovaná produkcia prebíja našich hospodárov. Ale to je podľa Vás trh, a rovný boj.

  21. Politolog, prosím ťa, poradíš mi koho mám voliť? Už viac, ako 60 r. chodím pravidelne k voľbám a už som znechutený z akýchkoľvek volieb ako aj z politiky. Roky rokyté som volil POVINNE, potom menšie ZLO. V súčasnosti nemám koho už voliť. Neverím nikomu, ničomu po tých sklamaniach.

  22. pre ratafaka 22. augusta 2023, 14:12…a vieš mi povedať čo presne spravil preto aby sme prosperovali a prečo sme sa zrazu začali prepadávať?….práve dnes vyšiel zaujímavý rebríček indexu prosperity – začali sme spomalovať dobiehanie EU okolo roku 2009 (koniec prvej ficovej vlády)….
    https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/678833-najvacsia-banka-zverejnila-index-prosperity-slovensko-na-nelichotivom-mieste-rebricka/
    jednoducho ak roky nerobíš reformy, nebuduješ infraštuktúru, rozdrbávaš zdravotníctvo, školstvo a len občas rozdáš niečo na čo si nezarobil (kraviny zadarmo atd…) aby si získal lacné hlasy tak začneš v konkurencií ostatných strácať….na tom nie je nič prekvapujúce….Fico a ani Matovič nespravili nič aby tomu tak nebolo….

  23. Anonym 22. augusta 2023, 12:30 – argumentujes ako pubertiak, rebel bez priciny. Ja som sa nepytal na odpoved, ktora by mne stacila, ale na tvoj nazor podporeny nejakymi tvojimi argumentami a nie prebrane nazory typu Blaha, Uhrik, Dany Kollar a pod.
    A silne pochybujem, ze si kuracie prsia alebo kare kupujes z dvora.
    Ale aj ked, tak podporujes upadok domacej ekonomiky tym, ze podporujes sedu zonu, vzhladom na to, ze ten dvor neplati napr. dan z prijmu. Nehovoriac o tom, ze sa vystavujes riziku, kedze ten dvor nema ziadnu zodpovednost a kontrolu napr. hygienickych standartov. Raz ked sa nedajboze otravis salmonelozou, zas budes nadavat na system a stat?
    Na zaver, fakt, ze sme skoro najvacsi zobraci v EU vypoveda len o tom, ze nevieme volit. Znova aj tu na SOL je kopec komentov typu radsej Fica ako Matovica. Pritom po prve su tu aj ini politici a strany, po druhe tito dvaja maju odlisnu ideologiu, ine programy… tak ako pre Boha sa moze niekto vymedzit medzi nimi? Pod inym clankom som sa uz na to pytal v analogii s autom:
    Potrebujem auto, jazdim dlhe trasy. Mam na vyber elektroauto, benzin, LPG/CNG, naftu. Z ekonomickeho hľadiska by pre mna bolo najvyhodnejsie vyberat medzi naftou a LPG/CNG, ale ja si vyberiem benzin. A tak to je aj pri volbach. Ludia necitaju programy, nemaju ani sajnu ci je strana lavicova, pravicova. Pozeraju len na “lidra” ci dobre hovori (populizmus), alebo ci ma pekne jamky ked sa usmieva.

  24. Ratafak plachta 22. augusta 2023, 14:38 – to nepatrilo tebe, ale pre ratafaka 22. augusta 2023, 14:12
    Nema zmysel vecne argumentovat takemu cloveku.

  25. Lajos Fekete 22. augusta 2023, 13:46

    Ako volia vo vyspelých krajinách:
    1, určite nevolil lídra podľa sympatií a nedelit na zlých alebo dobrých, ale voliť stranu a program
    2, pozrieš si program strany a vyberieš si ten s ktorým sa najviac stotožňuješ a samozrejme kde sú reálne a relevantné riešenia ako to aj dosiahnuť a je predpoklad že to bude napĺňať a nezmení názor ako im to bude vyhovovať…
    3, nevoliť usvedcenych zlodejov, korupcnikov, populistov s nereálnym programom, antisystemove strany keďže sme v nejakom zoskupení, nebude sa s nimi nikto ani baviť atď.
    4, hlavne ísť VOLIŤ

  26. Tom, zo všetkým s tebou súhlasím, až na bod 3. !!!!!!!!!! Daj mi typ na nejakú stranu, čo nepatrí do BODU 3. Po 60 r. skúsenostiach nemám o politike žiadne ilúzie!

  27. Lajos Fekete 22. augusta 2023, 15:09 – ked poctivo pristupis k bodu 1. ale hlavne(!!) k bodu 2., na bod 3. sa uz pytat nebudes.
    Takze zacal by som citanim programov stran.

    Uprimne, kolko si za 60r. skusenosti si ich precital? Nemusis tu odpovedat, staci ked budes uprimny sam k sebe

  28. Ratafak, kto podľa teba rozdrbal školstvo? Kto takmer zrušil materské školy, SOU? Neboli to tí „tvoji“, ktorí tvrdili a tvrdia, že TRH vyrieši všetko? Toto sú tie tvoje /vaše/ tzv. REFORMY !!!!!!!!!

  29. Tom, odpoviem iba toľko, že v živote som nikoho nepodceňoval, ak som ho detailne nepoznal

  30. Asi takto 22. augusta 2023, 15:26 – ktori su ti jeho? A kedy sme prosim ta mali vo vlade stranu a premiera s ideologiou trh vyriesi vsetko.

    Pre Boha, ludia, dbajte na svoje zdravie a nepozivajte alkoholicke napoje na priamom slnku!

  31. nie, on je taky idiot, ze aj keby mal navigaciu tak do „konca“ netrafi.
    on len nahodne generuje slova, asi ako kapitáň danko.

  32. Raťafo, myslím si že si múdry človek, na rozdiel od Tvojich diskutujúcich z Tvojej strany barikády. A hlavne pokojný a slušný.To o niečom svedčí. Asi vieš čo tým myslím. A zároveň si myslím, že mopsíkom na reťazi to asi nedopne, lebo im stačí tanier, posteľ, lopata( samozrejme obrazne) , aj keď majú možno niečo viac ako maturitu. Ale ich to vystihuje,búda, plná miskaa reťaz, to je ich svet.
    Ale na margo k odkazu. A posledná korupčná kauza protikorupčnej hegerovej vlády, ( myslím 150 mil.) – no vidíš. Sice vieme kam mali ísť, ale aj tak by boli v ….

  33. to, ze ta niekto nazve debilom neznamena, ze nie je slusny. to znamena len to, ze si debil. a kedze kradnes nick, tak aj zlodej. a ten makcen to nezmakci.

  34. Tohto kopiraka z domova dochodcov nepresvedci ani to ako kedysi sa nechal pocut birmovany sudruh Fico spominal ze v opozicii bude tvrdy oponent co sa tyka odhalovania korupcie . No nic neodhalil a tak profituje z ociernovania prezidentky a bajkami o Sorosovi.

    Jemu ako psovi stacilo aj ked mu z pomyselnej misky kradol Fico s oligarchami zradlo . Ajtak v septembri mu to tam hodi a bude sa usilovat aby perspektivna mladez mala horsiu buducnost.

  35. Vľadolf 23. augusta 2023, 13:45 – ktora to je ta korupcna kauza protikorupcnej vlady? Myslis Vlcana? Neprestrelil si to nahodou 100nasobne s tou sumou(1,5mil vs 150mil)?
    Spocitame si korupcne kauzy korupcnej a protikorupcnej vlady a porovname to?
    A co vysetrovanie, kryje ho vedenie PZSR, a dostal 363 od GP?

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované