TT SK |MM| Trnavský samosprávny kraj dokončil komplexnú modernizáciu mosta ponad rieku Váh na ceste II/513 v Hlohovci. Rekonštrukcia bola symbolicky ukončená vo štvrtok 3. augusta 2023 spustením iluminácie mosta ako jedného z nových prvkov na konštrukcii. Župa spolufinancovala modernizáciu najdlhšieho mosta v kraji prostredníctvom nenávratnému finančnému príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) v hodnote takmer 5,3 milióna eur.
„Komplexná rekonštrukcia hlohoveckého mosta bola jedným z najnáročnejších projektov v kraji vôbec. Vyžadovala si dôslednú a kvalitnú prípravu, náročnú logistiku, koordináciu mnohých subjektov aj otvorenú komunikáciu. Po tomto neľahkom období náš najdlhší most opäť plnohodnotne prepája oba brehy Váhu. Jeho význam vzrástol aj vďaka rozšíreniu a novým cyklochodníkom, čím ponúkame zelenú alternatívu pri dochádzaní za prácou či školou. Dovolím si tvrdiť, že sme splnili najväčšiu výzvu v oblasti dopravnej infraštruktúry, zvýšili bezpečnosť cestujúcich a zabezpečili stabilitu mosta. Zvládli sme to aj vďaka trpezlivosti a ohľaduplnosti obyvateľov Hlohovca i okolia, za čo sa chcem úprimne poďakovať,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič s tým, že most bol počas rekonštrukcie rozšírený o oceľovú konštrukciu na oboch stranách, na ktorých vznikli plnohodnotné chodníky a cyklochodníky. Novým prvkom je aj osvetlenie premostenia, ktoré pozostáva z 299 kusov úsporných LED svietidiel.
Župa zabezpečila aj napojenie na chodníky smerom do mesta, a tiež vyasfaltovanie úsekov ciest za mostom v rovnakom smere. Stavebné práce realizovalo združenie firiem SMS – Kovo-Sklo, pričom aktuálne prebieha kolaudačný proces.
Hlohovecký most bol postavený v 60. rokoch, lenže od začiatku 80. rokov prakticky nebol opravovaný. Posledné väčšie práce na moste sa týkali výmeny asfaltového povrchu, čo ale v konečnom dôsledku nevyriešilo problém s poškodenou mostnou konštrukciou. V roku 2018 bol na základe diagnostiky určený technický stav mosta ako veľmi zlý (šiesty zo siedmich stupňov), na čo župa reagovala v auguste 2019 vylúčením nákladnej dopravy nad 12 ton z mosta v snahe zabrániť ďalšej degradácii konštrukcie.
Cieľom modernizácie bolo spevniť konštrukciu mosta, a to pomocou spevnenia základov i mostného kĺbu. Počas mimoriadnej obhliadky v marci 2022 boli odhalené závažné poruchy v podobe trhlín na pilieroch, ktoré ohrozovali stabilitu mosta. Na základe stanovísk odborníkov bola vtedy okamžite vylúčená doprava z mosta.
Župa na obdobie výluky zabezpečila posilnenie prepravných kapacít na železničnom úseku Leopoldov – Hlohovec, návoz cestujúcich na železničné stanice v Leopoldove a v Hlohovci prímestskými autobusmi, ako aj záchytné parkoviská na oboch stranách Váhu s celkovou kapacitou vyše 500 miest. Po vykonaní prác na zosilnení základov mosta sa v júli 2022 vrátili na most chodci, premávka motorových vozidiel bola na moste obnovená v januári 2023.
Sered kedy?
Správna otázka Sereď kedy nemajú to ďaleko z Hlohovca
Možem na vianoce vysvietiť most blikačkami z alie expresu? Snaď to prežije a nezrúti sa
možeš ,aj diskoteku tam ešte stihneme spraviť.
Neviem prečo sa všade píše že najdlhší keď v Seredi je most cez Váh dlhší o nejakých 10m. A pokiaľ si dobre pamätám zemepis patríme do rovnakého Trnavského kraja
Mám známeho na SSC, tiež hovoril o moste v Hlohovci ako najdlhšom moste cez Váh v SR.
Max 5 či desať rokov a je po moste bude treba tak či tak nový most, žiadna poplašná správa , prognostika.
Oprava starého mosta je len látanie na určitý čas. Svetlá to nezachránia. To je také isté kamuflovanie, ako nové fasády na 50 ročných činžiakoch. A myslím, že v Seredi už nový most nebude nikdy. To provizórne podopretie jednoducho bude už musieť vydržať…to sme dobačovali, že?
Vy dvaja hore ste čo pili? Podopretie je dočasné, pokým sa nezačne stavať nový most. Jeden napíše, že max. 5 – 10 rokov, druhý že nikdy. Zúfalci.
Anonym 17. augusta 2023, 12:11
Ty budeš taký trocha naivnejší že?
No konečne!! Župan viskupic sa tam predvádza, akoby ho postavil sám, ha ha ha.