Je nedeľa, krátko po 23. hodine v noci a mobilný telefón, v ktorom mám z bezpečnostných dôvodov nastavené varovanie pred náletom na Ukrajine, mi len pred niekoľkými minútami sirénou ohlásil začiatok náletu na Kyjev. V priebehu asi 4 minút bola bezpečnostná hrozba postupne rozšírená na celú Ukrajinu.
Možno, vlastne dosť určite to nikoho zo Slovenska nepostaví do pozoru a iba v málokom to vzbudí obavy. No je potrebné uvedomiť si, že vyhlásený poplach je aj na Zakarpatskej Ukrajine, a teda priamo za našimi hranicami.
Pred niečo viac ako týždňom, po mojom príchode do Kyjeva, pri riešení check-inu v hoteli Ukrajina priamo na Majdane, hneď po zaplatení účtu sme boli informovaní o pravidlách pri vyhlásení poplachu – leteckého náletu.
Po celom hoteli, ale nielen hoteli, aj v meste, na verejných priestranstvách sa nachádzajú výrazné šípky so smerovaním k najbližšiemu úkrytu.
Po poslednej návšteve Ukrajiny vnímam jej okupáciu výrazne citlivejšie ako pred ňou. Viem to porovnať s bombardovaním Náhorného Karabachu a jeho hlavného mesta Stepanakert, kde som pri správach rozmýšľal, čo z toho čo osobne poznám, počas dňa alebo v noci Azerbajdžánci v meste zlikvidujú.
Na Ukrajine, ruskí okupanti na rozkaz prezidenta Putina so zemou zrovnali Mariupoľ, Berďansk, Konstantynivku a bombardujú aj UNESCO-m chránenú Odesu. Kultúrne a historické pamiatky svetového významu v Odese prežili I. aj II. svetovú vojnu. S najväčšou pravdepodobnosťou neprežijú bombardovanie bezcharakterného, amorálneho a psychopatického Putina, ktorého činy žiaľ stále obhajuje aj u nás v anonymných diskusiách stále plno zvrhlých a rovnako amorálnych jedincov.
V Kyjeve, respektíve na Ukrajine je o hodinu viac, a teda zhruba pol jednej. Desaťtisíce až státisíce ľudí namiesto spánku, mieria do krytov, pivníc, alebo aspoň k výťahovým šachtám v panelákoch, aby boli chránení od okien aspoň dvomi stenami. My tu zatiaľ môžeme spať kľudne. Otázka je, dokedy…
Proruské kurvy a vlastizradcovia spia ešte ako vidím 🤣
A vsetci ti vyplaseni, co sa boja o narusenie vlastneho pohodlia budu poukazovat na tychto nestastnikov…je to jednoduchsie, ako mysliet
Na Ukrajine sa plati v hoteli uz pri prichode? Nie az pri odchode z hotela? Bolo to tak aj predtym, alebo len teraz kvoli vojne?
Anonym 31. júla 2023, 0:44 – rezervaciu sme mali vopred a ano, platili sme pri prichode.
A za situacie, ked vo vzdusnom priestore susedneho statu lietaju prostriedky vzdusneho napadnutie rozneho druhu, nemame absolutne ziadnu vlastnu protivzdusnu obranu statu. A ti, co by sa tu chceli zastavat politikov a prezidentky, ktori tento stav sposobili, spite pokojne a snivajte, ze spoliehanie sa na ochranu od inych statov je adekvatna nahrada…
Ja sa ich zastávam.dobre že to dali prec, zbytočne by to predlzovalo vojnu keby nas niekto napadne.
Každý druhý deň je takýto poplach….
Anonym 31. júla 2023, 2:12
Oceňujem super iróniu, palec hore.
Anonym 31. júla 2023, 6:29 – ano, niekedy dokonca aj viac krat za den. No nie vzdy je poplach nad celym uzemim Ukrajiny…
Pre toho co tu zlahcuje vyhrazky ruskych fasitov .
Medvedev :
Bývalý ruský premiér varoval, že jeho krajina bude musieť použiť jadrové zbrane, ak bude ukrajinská protiofenzíva úspešná.
„Len si predstavte, že ukrobanderovtska ofenzíva podporovaná NATO sa ukázala ako úspešná a vzali časť našej krajiny: potom by sme museli podľa prezidentovho stupňa 02.06.2020 použiť jadrovú zbraň,“ napísal Dmitrij Medvedev na Twitteri.
„Jednoducho by nebolo inej cesty von.“
V máji vyhlásil, že pobaltské štáty – Lotyšsko, Estónsko a Litva – patria Rusku a dodal, že Poľsko je „dočasne okupované“.
Majko – My tu zatiaľ môžeme spať kľudne. Otázka je, dokedy… dovtedy dokedy sa Amerika nerozhodne nasadiť do vojny vazalské európske krajiny, teda aj Slovensko.
Chybali mi reportaze podobneho typu z Juhoslavie napriklad
svd 31. júla 2023, 9:51 – skusme povedzme tak hodinku spolu porozmyslat preco…
Skus ako prvy.
Tomu sa hovorí eskalácia vojny,darmo tu budeme nariekať.A bude eskalovať i naďalej,ak sa niečo na stratégií vedenia vojny nič nezmení.Ukrajina pošle drony na Rusko,Rusko pošle rakety,atď.Opisovat to zrejme budeme ešte pár rokov.Je to smutné,je to tragické,a bude ešte horšie.Ziadne víťazstvo nebude,len porážky,a to celej Európy.
preto si debili zvolte Fica a myslite ze bude konec vojny
Ten Fico je ale struktura a strasiak. Vsade je pichnuty, v kazdom prusere lebo Fico. Ak vyhra volby, co predpovedaju mnohe prieskumy, bude to vina cisto tejto trojrocnej matovicovskohegerovskej uderky. A samozrejme odzrkadlenie spokojnosti obcanov s ich vladou…
Nezabudaj na Blahu komunistu a nepriatela Slovenska.
svd 31. júla 2023, 9:51 – nic? Bez rozmyslania?
Teraz čítam, že ušiel nejaký dobrodruh z Veľkého Zálužia a čuduj sa svete už je na Ukrajine.
31. júla 2023, 10:02
Veď v Srbsku padali cukríky z neba, to vie každý. Humánne bombardovanie a navyše americké je nekritizovateľné.
Nech to tam zrovná cele zo zemu tu díru špinavú fašisticku čo tam deti na orgány brali jak na páse
konecne nech to putinko doklepne haved fasisticku.
Takze koho na vecnost poslali Putinove rakety S-300 tentokrat?
Krivy Ryh v centralnej Ukrajine. Pri nalete zatial 5 mrtvych a 53 ranenych. Ak su informacie spravne, tak aj mamicka s dcerkou.
Putin je vojnovy zlocinec zneuzivajuci rovnakych tupcov na sveje ciele, ako su tito: Za Putina 31. júla 2023, 13:49 a berco 31. júla 2023, 14:11 .
Teda, s jednym zavaznym rozdielom. Ti Putinovi strelci to dostali rozkazom a ti nasi uchylni, bezcharekterni, bezcitni a chori zmrdi to robia dobrovolne, alebo za peniaze, lebo amoralne prasata sa inak uzivia tazko.
To je uz ale vec prislusnych organov, my mozeme iba sucho konstatovat, ze nam je luto, v akej spolocnosti zijeme…
Majko,práve preto je treba nastoliť mier!!!!!
Pán Majko, z čoho žijete ?
Z písania takýchto správ ?
Kto vám za to platí ?
Kto vám zaplatil výlet na Ukrajinu ?
a pritok stačilo len dodržať minske dohody a nič z tohoto sa nemuselo stať .
Tebe bude skladať účty ty kokot nebetyčný.
Boha tieto ruske socky. A ja na nich platim dane aby si z davok platili net. vole.
Je mi luto civilistov na Ukrajine.
Ale, co si zvolili, to maju. Zvolili si sasa, maju cirkus.
Keby zacala takato vojna u nad, bovec by som nesiel bojovat proti okupantovi, ale rovno na parlament, na tych, ktori by tu vojnu zacali.
Hovada politicke. Teda na politikov sa hrajuce.
A na zaver.
Pan Majko, nerobte prosim medzi citatelmi sol paniku a nepodnecujte k nasiliu.
Tak ako ste sa vyjadrili o Putinovi, tak isto sa mozem vyjedrit aj ja o vas.
A vsetci ma hejtuju ked to tu hovorim ale zas doslo na moje slova . Co rusofil , to spinavy kolaborant
Treba ist volit.
Lebo takyto uboziak z predosleho komentu veru k urne pojde
Demokracia 31. júla 2023, 20:35….ty sa pozri odkedy je ten ukrajinský prezident vo funkcii a odkedy sú na ukrajine okupanti…
Ps: ale oceňujem že si úprimný a ani sa nesnažíš zakrývať že by si kolaboroval s okupantom ktorý by nás napadol …to sa len tak nevidí..
No ja ti neviem, ale sledujem to od začiatku a pamätám si ako na západe Ukrajiny zorganizovali prevrat aby povalili vládu ktorú legálnou cestou občania zvolili. Ale západnej Ukraine sa nepáčilo že je to proruská vláda tak ju protestami donútili odstúpiť. Už na tých protestoch je vidieť protiruské nálady a diskrimináciu všetkého ruského. Je kvantum videí , kto chce si dohľadá. Vláda odstúpila a vtedy si rusky hovoriaci východ Ukrajiny povedal že dobre, keď vy takto , proti vláde ktorú sme si spolu zvolili tak my s vami nemusíme nič mať. A vyhlásili samostatnosť. Na kryme hneď referendum o pripojení k Rusku. Samozrejme že západ UA to neprijal a poslal tam armádu a všetky tie výpovede a videá zničených budov a mŕtvych civilov sa nedajú bagatelizovať. A rusofóbny ľudia budú stále vymýšľať že to je klamstvo a propaganda ale sledoval som situáciu aj vtedy a sledujem ju aj dnes. Rusi ich samozrejme nemohli nechať napospas tak tam poslali tiež vojakov a ukludnili to až minské dohody. UA ich nedodržiavala tak Rusko nečakalo a zakročilo. Upozorňujem že nie som na žiadnej strane ale objektívne sledujem viacej zdrojov a nenechám sa ovplyvňovať jednostrannou informačnou vlnou. Ale tvrdiť že zrazu Rusko zaútočilo na chudacikov ženy a deti tak to je zcestné. Kto chce ten si spraví objektívnu mienku. Nemuselo to všetko byť. Ukrajinský vojaci a zahraničný žoldnieri ochotny tam bojovať sa už míňajú a treba voliť vládu , ktorá nás do toho nebude zbytočne ťahať na akejkoľvek úrovni.
To uz aky dement moze ist do vojnovej zony na exkurziu a nakupovat na trhy??? to sa uz rozum pozastavuje, ze sa take hovado moze narodit a este opisovat zazitky z vojny, slintat na vecami z ruska, hlavne ze to tam rusi nonstop bombarduju a plienia…..
To by bolo vojen keby take chabe vyhovorky boli regulernou zamienkou na vojnu. Inak tych co spominas mali dvojite obcianstvo a hocikedy sa mohli skryt v Rusku , jedine ze by to zas nebolo uplne tak ako bunkrovy poserdedo hovori.
Ale Putin na zaciatku nespominal ze sli kradnut uzemie. (Tak ako v 2014)
To by asi mali pravo zbombardovat karabach a ist denacifikovat Gruzinsko.
Priemerny slovensky dezolat by im schvalil aj take vojenske tazenie.
Utekajm e na Slovensko 🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮
Už lezú na nervy!
Anonym 31. júla 2023, 22:08
kamo ked si najebany nekomentuj, lahni k svojej starej a cakaj na poplach ked sa zobudis a precitnes….
Nebyt ameriky, tak je davno klud. Budu bojovat do posledneho ukrajinca a potom do posledneho europana. Banda s.urvena
Anonym 1. augusta 2023, 6:28…akože až amerika rozhodne tak rus sa stiahne a prestane okupovať a terorizovať ľudí na Ukrajine?…na to potrebuje povolenie od Ameriky?
Anonym 1. augusta 2023, 6:28
To nemôže byť z tvojej hlavy, to si už musel niekde počuť.
A kto tam spravil prevrat v 2014? Nackov, ktori v 44 vypalovali nase dediny, tam teraz uctievaju ako narodnych hrdinov. Len vdaka amerike, ktora kolabuje a tak sa rozhodla, ze nas stiahne ku dnu.
Americke mimovladky platia sporstredkovane takychto vyletnikov.
Ajjaj zas tu mame odbornika na cucanie informacii z prsta.
Rovno ho Soros platil v kešovici na drevo
uff, viem je to ťažké ale skusil si sa zamyslieť na tým čo by asi Amerika získala tým že by svoj najvačší exportný trh stiahla ku dnu?…
Po vojne naliala do Europy miliardy dolarov (Marshallow plán) aby ju o 80 rokov stiahla ku dnu….ano?
ty ak budeš Ferovi predávať telefony, software atd, chcel by si aby Fero skrachoval?…skús sa aspon na chvílku zamyslieť…
Ratafak, súhlasím. Má to logiku. Ale doteraz som nepochopil prečo USA mali záujem, aby sa odstavil Nordstream. O čo im išlo? Viem, že nie o krach Európy, ale nie napr. o to, aby dodávky surovín z Ruska mohli nahradiť práve oni?
Ty uz aj Norsko si mylis s USA.
Asi sa v tebe vyvynula nejaka psychicka vada
Ratafak plachta, nie je to take tazke pochopit, ze ked si tlacim peniaze, tak ti ich napoziciavam tolko kolko budes chciet. No a ked skrachujes, tak mi to splatis majetkom, podou, proste realnou hodnotou. Nedochadzaju ti elementarne fundamenty financneho systemu.
pre Anonoym 1. augusta 2023, 9:56
Ak máš chuť urážať, nechaj si to na doma. Bol to Biden, ktorý sa jasne vyjadril, že urobia všetko, aby bol Nordstream odstavený. Ale ak je podľa teba Biden prezident Nórska, potom máš pravdu.
Anonym 1. augusta 2023, 10:03…a čo ak si ich viem vytlačiť aj ja (ECB) a nepotrebujem aby si mi požičal?
Anonym 1. augusta 2023, 9:40…to vedia asi najlepšie američania, tam bude viacej príčin vrátane toho čo si písal a dalšia podstatná vec je obava z rastúcej už tak obrovskej energetickej závislosti na Rusku…to by Putin v budúcnosti mohol využívať….ale to neboli len američania čo proti Nordstream bojovali, riziká si uvedomovali napríklad aj poliaci…
https://oenergetice.cz/plyn/polsko-vyzyva-nemecko-k-zastaveni-praci-nord-stream-ii-nabizi-pristup-k-plynu-norska
Anonym 31. júla 2023, 21:02 – tak teda takto – dement je ten, kto Ta splodil. Nevedel, co cini a tak je vysledkom hovado neschopne pochopit ani len zakladne pravidla prezitia.
Exkurzie si zanedbal Ty v skolskom veku a preto si zostal hlupakom.
Na blsom trhu predavaju stare veci ludia, ktori sa tym zivia. V dobe vojny, kedy nefunguje krajina standardne, su niektori z tychto ludi na peniaze z toho, co predaju odkazani. Ekonomika v krajine ktora celi vojenskemu utoku neporovnatelne silnejsieho supera je ina, ako v case mieru.
A co z toho vyplyva?
Svojimi viac ako tromi stovkami Eur investovanymi do zakupenia pre Ukrajinca poslednej veci, ktoru si na prezitie v kajine vo vojne kupi, som ja OSOBNE vyznamne prispel k prijmu ludom, ktori by bez takych ako som ja nemali z coho zit. A to aj sprostredkovane, kedze ani len netusime, kde maju veci povod.
Via casu polodebilovi venovat nebudem a tato reakcia aj tak bola pre ostatnych diskutujucich – Tvoja mentalna a emocna vybava staci akurat tak na nacitanie si hlasovacieho listka Kotlebu alebo Republiky.
Dalsi letecky poplach vyhlaseny postupne takmer nad celym uzemim Ukrajiny. Po cca 15 minutach Kyjev poplach rusi, no znacnej casti oblasti nalet stale hrozi.
Ludia u nas pracuju, oddychuju, dovolenkuju. Ludia na Ukrajine ziju v permanentnom strachu, kam rakety alebo drony doletia a co zbombarduju.
A amoralne, dezolatske a prokremelske prasata po nete beztrestne siria propagandu…
Ratafak plachta, a si si este asi nevsimol, ze ked robis business s USA, tak sa plati v $ a nie v €. Takze s ECB si mozes natlacit € kolko chces, ale mozes si s nimi vytriet akurat tak vies co.. aspon si zaklady precitaj.
A ti Rusi tak ich nechcu bombardovat ale Americania nutia chudaka Putina vrazdit.
Tí priblblí ukrajinci si zvolili toho proamerického žida,a teraz si žijú v permanentnom strachu. Tak im treba. Sprostejší sú ako my.
Netrep Majko,boli tam aj redaktori,ceski,zaujimave ,tvrdili nieco uplne ine,zivot tam bezi ako hocikde inde,politici sa tam striedaju na navstevach a na papulach maju siroke usmevy,samotni ukrajinci tvrdia,ze nie je to tam take ako tu prozapadny dezolati kvikaju
Pre mm 1. augusta 2023, 11:41
Ty podtatranský mysliteľ, len sa dobre rozhodni koho voliť tu, lebo sme v sračkách po bradu. O iné národy sa nestaraj.
Anonym 1. augusta 2023, 11:30…ono to závisí ako sa to v zmluve dohodne, ale ok vačšinu bude asi v USD…ok, takže príjem máš v EUR a ideš si niečo kupiť z ameriky za USD (iphone, počítač, harley…) alebo tam ideš na dovolenku, ako to spravíš?
a) zameníš si eura (vytlačené ECB) za USD?
b) radšej si zobereš požičku od americkej banky v USD s „pekným“ úrokom a so zarobenými eurami si budeš doma vytierať riť aby si následne nevedel splatiť dlh v USD a skrachoval?
čo myslíš?
Proste jednoducho – ak ideš niekam na dovolenku tak si tam vždy berieš požičku v lokálnej mene aby si tam mohol nakúpiť ich tovary za ich peniaze?
PS: ak by to naozaj chcela amerika spraviť – že totálne potopí europu a celú si ju kúpi, tak nemala lepšiu možnosť ako po druhej svetovej…spravila presný opak…
ten debil si neuvedomuje, ze cim viac tych zelenych papierov stryko Sam pusti do obehu, tym maju nizsiu hodnotu. on ma tlaciaren a basta.
Prave teraz vyhlaseny dalsi letecky poplach okrem troch oblasti pre celu Ukrajinu.
Ahaa to si cital na infovojne a sam tomu nerozumies , alebo si ten dezolat co vystudoval Vysoku školu života?
Daj prosim derailne ekonomicke informacie aj o zlatom rubli. 🙂
Oprava, uz len jedna oblast nema vyhlaseny letecky poplach.
To len aby prokremelske prasata sediace za pocitacmi u na vedeli, ze ked oni zeru obednu polievku, tak miliony ludi na Ukrajine dufaju, ze aj tentokrat budu mat stastie a bomby nezabiju ich, alebo im blizke osoby.
A ze v noci budu mat kde spat…
Prave na sa mape na cerveno rozsvietila aj posledna oblast. Takze znovu cela Ukrajina.
Pre trolla: drak 1. augusta 2023, 11:43 – to, ze sa ludia ucia zit s nebezpecenstvom neznamena, ze nie je. Tri ci styri razy za den ist do krytu raz urcite omrzi a ludia to zacnu ignorovat.
… a nasledne si uz len odkazu, koho v kryte uz nikdy nestretnu …
Uz chod domov Majko z ukrajiny a nestras tu s poplachmi na Slovensku, nikoho to tu okrem teba nezaujima, alebo zober zbran a chod branit ukrajincov a americanov. My tu zijeme v mieri pokial sisi nevsimol tu nieje vojna, len je tu par nedonosencov co by tu chceli vyprovokovat podobny scenar ako tam
Zas dalsia rektalna hlista z RU ambasady ktora napise nejaku hlupost co nema hlavu ani patu.
Ale je to mozno chyba spolocnosti ze sme sa prestali smiat hlupakom zato ze su tupci.
Teraz sa luza zgrupuje a siri klamstva zvrateneho RuSSkeho rezimu.
Jejo. Presne takyto komentar som ocakaval od lúzy.
Je mi ctou ze moje nazory sa lisia od tych tvojich fasistickych 🙂
Po 7 alebo 8 leteckych poplachoch pocas dna, teraz pred 4 minutami bol vyhlaseny letecky poplach znovu.
Tentokrat oblast Odesy, prilahle oblasti a samozrejme znovu Kyjev.
Ranne spravy svetu prinesu spravu,kolko ludi Putinova Ruska armada v noci pripravila o zivot…
POZOR ! Pravidelné hlásenie leteckých poplachov na Ukrajine bude pokračovať dovtedy kým nebude zavedený systém že keď bude poplach na Ukrajine tak ho budú oznamovať sirény aj na Slovensku. / priznávam sa že som si to vymyslel/.
7 az 8 poplachov denne, sa cudujem rusom ze to takto natahuju, uz davno mohlo byt po fasistoch ak by neboli len poplachy, konecne mohol nastat mier…. hlavne ked nieje leteckej podpory, vagnerovci odpocivaju v bielorusku…. skoda toho vyckavania….
Skoda ze od roku 2014 neoznamovali kazde rano, kolko ludi zavrazdil ukrajinsky rezim, mozno by aj SOL precitol
Anonym 2. augusta 2023, 21:25
Škoda, že keď pán boh rozdával rozum ty si v karčme spitý stískal automat, v maskáčoch a šiltovke CCCP.
boli tam pozorovatelia z OSN v r. 2014 o genocidu sa nejednalo.
A kolko urajinskych deti povrazdili Kremlom dosadení radikáli co mali dvojite obcianstvo. potom by si precitol ty blbecek fasisticky
takto sa dohodli :
Zmluva o nešírení jadrových zbraní (NPT):
Tento bod je podstatný, preto ho spomínam ako prvý. Zmluva o nešírení jadrových zbraní je prelomová a jej cieľom je zabrániť ich šíreniu, podporiť ich odzbrojenie a pomôcť jadrové technológie využiť na ciele v prospech ľudstva. Veľmi dôležitým faktom je, že zmluvu ratifikovali takmer všetky krajiny sveta vrátane piatich štátov, ktoré ich vlastnia. Sú to Spojené štáty americké, Čína, Francúzsko, Spojené kráľovstvo a predstavte si, túto zmluvu ratifikovalo aj Rusko. A práve Rusko sa netají ambíciou tieto zbrane rozširovať, rozdávať iným krajinám a použiť ich. Ďalší explicitný dôkaz o tom, ako Rusko rado porušuje pravidlá. Čo hovorí obyčajové medzinárodné právo?
Obyčajové medzinárodné právo
Tu hovoríme o nepísaných pravidlách medzinárodného práva, ktoré boli stanovené v priebehu času dôslednou praxou štátov. V rámci praxe použitia jadrových zbraní vo vojne môžeme hovoriť len o dvoch prípadoch zo 6. a 9. augusta 1945, avšak vzhľadom na spôsobené hrôzy si dovolím tvrdiť, že táto prax je viac ako dostačujúca. Ich použitie sa podľa medzinárodného obyčajového práva považuje za zakázané, pretože porušuje princípy práva humanitárneho. Dôvod je jasný. Pri ich použití je vysoká pravdepodobnosť zbytočného utrpenia ľudí extrémneho až krajného rozsahu o čom sa už svet mohol presvedčiť. Existuje však konkrétna výnimka, ktorú stanovil medzinárodný súdny dvor (ICJ). Má Rusko podľa tejto výnimky teda právo jadrové zbrane proti Ukrajine použiť a môžeme sa tak obávať jadrovej vojny?
Medzinárodný súdny dvor (ICJ)
ICJ je hlavným súdnym orgánom Organizácie Spojených národov a je zodpovedný za urovnávanie sporov medzi štátmi. K zákonnosti hrozby, alebo použitia jadrových zbraní vydal poradné stanovisko v roku 1996. Súd rozhodol, že ich použitie by bolo podľa medzinárodného práva vo všeobecnosti nezákonné, ale ponechal otvorenú možnosť, alebo inými slovami výnimku, že ich použitie v sebaobrane za extrémnych okolností by legálne byť mohlo. Tu sa dostávame k bodu, či môže teda Rusko jadrové zbrane skutočne použiť. V rámci vyššie spomenutej otvorenej možnosti, ktorú interpretoval Medzinárodný súdny dvor a následného splnenia potrebných požiadavok, by sa musela Ruská federácia ocitnúť naozaj v extrémne krajnej situácii. Ide o priamu hrozbu prežitia samotného štátu a kde by neboli účinné žiadne iné prostriedky sebaobrany. Rusko však v tejto situácii nie je a nebude, ani keď ukrajinská protiofenzíva bude úspešná.
Posledná možnosť o prežitie Ruskej federácie
Pre dosiahnutie súladu s medzinárodným právom, Rusko by muselo spĺňať to, čo vyslovil ICJ. Aby sme mohli hovoriť o hrozbe prežitia, kde by neboli účinné žiadne iné prostriedky sebaobrany, Ukrajina by musela napadnúť ruské územie do miery nepredstaviteľných rozmerov. Celý svet vie, že také niečo nie je možné, pretože také kapacity Ukrajina nemá. Mala ich v minulosti, avšak na základe Budapeštianskych dohovorov sa ich vzdala práve v propsech Ruska. Aj tu sa ukázalo, že Rusko je majstrom v porušovaní dohôd a pravidiel. Navyše NATO a západ podporujú Ukrajinu výlučne len v rámci sebaobrany na odrazenie ruských útokov v súľade s článkom 51 Charty OSN a výlučne len na získanie svojho územia. Myslieť si teda, že Ukrajina sa môže postarať o vojenský útok takých rozmerov, kedy by Ruskej federácii hrozil zánik je absolútne smiešne a absurdné.
Záver
Ukrajina nemá pre svoje minimálne kapacity žiadne šance na napadnutie Ruska. Navyše ani NATO a ani samotný západ ju v tom nepodporia. Vojna sa odohráva výlučne na území Ukrajiny a nie na území Ruska a preto ani nie je možné tvrdiť, že ukrajinská protiofenzíva je napadnutie Ruska. To znamená, že im nehrozí a ani hroziť nebude také nebezpečenstvo, ktoré by predstavovalo zánik Ruskej federácie. Z medzinárodného právneho hladiska Ruská federácia preto nespĺňa nároky na použitie jadrových zbraní v žiadnom prípade.
Neviem dokedy sa bude svet s týmto novodobým Hitlerom zapodievať. V najbližších dňoch možno trafí nejakú nákladnú loď s obilím pod vlajkou inej krajiny a to by mohol byť už jeho koniec vo veľmi krátkom procese.
Anonym 3. augusta 2023, 10:23
Alebo trafí územie Rumunska-člena NATO a dostane o čo si už koleduje dlho.
Anonym 2. augusta 2023, 21:25
Máš to nejako podložené, máš nezávisle potvrdené počty? Daj zdroj.
Inak len štekáš.
on to len cital od ineho dezolata, takze to je praUda
A od koho to chcete mať podložené od ukrajincov, rusov alebo američanov?
Urcite nie od tých co hovorili ze pospinujeme Rusko, lebo oni si len robia vojenske cvicenia na svojom uzemi
Anonoym 3. augusta 2023, 8:24
OBSE alebo OSN vynikajú jedinou schopnosťou – totálnou neschopnosťou. Oni skonštatujú vždy len to, čo je treba skonštatovať.
Pozri co ti on napisal a ty namiesto toho aby si dal nejaku normalnu odpoved , iba das 1 vetu o svojich pocitoch a vymysloch
Anonym 2. augusta 2023, 21:50
Ty si vazne nebeticny, zaslepeny, asocialny kokotisko