Kyjev, Ukrajina / Sediac po takmer štyroch rokoch pri výbornom espresse v pohodlnej kaviarni v obľúbenej európskej metropoly Kyjeve nemôžem nenapísať niekoľko riadkov a nepodeliť sa so skúsenosťami, ktoré mi nezoberie nik.
Vždy sa podpisujem len pod veci, ktorých autenticitu môžem potvrdiť vlastným poznaním a skúsenosťou. Preto toľko zahraničných ciest a preto toľko pre veľa ľudí možno až nepochopiteľných fotografií z navštívených destinácií, do ktorých to zrovna veľa Slovákov neláka.
Iba pred niekoľkými minútami sme sa vrátili vrátili z Borodjanky, Buče, Gostomela a okolia. Teda oblasti, ktorú pri útoku okupačných vojsk Ruskej armády na rozkaz prezidenta Ruskej federácie Vladimíra Putina v snahe obsadiť hlavné mesto Ukrajiny Kyjev, zrovnávali ruské tanky so zemou.
Osobne som na sídlisku stál pri výsledku Putinovych snáh bombardovaním civilných činžiakov zastrašiť Ukrajincov a ovládnuť ich suverénne a medzinárodným právom chránené ukrajinské územie.
Osobne som videl to, čo za hranice Ruskej federácie civilnému obyvateľstvu priniesla Ruská armáda.
A osobne som videl všadeprítomné primitívne barbarstvo a skazu od Černobylu až na začiatok Kyjeva, ktorou sa z Vladimíra Putina stal klon zločincov Stalina a Hitlera.
Aj po roku na týchto miestach nemôžem nemať v očiach slzy…
Toto je len úvod, po príchode na Slovensko bude pokračovanie prezentácie krutej pravdy z miest,ktoré som videl osobne.
Presne, moje osobné poznanie úplne jednoznačne spôsobilo upravenie tolerancie k „alternatívnym pravdám“ do sveta mimoriadne nahlas kričanými prokremelskými trollmi zmagorenými propagandou sledovanou na internete z pohodlia obývačky ešte stále bezpečného Slovenska.
Osobne som videl aj Ivankov a hovoril s ľuďmi, ktorým pred domami tanky Ruskej armády na Kyjev postupujúce od Černobylu ničili polia, domy a cestnú infraštruktúru.
Práve v Ivankove som mal možnosť osobne hovoriť s dvomi ženami – likvidátorkami následkov havárie v Černobylskej atómovej elektrárni z roku 1986.
Srdečná vďaka za fantastické prijatie, nezaplatiteľné svedectvá a darčeky autentických predmetov z čias bývalého ZSSR do Múzea totality.
Ukrajinu vojensky napadla armáda Ruskej federácie, okupuje jej územie a vraždí obyvateľov tohto samostatného zvrchovaného štátu. Je aj na nás, či a dokedy to tak zostane.
Miloš a kedy sem dáš fotky Ukrajinských bojových vlajok s hákovými krížmi ? Či to už sem nepatrí ?
Anonym 26. júla 2023, 3:20
To akože ideš bagatelizovať alebo obhajovať tú skazu čo vidíš na Majkových fotkách?
Nejakými vlajkami? Fašisti a extrémisti sú bohužiaľ všade, tvoria nejaké percento z populácie. To je fakt v celej Európe a každý štát sa musí s tým vysporiadať v rámci zákona.
Ale na fotkách vidíš ruský spôsob „nápravy“ a ešte k tomu nie u seba a so svojimi fašistami, ale u zvrchovaného suseda. Ktorý mu kedysi odovzdal atómové zbrane výmenou za bezpečnostné záruky. Ty ideš odvádzať pozornosť vlajkami?
U nas su fasisti v parlamente a paradoxne ludia, co hovoria, ze na Ukrajine su fasisti ich vo velkom volia. Orban je pre nich vzor, ano ten Orban, ktory si o Slovensku mysli, ze je odtrhnute uzemie Madarska.
Navrhujem degešov ako je Anonym 26. júla 2023, 3:20 posielať do Ruska. Myslím, že pár mesiacov v ich vysnívanom Rusku by im vytĺklo tú naivitu z inak prázdnych hláv.
Lubo 26. júla 2023, 6:56 a Anonym 26. júla 2023, 6:52 – dobrý postreh, na toto žiaľ Ruský trolovia radi zabúdajú a vidia len úžasné Rusko.
Kto chce pomahat páči sa môže ist na Ukrajinu. Toto neni náš boj.
T 26. júla 2023, 8:04
To je iba tvoj nepodstatný názor, na ktorom našťastie nezáleží.
Dá sa pomáhať aj inak.
Kým RF zaplatí všetky vojnové reparácie, potrvá to aj 150 rokov.
Majko veď to si v milexe.😭😭
Slovenské zbrojovky bohatnú. Človek je najmúdrejšíe stvorenie vojna to dokazuje.
len aby sa nezabudlo, toto je v praxi to „vojenské cvičenie na hraniciach“ a následné „útočíme len na vojenské ciele“….
v posledných dňoch už denacifikujú aj pšenicu, asi aj tam boli schovaní tí fašisti s vlajkami….tisíce ton pšenice v prdelx a dalšie miliony, ktoré sa možno nedostanú tam kam majú…cena „pekne“ rastie…až bude zase pečivo o niečo drahšie a po europe sa pohybovať dalšie miliony hladných afričanov tak si možno uvedomíme či je to aj náš problém….alebo aj nie a stále za to bude moct Soros, Zelensky a Čaputová….
Nielen hladní Afričania sa po EU pohybujú už zopár rokov a ktovie prečo poutekali zo svojich krajín, veď im tam zasiali demokraciu.
Ratafak plachta 26. júla 2023, 9:35
Dobre napísané, je to pravda.
Nás podtatranských hrdinov sa nič netýka, my s nikým a ničím nič nemáme. Len nech nám dá každý pokoj a preboha nech si nás mocní hráči nevšímajú.
Martin 26. júla 2023, 8:01
Slovenský utečenec do Ruska Ján Mazák vytriezvel okamžite keď ho tam dali do cely. Nepomohli mu ani vlastnoručne zložené oslavné skladby „Vodcovi veľkého ruského ľudu“, ktoré si pribalil na CD.
Anonym 26. júla 2023, 10:05
Neodvádzaj pozornosť.
Komentuj priame následky súčasnej agresie Ruska. O tom je tento článok.
Daj obrázky aj z Iraku, Sýrie, Afganistanu. Všetko rovnaké = špinavá a strašná vojna.
No pomaly si zvykáme….
Mlčky sme prešli rozpad Juhoslávie. Mlčali sme pri Srbsku…
Nerob si ilúzie. že niečo zmeníš. Bude to tak, ako to ZLO nalinkuje.
tam sa schovavali ukrajinsky fasisti a z civilov si robili stit, takto dopadne fasizmus vzdy. ale stale velebia svojho furera…. ovecky
Anonym 26. júla 2023, 11:40
Pane potrebujete odbornú lekársku pomoc. Oslovte niekoho komu dôverujete nech Vám pomôže, objednajte sa na vyšetrenie špecialistovi, čaká sa dlho, ale príde na Vás rad. Po stanovení diagnózy a nasadení liečby sa úplne zbavíte paranoje a zaradíte sa naspäť do spoločnosti. Kvalita Vášho života sa výrazne zlepší.
dik za radu, ked vam to pomohlo, tak sa vratte do liecebne a pokracujte v terapii, ja si pockam na ukoncenie fasistickeho rezimu na ukrajine v pohodli domova
Vie sa mi nejaky roduverny slovensky dezolat vyjadrit k Orbanovim reciam o odtrhnutom uzemi Madarska ktore sa nazyva Slovensko?
Ten Orban ktory lize rit fasitovi Putinovi a ktory je prikladom pre nasu luzu?
Orbánove reči o odtrhnutom území Maďarska nazývanom Slovensko nie sú predmetom toho článku. Skús rypnúť, keď bude na to príležitosť.
asi si myslí viktor, že má na to právo, veď na požiadanie našej vlády chráni náš vzdušný priestor, lebo sme všetku PVO rozdali (a ešte si za to aj priplatíme za vyradené vrtuľníky.,ktoré sme ani neplánovali) tak vega čo sa čuduješ ? nemtudom ?
Kazdemu podporovatelovi banderovcov odporucam vstupit do ich cudzineckej legie
Nemtudom Dezolatom.
takze teraz nemame PVO lebo sme rozdali a nic nedostali? trosku klamstvo vsakze… 🙂
vyradene MIGY sme dali ktore nevieme servisovat a odporucam si precitat fakty o tom co sme dostali od NATO ..
… Len tak lebo si si fantaziu pustil na špacirku
Zaujímavé že už ani väčšina Ukrajincov nie je presvedčená to čo čítajú v médiách.
Podpora Zelenského klesá a obyvatelia odmietajú ísť bojovať.
Dobre to prirovnal jednej zahraničný novinár.
„Rusko a Izrael útočia na iný národ rovnako len Izrael nie je súperom USA. „
Anonym 26. júla 2023, 13:23
A ty to odkial mozes vediet, robil si prieskum ci ako?
čo sme dostali ? najprv požičali patriot, ktorý následne stiahli ( do poľska ,litvy alebo nemecka ?), teraz tu máme na chvíľu asi svetobornú taliansku haraburdu, názov neviem. Áno dostali sme pochvalu. a MIGy nám mohli teda hoci servisovať ukrajinci, keď ich sebe vedia, čo ty na to ?
Vladolf na miesto vypisovania dezolacii chod chranit vychodnu hranicu nato, ocakavaju ta v mlynceku bratia fasisticky banderovci, im sa tam uz vraj nechce az tak branit nen furer rezim…
Tak mam ist branit vychodnu hranicu NATO lebo je tam mylncek na maso?
Aj mi dezolat povies kolko vojakov NATO tam uz v tom mlynceku zahynulo? Povoľ uzdu fantazii a vyfabuluj nejake cislo
a vraj “ slušné slovensko“ – bez urážok to nevedia teda nijako. kto je potom dezolát ?
Urctite budes prvy, a urcite ta budeme oslavovat na namesti kazdy rok, len uz chod a motivuj dalsich ako si ty
Toto nám bolo treba rozbiť integritu národa nech sa medzi sebou pobijú , najlepšie nech sa rozj…be celá európska únia .CIA a amerika vie velmi dobre zmanipulovať celé národy ako sa to ukazuje.
Použil som iba správny a výstižný výraz .
Sám vieš aký si…
Teba zmanipoluvala Ruska propaganda. ty CIA .
Aj za Orbanom vidis USA ty cvok.
Prečo Rusko útočí na Ukrajinu ? Lebo na USA si nedovolí. Chýba tu ucelený obraz.
Pan Majko o podobni. Vy ste boli pri tych bojoch ked boli znicene tieto civilne budovy? Nepredpokladam, tak potom prosim nefantazirujte.
Co ak z tychto dostrielanych budov strielali alebo sa v nich schovavali ukrajinsky vojaci?
To si viete predstavit? Ze ukr vojaci vyuzivali civilne budovy na vojenske ucely?
Ale to je vam asi zbytocne vysvetlovat, kedze ste len jednostranni a neobjektivny. Neprijimete iny nazor ako je vas.
Ano je to tam krute, ako v kazdej vojne.
Ale tych novodobych vojen bolo viac a nepamatam si, ze ste to v tom case tolko riesili.
Takze opatrne prosim
To uz co je ze slovaci sa osocuju koli ukrajincom a ich sfetovanemu prezidentovi, za to ze si Majko niekde potreboval urobit selfi, ak by to tam bolo take katastrofalne urcite by sa tam nefotil. Pocitam ze za chvilu to tam skonci pridu o par uzemi alebo uz nebude ukrajiny a darmozraci s tadial sa budu nadalej prizivovat na nasom rozpocte a fotecky pana Majka zapadnu prachom v jeho muzeu.,,, no konecne sa tu zmenila tena z uchylnych buzerantov co sa nevedia zmestit do koze na darmozracov z ukrajiny
no, hlavne že ty si objektívny….rusi ostrelovali bytovky aj mestách stovky kilometrov daleko od fronty (Lvov, Luck, Ivano-frankivsk atď), aj tam sa schovávali ukr. vojaci a strielali po chúdakoch rusoch? rusi denne vypuštali desiatky rakiet či dronov po celej ukrajine – a triafali všetko…ostrelujú detstké ihriská, vlakové stanice plné ludí,prístavy, silá s obilím a pšenicou – aj tam sú všade schovaní tí vojaci?…bombardujú historické pamiatky, muzea…všetko čo trafia….a ty tu ideš teraz fantazírovať o tom aby sme sa zamysleli že či zrovna v tomto paneláku neboli schovaní ukrajinskí vojaci….no aj keby tam boli, čo v blízkosti tohto paneláku ma čo robiť ruská armáda?…nech zmiznú z Ukrajiny a nikto im nebude takto „krivdiť“….
Ratafak, máš pravdu, ale je tu jedno veľké ALE. Keď čítam správy, Rusi ostreľovali tam, hentam, počet obetí 3, 5, 9. Nechcem to nijako zľahčovať, to vôbec nie, ale nezdajú sa ti tie čísla občas malé na to, že vraj strieľajú hlava nehlava? Ja viem, keby to bol niekto blízky, aj jedna obeť je veľa. Ale reálne sa na to pozri, keby to kosili za radom, nebolo by obetí viac? Také NATO sa v Iraku nesralo, kobercový nálet a odpravili jedným vrzom toľko civilistov, čo Rusom trvá týždne. Ešte raz – neschvaľujem to, ale skús porovnať.
Anonym 26. júla 2023, 3:20
Neboj pridá sa aj to, spoločne s ruSSkými fašistickými vlajkami.
Anonym 26. júla 2023, 18:21….ak pri tých bombardovaniach je vyhlásený poplach tak tí ludia majú nejaký čas nájsť úkryt…a ak v každom meste zabijú 3-9 ľudí tak v tom súčte za všetky mestá a dni je to už dost velké číslo, navyše ukrajinci majú systémy ktoré už vačšinu rakiet dokážu zostreliť….ak by dopadli na ciele všetky rakety a drony to číslo by bolo násobne vyššie…aj vďaka tým obranným systémom ktoré dostávajú a za ktoré je aj u nás tolko kritiky dokážu chrániť ľudské životy….
ak máš nejaké porovnanie a vidíš v tom zmysel tak ho sem kludne daj…ja ho nemám….
od roku 2014 utocili na rusku mensinu, nedodrziavali minske dohody a teraz maju presne to co neocakavali, tak sa za chvilu rozlucime bez slz s ukrajinou a svet pojde urcite dalej
Jak hlupy musis byt, aby si veril niekomu, koho klamstva uz boli vyvratene snad 1000 x… to chce uz slusne davku tuposti…sudruhovia
consilium.europa.eu
29.januara 2015
Závery rady o Ukrajine.
vsetci su hlupi, len ukrajinsky fasisti s vrahmi z USA su najmudrejsi, no este buzeranti a slnieckari vedia ako to bolo a ako bude, cim skor skonci skurvena ukrajina ako stat tym skor bude klud aj tu
Anonym, vidim, ze som trafil 🙂 poviem ti novinku, Ukrajina z tejto vojny vyjde silnejsia ako bola pred nou, bude v NATO, bude blizky partner EU a teba moze aj rozdrapit.
Verim ze ta nezmyselna vojna niekedy skonci.
No neverim ze hranice statov ostanu povodne.
ukrajina bude silna v rusku a ty budes mat ploche nohy 🙂 uz sa prosim ta preber, kde zijes??? mna nerozdrapi, lebo tych fasistov z duse nenavidim tak akurat ich tu dobre vsetci zneuziju ako lacnu pracovnu silu a to sme potrebovali…
Za tvoj ubohy zivot nemozu Ukrajinci, ale ty sam. Urcite v Rusku, tak ako za tri dni mali byt v Kyjeve a do tyzdna v Lisabone, alebo ako mala byt ropa obchodovana zlatym rublom, ted maly liliput Vas klame den co den a vy tomu stale verite, jak hlupy musite byt….
len aby si za chvilu ty nebol ten najsprostejsi ked precitnes a zistis ze ten kokainovy herec stale nevyrastol… na chuj s ukrajinou….
Dajte mi fotky, ja vám dám vojnu.
William Randolph Hearts
Pohľad na fotky je smutný, ale rovnaké boli zábery aj z Belehradu, Bagdadu, Basry, Fallúdže, Tripolisu, Damašku atď. S jedným rozdielom, krajiny napadnuté USA, ani ich lídri nedostávajú v médiách takmer žiadny priestor. To je jediný rozdiel medzi nimi a Ukrajinou.
Boh zehnaj USA nasim spojencom ktori nas drzia spolu so zapadnymi partnermi v objati demokracie a mieru.
Fasisticke hry o trony v Rusku budu pokracovat aj nadalej, lenze v takej krajine ako je Rusko len kokot strieda kokota… bohuzial….
Potrva desatrocia kym budu sibirske opice prevychovane ;(
Ten narativ o USA stale 😀 , nase pasomnice pekne jedia obsah criev pana Bratcikova
Pre Anonym 22.00
Už dávno som sa tak nezarehotal ako pri tvojom príspevku ! Božéééé,jak môže byť niekto takto zblbnutý. Alebo drbnutý ? Prepáč,teba by neprijali asi ani v Pezinku.
Veľmi bolí to uderenie do hlavy ?
Anonym 26. júla 2023, 22:00
Boh žehnaj USA, tebe musí dobre je…ť. USA by som doprial rovnaký prínos demokracie aký dali pocítiť mnohým krajinám prostredníctvom humánneho bombardovania a operácií ako Iraq freedom a pod.
Boh zehnaj Washingtonu , Kyjevu a Bratislave
💙💛
Ano ako vzdy ti poslem zoznam Ruskych a sovietskych vojen a zavries zobacik.
A mozes smutit .
Veru aj teraz smutis nad ruskymi vojakmi ktorych posiela bunkrovy poserdedo na smrt ze ?
Vladolf 26. júla 2023, 22:55
Ja ti nato pošlem zoznam amerických, ktorý je asi 4x dlhší a sme si pokecali 😀 Rusi sa mali na celú UA vysrať. Bola to obyčajná skorumpovaná čierna diera. Vlastne stále je. S komediantom na čele.
A terazky mi povedzte, Anonym 26. júla 2023, 22:05, čo vy si predstavujete pod takým slovom naratív?
Ratafak ty začínaš na mňa pôsobiť ako evolučne oneskorený. Myšlienky zaostalé
Ratafak tak nepôsobí,on taký JE !!!
Preco nie 8 krat dlhsi zoznam, alebo 20 krat dlhsi. Pod klam viac 🙂
Niektori ludia co sem pisu su skalopevne presvedceni, ze ked vedia pisat na klavesnici, ze ich to opravnuje vyjadrovat sa k veciam o ktorych nemaju ani sajnu. A to nehovorim o patente na rozum, jedinom spravnom nazore a agresivite. To sme dopadli. Pekny den vsetkym.
Anonym 27. júla 2023, 1:42…ono to bude asi nedostatkom spánku…ideálne choď spat ešte pred polnocou…
Následky nedostatku spánku môžu viesť k zhoršenému pracovnému výkonu alebo až k vážnym psychickým poruchám a poruchám vnímania.
Skús v noci nepozerať do pc/mobilu ale poriadne sa vyspať a mnohé veci budeš mnímať úplne inák…budeš aj menej podráždení…spánok lieči, nezanedbávaj ho..
Tych 80 rokov vymyvania mozgov vychodoeuropanom, ze Rusi su najstatocnejsi, najlepsi, najsilnejsi, najpokrokovejsi a prinasaju iba mier, sa bohuzial velmi silno vtlacilo do ludskych mysli. Ale nastastie sa to pomaly vycisti ako ked sa zahoji hnisavy vred. Raz sa budu deti v dejepise ucit, ze co vsetko Rusi napachali napriec Europou.
Majko ber plachtu a podobných kktov a ostaňte tam
Rusko je zhubna rakovina na mape Europy, ak sa nebude liecit alebo izolovat pohlti zdravé národy.
Anonym 27. júla 2023, 8:31….čo ťa zase tak rozrušilo že musíš útočiť?…sa ti nepáči ak tu spomíname ruské zverstvá?….dnes v noci zase rusi denacifikovali prístav v Odese (stovky kilometrov od frontu), další mrtvy, další zranení, dalšia nevojenská infraštruktúra zničená…čo ty na to?…pošleš všetkým ktorým sa toto nepáči do vojny?
Raťafak fakt klobuk dole, že na tú bandu frustrovaných proruských kokotov dokážeš SLUŠNE reagovať a brať to s nadhladom až im neostane nič iné len použiť vulgárnosti a sklopiť uši. Keď čítam tie ich fantasmagórie čo tu už popísali tak mám fakt dosť.
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Koľko ešte?
TO je aj o ľudskej povahe empatii a inteligencii.
Aj za Tisa boli ľudia ktorí udávali susedov židov a posielali ich na smrť.
Brali si k srdcu Hitlerove slova ze on tu vojnu nechcel ale musel to urobiť.
Alebo ospevovali znamy Hitlerov výrok : „Tvrdil, že víťazná vojna vytvorí nové Nemecko.“
to je ta paralela s Putinovym veľkým Ruskom.
Zlo v ľudoch si nájde cestu v podobe komunizmu fašizmu, Putinizmu
Doba len strháva masky istým občanom.
Keď nechcú rokovať len bojovať tak ich jebat a nie ešte podporovať zo rakov ukrajinských!!!
Tak ma napadlo, či by nebolo vhodné pomôcť aj Grékom s požiarmi, predsa len patria do EÚ…
Zdechla čaput😁 27. júla 2023, 11:14
Blaha si to ty?
Azov…ja myslím že je to ako písal vyššie Sano, tí ludia desatročia počuvali o tom ako je Ruko krásne, veĺké, a má obrovskú silnú armádu, zázračné zbrane, ktoré v prípade potreby ochráni slovanov…hrozba príde zo západu, musíme budovať kryty, nacvičovať atd…ešte pár dní pred inváziou tu boli príspevky o tom ako ich v škole učili že Rusko vojnu nezačína ale končí….
je ťažké zrazu prestať veriť tejto celoživotnej dogme a aj keď už niečo nedáva zmysel (ako napr. že rusi bombardovaním chránia svoju menšinu na ukrajine…) tak je vždy lahšie útočiť….proste ak celý život niečomu veríš, tak to tak určite musí byť….a kto tvrdí že nie tak je k.k.t atd…
Zdechla čaput😁 27. júla 2023, 11:14
Skus nam par vetami napisat, o co byt mali jednat s agresorom?
Keby si bol na mieste UA, ponukol by si im 1/5 uzemia, alebo 1/3 uzemia? Pacil by sa im priemyselny Donbas tak im ho nechas? Ci nieco urodnejsie im ponuknes? Ved az tak vela obcanov nam nepovrazdili tak co…alebo si Rusi mozu nechat jadrovu elektraren? Co s nimi narokuju? Alebo im nechat vsetko co chcu a podpisat nejaky zdrap papiera o dalsom neutoceni?
Vladolf 27. júla 2023, 10:52
Mozno si to az tak neuvedomujeme, ale znova sa pise historia a kazdy sa niekde zaradi. Neskor mozno uvidime co bolo spravne.
preto som prirovnal vyjadrenia Adolfa Hitlera k jeho ruskemu naprotivkovi
Choďte už do prdele s celou Ukrajinou. Je mi na grc z toho,ako zneužívajú náš sociálny systém. Tu majú bývanie zadarmo, predbiehajú sa u lekárov,v autobusoch ( veď sú z Ukrajiny) a pendlujú si hore dole.
A berú ti prácu že
Anonym 18:31
Na slovákov celá vláda zvysoka serie,presne ako si napísal. Tí pološialenci,slniečkári a liberálni vítači by si mali dať tabletku pravdy ale nikto ju nechce prehltnúť.
Je predsa jednoduchšie veriť tomu čo vidia v mienkotvorných médiách ako použiť vlastný rozum.
pre 18,49 veď ubytovávaj aj ty keď si myslíš že to je jednoduché.majko pomáhal ukrajincom ako možno prvý na slovensku.vtedy ešte nikto ani nesníval o nejakých peniazoch za to.si prečítaj čo o ňom píšu iné noviny
Ale ked on takym hovori ,,nazavYslY.
Pekne po Slovensku choďte už do pi. Ce a dajte pokoj je to na grc aj celá Ukrajina!!!! Fuj fuj fuj a je to 🤮🤮🤧🤧🤧🤧🤮🤮🤮🤮🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢
Sano 27. júla 2023, 12:45
Mali to spraviť po americky. Inváziu nazvať Ukrajina Freedom, zničiť čo sa dá, obsadiť poľnohospodárske oblasti, elektrárne, nerastné zdroje a potom im voziť žranicu, akože poskytovať lekársku pomoc a zato si vyvážať čo sa dá a obrancov nazývať teroristami. Však keď to prešlo amíkom v Iraku, prečo by nemohlo aj Rusom? Čo Šani? Veď najväčší demokrati jasne ukázali, že nejaké medzinárodné právo je len zdrap papiera. Sme veľmoc, môžeme všetko. Či, platí to len jednostranne? Fešáci, spravodlivosť a pravidlá buď platia, alebo nie, buď pre všetkých, alebo pre nikoho. No nedá sa hrať na rovných a rovnejších, jednému prikyvovať a do druhého kopať. Bez ohľadu na výsledok, obe krajiny už prehrali.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://blog.sme.sk/matejgalo1/politika/putinove-najvacsie-klamstva&ved=2ahUKEwizu_36ya-AAxWliP0HHcthCNcQFnoECAkQAQ&usg=AOvVaw3Z165ETYxAirvG0fc9XNg0
dobré čítanie:
Najväčšie klamstvá Putina
Klamstvá Putina sú trápne a absurdné a žiadny normálny človek im nemôže uveriť. V článku vysvetlujem konkrétne body.
Jeho klamstvá sú veľmi primitívne, ale dokážu ovplyvniť väčšinu. Primitívne klamstvá v prvom rade ovplyvňujú jednoduchých ľudí a potom ostatných, ktorí sa nepohybujú v geopolitickom spektre, či v spektre medzinárodného práva. Teraz vám vysvetlím, akým spôsobom zavádza medzinárodnú spoločnosť a ako to v skutočnosti je.
Prvé najväčšie klamstvo Putina
Konkrétne ide o sľub, podľa ktorého sa NATO zaviazalo, že sa nebude rozrastať smerom na východ, čím má byť porušený medzinárodný záväzok. Pripomeniem, že záväzky medzi inými krajinami sa dosahujú systémom na báze multilaterálnych, alebo bilaterálnych rokovaniach a musia prejsť istým procesom. V ustálenej právnej praxi sa tomu hovorí tzv. právo ustanovené zmluvami medzi národmi. Nezvratným faktom je, že sľub, ktorý sa Putin snaží použiť ako argument nebol nikdy v rámci medzinárodného spoločenstva ako návrh predložený, teda nemohol byť ani prerokovaný. To znamená, že nemá signatárov a žiadnu formu záväznej povahy. Z právneho uhľa pohľadu vyplýva záver, že oficiálny sľub nikdy nepadol, teda neexistuje. Pokiaľ by chcel Putin v mene medzinárodného práva takto obhajovať ozbrojený vpád Ruska na Ukrajinu a ďalšie skutočnosti s tým súvisiace, museli by byť splnené potrebné procesné úkony, na základe čoho by sme mohli hovoriť o existencii záväzku právnej povahy.
Podľa Putina nemá Ukrajina právo na spojenectvo s NATO
V prípade Ukrajiny a jej spojenectiev, medzinárodné právo hovorí explicitne a jasne. Ukrajina má právo ako štát na sebaurčenie a zahŕňa aj právo zvoliť si vlastné spojenectvá. Princíp sebaurčenia národov je ukotvený v článku 1 odseku 2 Charty OSN. Inými slovami, podľa medzinárodného práva sa Ukrajina môže bez akýchkoľvek obmedzení uchádzať o členstvo v NATO, alebo akýchkoľvek iných spojenectiev vrátane Ruska. Právo na sebaurčenie je uznané aj v rôznych medzinárodných dokumentoch o ľudských právach vrátane Medzinárodného paktu o občianskych a politických právach a Medzinárodného paktu o hospodárskych, sociálnych a kultúrnych právach. Princíp sebaurčenia tiež uznáva právo ľudí určovať svoje politické postavenie, usilovať sa o svoj ekonomický, sociálny a kultúrny rozvoj a slobodne nakladať so svojím prírodným bohatstvom a zdrojmi. Ide o dôležitý princíp medzinárodného práva, ktorý sa uplatňuje v rôznych kontextoch vrátane dekolonizácie, riešenia konfliktov a ochrany práv menšín. Aj toto všetko bolo na Ukrajine Ruskom porušené.
Ruská invázia na Ukrajinu ako sebaobrana
Ďalšie z Putinových primitívnych klamstiev je, že ruská invázia je vlastne sebaobrana proti rozširovaniu Severoatlantickej aliancie pričom sa odvoláva na článok 51 Charty OSN. Tento článok ukladá právo použiť silu v sebaobrane na odrazenie útoku a ochranu svojho územia, ľudí a záujmov. Tu musím jasne zdôrazniť, že ani Ukrajina, alebo NATO nikdy Rusko nenapadlo. To znamená, že zo strany Ruska, napadnutie Ukrajiny je nemožné definovať ako preventívne sebaobranné opatrenie a to, že sa Putin odvoláva na článok 51 je absolútne absurdné. Ďalej musím objasniť fakt, že medzinárodné právo pojem ‚preventíva‘ v rámci sebaobrany zaútočením na inú krajinu ani nikdy neuznávalo a neuznáva. Inými slovami, aby sa Putin mohol opierať o článok 51 Charty OSN, Rusko by muselo byť priamo napadnuté, čo nebolo. To znamená, že nemalo právo použiť vojenskú silu proti Ukrajine.
Genocída na Rusoch žijúcich na Ukrajine
Putin sa takisto odvoláva na akúsi genocídu páchanú na Rusoch žijúcich na Ukrajine. Definícia zločinu genocídy je obsiahnutá v článku II v dohovore o zabránení a trestaní zločinu genocídy, ktorý bol schválený valným zhromaždením OSN 9.12.1948. Ten definuje tento pojem ako čin spáchaný v úmysle zničiť úplne, alebo čiastočne niektorú národnú, etnickú, rasovú alebo náboženskú skupinu ako takú. A to je už silná káva. Avšak každý predsa vie, že civilizovanom svete sa na objasnenie trestných činov v ustálenej právnej praxi vyžadujú dôkazy. Rusko nikdy nepredložilo také dôkazy, ktoré by tieto obvinenia potvrdzovali a rovnako tak odmietlo zriadenie vyšetrovacích tímov v rámci OSN, ktoré by tieto obvinenia vyšetrovať začali. V tomto prípade to však nie je všetko. Aj keby sa jednalo o genocídu, Rusko nemôže podniknúť ozbrojený útok pretože vojenská intervencia v reakcii na genocídu je zákonná, iba ak ju povolí Bezpečnostná rada OSN, alebo ak sa kvalifikuje ako výkon práva na sebaobranu. Sebaobrana už bola vyškrknutá v odseku vyššie a čo sa týka povolenia na intervenciu, BR OSN nikdy také povolenie neschválila. Navyše, Rusko ani o takom kroku medzinárodné spoločenstvo nikdy neoboznámilo. Bez dôkazov sú ruské obvinenia bezpredmetné z čoho plynie záver, že Ukrajina žiadnu genocídu nepáchala a teda toto obvinenie sa dá klasifikovať ako nástroj pre nekalé účely a dosiahnutie cieľov protiprávneho charakteru.
Rešpektovanie územnej celistvosti a politickej nezávislosti
V Budapeštianskych dohovoroch, ktoré sa priamo opierajú o Chartu OSN sa Rusko svojim podpisom zaviazalo, že bude rešpektovať celistvosť Ukrajiny a jej politickú nezávislosť. Po napadnutí však prišiel Putin a Lavrov s ďalšou výhovorkou. Začali tvrdiť, že Rusko sa nezaviazalo k rešpektovaniu štátneho prevratu. Avšak Lavrov akosi zabudol, že sám vyhlásil, že Rusko záväzok vyplývajúci z Budapeštianskych dohovorov rešpektuje. Pri tomto bode je explicitne viditeľné, ako si ruskí predstavitelia sami sebe protirečia. Na jednej strane tvrdia, že rešpektujú politickú nezávislosť Ukrajiny a na druhej strane sami tvrdia, že nerešpektujú štátny prevrat. Akýkoľvek štátny prevrat akéhokoľvek rozsahu je výlučne vnútroštátna a vnútropolitická záležitosť každého štátu, pokiaľ neexistujú dôkazy o porušovaní ľudských práv, ako sú napríklad popravy, znásilnenia, mučenie a podobne. Z právneho uhľa pohladu to znamená, že Rusko nemalo absolútne žiadne právo akokoľvek konať v rámci vnútropolitických záležitostí Ukrajiny, čím porušilo medzinárodné právo ktoré garantuje Ukrajine politickú nezávislosť. Jediné čo Rusko mohlo urobiť je postupovať podľa krokov, ktoré ako povinnosť ukladá Charta OSN. Aby som bol konkrétny, pokiaľ malo Rusko vedomosti o porušovaní humanitárneho práva, malo o tom automaticky oboznámiť medzinárodné spoločenstvo a partnerov OSN, navrhnúť zriadenie vyšetrovacích tímov, ktoré by následne dôkazy zhromaždili a poskytli. Áno, pokiaľ by sa ukázalo, že sa na Ukrajine odohrávajú niektoré z bodov v rámci porušovania humanitárneho práva, stáli členovia BR OSN by museli rozhodnúť o intervencii, alebo iných postupoch proti Ukrajine na zastavenie takých trestných činov. Rusko korektný postup uložený medzinárodným právom však nezobralo na vedomie a obhajuje to primitívnymi výhovorkami ktoré si protirečia.
Súvisiaci fakt o porušení Charty OSN Ruskom
Článok 2 ods. 4 Charty OSN zakazuje použitie vojenskej sily proti inému štátu. Medzinárodný súdny dvor v Haagu tiež stanovil pravidlo, že pomáhanie povstaleckým skupinám v cudzej krajine je zakázané. Tieto zákazy už Rusko hrubo porušilo anexiou Krymu a poskytnutím vojenskej pomoci povstalcom v Luhansku a Donecku. Rusko teda nespĺňa požiadavky na oprávnenie použitia ozbrejeného útoku v žiadnom z právnych bodov.
Na záver dodám, že Putinove klamstvá sú pre aspoň trochu chápavých ľudí naozaj primitívne a absurdné. Všetky vyššie spomenuté body jasne ukazujú kde je pravda.
Matej Galo
Medzinárodné právo
Kandidát na poslanca č. 115
SASKA
Ukrajina nič nieje dobre ani cigarety nemajú dobre fuj nech to ide preč
Jebat Ukrajinu.🇸🇰🤝🇷🇺
Matej Galo nam moze pofajcit akurat tak brko,premudreny fas ktory si zvolil svoj uhol pohladu na medzinarodne pravo,uz len to svedci o tomto proamerickom trolovi ako aktivne pise pre deniky SME a N,je v prvej lige v kopani do Ruska.
Načo blbé komenty..sme za 🇷🇺🇷🇺🇷🇺
Jebat Ukrajinu alebo už nie sama sa pojebala😂😂😂
Ten jeden typek co sem pise pod viacerymi prezyvkami, tie vulgarizmy je klasicky predstavitel hoaxera, tupy jak bota, agresivny a makajuci niekde v Nemeckej fabrike. Zivot na prd, za ktory, ale on nemoze.
Ale moze.
Anonym 28. júla 2023, 7:29
Ale to asi len vy doma a par ludi vo valale.
Jezis kolko ich poznam makaju na zapade zarabaju pekne prachy a nadavaju na zapad .
Typicke ruske bezmozgove štetky bez hrdosti..
To aspon ten Mazak mal tolko hrdosti a siel na nafukovacke do Ruska za lepsim zivotom.
pre putler je vrah 27. júla 2023, 22:18
Máš mozgovú kapacitu na to, aby si vyvrátil čo napísal?
Predveď sa a nebuď tu za debila.
Slava Ukrajine !!!
Smrt Putinovej chunte
Aká sláva ? Vari dačo oslavujú?
Jebat čaput 28. júla 2023, 7:34
Tupý si ako turecká šabľa. Na viac sa ozaj nezmôžeš? Bol si včera vyzvaný popísať že ako by malo vyzerať rokovanie s okupantom.
Osvetove zdruzenie Jana Mazaka na prevychovu dezolatov Vas srdecne pozyva na plavbu za pokladmi Ruska.
Edukativny zajazd je zamerany na vzdelavanienie jednoduchsich jedincov formou cviceni pokus/omyl . Sucastou cvicenia je aj popularna metoda “ Basa hrou“ alebo pre pokrocilejsich „gulag hrou“
AKTUALIZOVANÉ: vlozene video, moj pozdrav dezolatom neschopnym samostatneho myslenia, nonezmysly kriciacim stale hlasnejsie…
Majko si na smiech
S obsahom videa síce súhlasím, ale k samotnej formulácii viet autora sa radšej vyjadrovať nebudem. Dosť prízemné. Mimochodom, máme podobné video aj z Iraku? Ja len, že potom by sa dalo na vás pozerať objektívnejšie. Nepochybujem, že aj tam máte jasno kto bol agresor a kto obeť.
Tie veci okolo iraku lybii on ma zakazane chapat,
Poslem ti video ako ruske svine bombarduju Cecensko. Plakal si v tedy velmi?
Tisice modlidieb za obete Ruskej vrazednej agresie v Afghanistane
Ďakujem za návrh, takže môže byť aj video z Čečenska. Treba poukazovať na konanie agresorov.
Fasiaticky a predtym komunisticky rezim Ruska ich ma moc. Okolo 40 . Mozem siahodlhy zoznam poslat
Treba si uvedomiť že to je vojna USA,-rusko. Bude dlhá,vyčerpávajúca a bude bolieť všetkých.
Ja som samozrejme za to, aby sa poukazovalo na všetky konflikty bez ohľadu na to, v ktorej časti sveta sa odohrali, aj keď logicky toto čo sa deje na Ukrajine vnímame tak, že sa to týka aj nás. Ale spomenul som tu vyváženosť a teda niečo na pripomenutie by som privítal niečo, kde bol agresor USA. Ty ponúkaš zase len konflikty s agresorom Ruskom.
Neviem o tom ze by USA zautocili na Ukrajinu alebo Rusko.
Su to kolonizacne ambicie novodobeho Hitlera ktory po kryme kradne dalsie uzemia.
USA pomaha braniacej sa krajine v sulade s dohovorom OSN.
Pre Anonym 28. júla 2023, 21:22
Účasť USA v tejto vojne som spomenul hneď po jej začatí. Bohužiaľ našlo sa pár ľudí, ktorí sa to snažili vyvrátiť. Archív je sviňa.
Pre Anonym 28. júla 2023, 21:25
Ja predsa nehovorím o tom, že USA napadlo Rusko alebo Ukrajinu. Božechráň. Asi sme sa nerozumeli.
Tak potom nekonspiruj 🙂
Nekonšpirujem, ale zatiaľ si ponúkol len zoznam konfliktov, kde bolo agresorom Rusko. A vyvrátil si jeden príklad, ktorý bol bezpredmetný, pretože o agresii USA na Ukrajine ani nebola reč. USA na Ukrajinu ani Rusko nezaútočilo, to som nikdy netvrdil. Ale skús iné krajiny, kde USA „budovali“ demokraciu. Máš druhý pokus.
On nekonspiruje. Len hovori, ze vojenske invazie do cudzich slabsich krajin robia aj ine krajiny. USA napadli a okupovali Irak, Cina si zabrala Tibet, Izrael roky okupuje Golanske vysiny a Palestincov drzi nakratkou hrubou vojenskou silou. Rusi robia to iste, co aj oni.
Ja by som tú debatu uzavrel asi tak, že treba odsúdiť každého agresora, či je to Rusko na Ukrajine, USA v Iraku, Izrael v Palestíne, atď. Ale uvedomte si koľko mediálneho priestoru sa venuje vojne na Ukrajine a koľko ostatným konfliktom. Niečo mi tu nesedí. A to sa mi nepáči.
Amen !
Následky okupácie UA sú slovami opisovatelné ťažko! Do psej matere a ktoré okupácie /invázie/ neboli opisovatelné ťažko? Nebudme farizeji, Amen.
Putin obnovuje sovietsky zvaz podla vzoru Hitlera. Ten sovietsky zvaz, ktoreho sme boli sucastou. Tie ruske vojska, ktore sme tu mali pritomne este v 90tich rokoch teraz vrazdia deti, zeny, starcov. Strielaju na skoly, nemocnice, sidliska bez racionalneho dovodu. Vrazdia ruske obyvatelstvo na Ukrajine pozdlz hranic s Ruskom a nicia im majetok.
Neboli sme sucastou Sovietskeho zvazu. Ved sme proti nim hravali hokej este ako Ceskoslovensko. To sme boli dve rozdielne krajiny.
A teba trafili pukom. Rovno na kotrbu.
Milos, neosprostievavaju. Bohuzial uz sa to udialo….
Tak neviem. Tam niekto pise, ze sme boli sucastou Sovietskeho zvazu. Aj pasy sme mali ine, aj hranice medzi nami boli. Neboli sme sucastou Sovietskeho zvazu. Ja v tom mam jasno. Len toho druheho cloveka chcem opravit, aby uz nezil v tom omyle, ze sme boli sucastou Sovietskeho zvazu. Lebo sme neboli.
Anonym 29. júla 2023, 19:14
Boli sme vazal Sovietskeho zvazu. V 1945 nas oslobodili, odvtedy si robili na nas narok. V 1968 sem ruski vojaci dosli na 20 rokov. Od 5. rocnika ZS sme sa ucili rusky jazyk, aj sme povinne z neho maturovali.
Ano. To sedi. Boli sme so Sovietskym zvazom aj prepojeni cez RVHP a cez Varsavsku zmluvu (sucasne EU a NATO), ale neboli sme jeho sucastou. Ukrajina bola jeho sucastou, aj Bielorusko, pobaltske krajiny, Moldavsko atd, Slovensko bolo sucastou Ceskoslovenska.