ProCare, a.s., Svet zdravia, a.s. |MM| Väčšie a modernejšie priestory, crash room, izolačná miestnosť s vlastným filtrom aj nové prístrojové vybavenie. Nemocnica Svet zdravia Galanta sa o akútnych pacientov postará v úplne nových priestoroch. Urgentný príjem sa teraz nachádza na jednom podlaží s rádiodiagnostickým pracoviskom a oddelením anestéziológie a multiodborovej intenzívnej medicíny. Vďaka tomu bude starostlivosť o pacientov v najkritickejšom stave ešte rýchlejšia, čo zvýši ich šancu na prežitie a uzdravenie. Na oddelení tiež pribudla nová resuscitačná miestnosť vybavená takmer ako plnohodnotná operačná sála a novinkou je aj zavedenie moderného triediaceho systému pacientov, tzv. triáž. Komplexnú rekonštrukciu priestorov nemocnica spolufinancovala z eurofondov a celkové náklady sa doteraz vyšplhali na 1,8 mil. eur.
„Galantská nemocnica je materiálno-technicky aj personálne pripravená naďalej poskytovať pacientom 150-tisícovej spádovej oblasti okresov Galanty a Šale špičkovú akútnu zdravotnú starostlivosť. Tím nemocnice to potvrdil počas pandémie, potvrdzuje to aj teraz, kedy z roka na rok rastie počet pacientov v kritickom stave. Práve z dôvodu vysokej koncentrácie obyvateľstva, priemyselných parkov a domovov sociálnych služieb sme požiadali ministerstvo zdravotníctva o preradenie nemocnice do vyššej druhej kategórie,“ zdôraznil Radoslav Čuha, generálny riaditeľ siete ProCare a Svet zdravia.
„Prebratím galantskej nemocnice sieťou Svet zdravia sa už od roku 2015 začala projekcia celého prvého podlažia, tzv. hot floor, kde sa najprv zrekonštruovala celá rádiodiagnostika a následne sme v rámci eurofondového projektu prebudovali oddelenie anestéziológie a multiodborovej intenzívnej starostlivosti. Nový urgentný príjem je poslednou časťou, ktorá dotvorila hot floor. Celé poschodie má teraz absolútnu nadväznosť, čím sme skrátili cesty pacienta a dokážeme zvýšiť šance na prežitie pacientov v najkritickejšom stave. Celkové investície do menovaných oddelení za posledných šesť rokov prevyšujú 5 miliónov eur,“ uviedla Alexandra Pavlovičová, riaditeľka Nemocnice Svet zdravia Galanta.
Stavba urgentného príjmu sa mala začať už v roku 2020, čo však znemožnila a skomplikovala pandémia. Nakoniec sa teda začala v septembri 2022 a prebiehala do júna tohto roka. Nové pracovisko má dva vstupy, z ktorých jeden je pre sanitky, izolačnú miestnosť s vlastným filtrom, päť ambulancií, crash room či deväť expektačných lôžok.
„Až šesť observačných lôžok je monitorovaných kamerami s mikrofónmi, čo znamená, že máme pod kontrolou viac pacientov naraz. V jeden čas tak vieme pekne sledovať pacienta s podozrením na infarkt, srdcovou arytmiou či krvácaním z konečníka. Okrem toho, že tak vieme rýchlejšie zistiť zmenu pacientovho stavu a zasiahnuť, vidíme aj to, či si napríklad nejde omylom vytrhnúť vnútrožilovú kanylu. Takáto vymoženosť nie je na urgentných príjmoch štandardom,“ dodáva Jozef Fatrsík, vedúci lekár urgentného príjmu Nemocnice Svet zdravia Galanta.
Pribudol moderný crash room
Na urgente vznikli nové priestranné vyšetrovne pre pacientov s internými, chirurgickými a neurologickými ochoreniami, ktoré sa kompletne vybavili medicínskymi prístrojmi. Pribudla i moderná resuscitačná miestnosť pre starostlivosť o pacientov v mimoriadne závažnom a život ohrozujúcom stave, tzv. crash room. Miestnosť je plne zariadená špičkovým prístrojovým vybavením podobným tomu, aký obsahuje štandardná operačná sála vrátane operačného stola a operačnej lampy.
Triáž pacientov
Súčasťou urgentného príjmu bude aj čakáreň s vlastným miestom pre sestru. Poradie ošetrenia pacientov bude pritom založené na modernom triediacom systéme, tzv. triáži. Sestra pacientov bude radiť do piatich skupín podľa naliehavosti ich zdravotného stavu a najvážnejšie prípady budú zdravotníci riešiť okamžite. Vďaka tomuto opatreniu a spôsobu kategorizácie pacientov by sa mali výrazne zvýšiť šance pacientov so závažným úrazom a ochorením na prežitie a na celkové uzdravenie.
Jednotlivé farebné skupiny sa líšia nielen naliehavosťou, ale aj predbežným časom do ošetrenia. Skupiny červenej a oranžovej farby signalizujú najvyššiu prioritu – ohrozenie života a nutnosť okamžitého vyšetrenia, ostatné farebné skupiny znamenajú, že život nie je ohrozený, a preto je pacient k ošetreniu zavolaný hneď, ako to je možné.
Mesačne na urgente vyšetria 2000 až 3000 pacientov
Galantská nemocnica zabezpečuje zdravotnú starostlivosť pre spádovú oblasť približne 150 000 obyvateľov. Počet vyšetrených pacientov na urgentnom príjme v priebehu pár rokov výrazne stúpol. Kým v roku 2018 na urgente prijali približne 18 000 pacientov, minulý rok to bolo až 26 000 pacientov. Silným faktorom tohto vysokého počtu je aj veľká koncentrácia priemyselných firiem či viac ako 30 domovov dôchodcov v okrese.
Napriek tomu, že nemocnica nemá detský urgentný príjem, až 30 % zranených pacientov tvoria práve deti. Denne tak vyšetrujú mnoho detských pacientov, ktorým buď pomôžu na mieste alebo ich, v prípade vážnych stavov, posielajú na vyššie pracoviská. Aj preto nemocnica priamo na urgente zriadila samostatnú čakáreň pre deti a ich rodičov i detskú vyšetrovňu. Malí pacienti tak budú oddelení od prípadných neželaných situácií, ktoré bývajú na urgentných príjmoch často spôsobené napríklad pacientmi pod vplyvom alkoholu.
Stavbu nového urgentného príjmu nemocnica realizovala za plnej prevádzky. Dočasný urgent zatiaľ zriadili na treťom poschodí. Priestory nového urgentného príjmu budú pre pacientov otvorené v druhej polovici júla.
Darmo budú mať pekné priestory, keď tam budú pracovať, ktorý tam pracovali aj doteraz. Starostlivosť 0 bodov. Bol som tam pred 1,5 mesiacov so zlomenou nohou a ten zážitok to bol výkon, od prístupu doktora a sanitárov no katastrofa.
tú prácu robia ľudia, ktorý to robiť nechcú a tak to aj vypadá, vrátane pána doktora, ktorý mal službu.
ja musím nesúhlasiť, bola som hospitalizovaná pred mesiacom na traumatológii, so stravou veľká spokojnosť, dobrá starostlivosť a na to, aký majú podstav zamestnancov to bolo veľmi dobré, čakala som oveľa horší stav. Na takúto prácu je potrebné oveľa viac personálu, inak to nemôžu robiť poriadne akokoľvek by chceli.
Bol som tam pred 3 týždnami , čakacia doba 4,5 hodiny ,super.
Niekolkokrat som mal velmi negativnu skusenost s doktormi na prijme. Cista katastrofa. Naposledy znamu s porazkou poslali domov, ze si vymysla. Dalsie skusenosti ani nebudem menovat.
Vsetci sa fotia ako opice a pohotovost idu zrusit. Zavadzaju ludi tak isto aj s vymenou ventilov na vodu. Preco im nenapisete pravdu o stave hydrantov a bakteriach vo vode ??? Hygiena vodari preco ste ticho a vsetko idete zamiest pod koberec ??? Vodne stocne ide hore stale a kvalita vody na bode mrazu nevhodna ani pre zvierata. Ale nebojte sa media a kontroly z vyssich mies budu na mieste akoze vymeny ventilov hlavneho potrubia a nasledny praplach rur.
Presne ako píše pohotovost. Treba vymeniť celý personál od sestry až po doktorov… Strašné.. tak nepríjemná sestra, zrovna tá, čo robí v Seredi na chirurgii. Skoro tam dostala na p… od rodiny pacientky. A MUDr. detto. Cca pred mesiacom.
Výpovede by som im dala rad radom. Fuj hnus
V nadpise je chyba. Malo tam byť “ Galantská márnica „
Anonym 21.59 presne ako píšeš,Seredská chirurgia ,to je otras,sestrička arogantná,doktor by už mal íst radšej do dochodku .
Tiež špatná skúsenosť. Pohotovostný lekár sa pohyboval v kresle,bavil sa s kolegom,určil nesprávne diagnózu. Manžel mesiac na to zomrel. Naprostý nezáujem o pacienta.
Dobrý deň. Aj mám veľmi negatívnu skúsenosť s centrálnym príjmom. Personál bol neochotný a doktor internista na oddelení ani nebol prítomný. Poslali nás domov so srdcovou arytmiou, s takou istou, s akou sme prišli.
Dr.Fatrsik top človek!!!KEBY KAŽDÝ BOL TAKÝ AKO ON,NENI PROBLÉM.
Asi nie je náhodou, že prevažuje negatívna skúsenosť diskutujúcich s centrálnym príjmom v galantskej nemocnici. Mám starších rodičov so závažnými zdravotnými ťažkosťami a jednoznačne môžem prehlásiť, že nič horšie ako urgentný príjem v Galante v zdravotníckom systéme neexistuje. Moji rodičia nemali také obavy zo svojho zdravotného stavu ako obavy z prístupu personálu na tomto oddelení. Neochota, nezáujem, pohŕdanie, urážanie a neraz i neodbornosť bolo tým, s čím sa stretávame prevážne v noci na tomto oddelení nielen u sestier, ale i samotných lekárov. Vyjadrenie ospalého lekára v noci, že 85 ročný pacient s viacerými závažnými ochoreniami už na urgentný príjem nepatrí, má život za sebou je vyjadrením odborného lekára na tomto oddelení. Pri závažných stavoch ochorenia pankreasu bez akéhokoľvek vyšetrenia, nahliadnutia do zdravotnej dokumentácie odbyte vyjadrením, že tak mu treba, môže si za to sám, pankreas majú len alkoholici, je bežnou súčasťou prístupu slúžiaceho personálu. Viac ako 12 hodinové čakanie na urgentnom príjme so zlomenými stavcami v prvý sviatok vianočný s odôvodnením, že nie je lekára, ktorý by to vedel posúdiť a rozhodnúť.
Verte, toto nie je o systéme, toto je o ľudoch, česť výnimkám, ktorých je bohužiaľ veľmi málo.
Nové priestory, stará mentalita…
Aj v poľnej nemocnici je väčší záujem o pacienta ako v tejto Galantskej (nemocnici) márnici. Chcete zomrieť, nechajte sa priviesť sem, uľahčíme vám to… Čože nové priestory…, keď personál je absolútne neochotný, hrubý, vyslovene vás chcú, čo najskôr poslať domov, ste im na príťaž, dajte nám pokoj, nič vám nie je ! Maximálne vám niečo pichnú, nadopujú tabletkami a rýchlo domov, my si to môžeme odfajknúť z právneho hľadiska…, ale nejaký komplexný odborný prístup nečakajte.
Ani nepichnu, bol tam chalan s vyklbenym ramenom odapaval od bolesti anic mu nepichli. Alebo jeden pan asi dost vazne porezane prsti a ked mu to sili im hovoru aby mu to umrtvili a oni sak ste chlap tak tam reval od bolesti. Cele zle.