Sereď / Dolná Streda / Opätovne sa potvrdzuje nebezpečné odbočovanie na nadjazd ponad R1 v smere na Dolnú Stredu. Toto sme predpokladali a na tento fakt sme kompetentných upozorňovali v dostatočnom predstihu, ako bol most ponad železnicu v Seredi uzatvorený. Presnejšie sme na nevhodnosť zvolenej obchádzky upozorňovali hneď po publikovaní návrhu kompetentných orgánov.
Pre objektivitu je potrebné uviesť, že zodpovední si nebezpečenstvo uvedomili po niekoľkých týždňoch, kolón na R1 a dopravné značenie označujúce obchádzku uzatvoreného mosta urobili nie cez Dolnú Stredu, teda rizikový nadjazd, ale cez Šintavu a to výjazd z diaľnice na Šoporňu.
Kompetentní však „zabudli“, že občanom a samospráve oznámená obchádzková trasa je úplne iná a zhruba o polovicu kratšia. Povedané inak, na základe značenej obchádzkovej trasy podľa predstáv kompetentných orgánov má obyvateľ mesta prejsť za bežným vybavovaním a nakupovaním napr. z Kasárenskej, Trnavskej alebo Bratislavskej ulice do centra mesta a späť takmer 30 km, v závislosti na miesto, ktoré v meste potrebuje navštíviť.
Dá sa predpokladať nárast dopravných nehôd na týchto kritických úsekoch a opätovne je nutné vyvodiť zodpovednosť voči konkrétnym osobám zodpovedným za nedostatočnú údržbu nadjazdu (majetku štátu) a nedostatočnému zamedzeniu nadmerného ničenia mosta ponad železnicu v čase, kedy bola doprava nad 3,5 tony z mosta vylúčená. Zhruba 1,5 roka pred uzatvorením mosta sme správcu komunikácie a Okresný úrad upozorňovali na riziko predčasného opotrebenia mosta a jeho následného skorého uzatvorenia, navrhovali sme osadenie mechanických zábran pred most, ktoré by vylúčili vjazd kamiónov na most, no toto bolo zo strany kompetentných ignorované a žiadne opatrenia reálne zabraňujúce ničeniu mosta kamiónmi vykonané nebolo.
V súčasnosti zostáva len veriť, že aj pri ďalších haváriách pôjde len „o pokrivený plech“ a žiadna z nehôd nebude mať tragické následky.
Je na poškodených občanoch a obyvateľoch uzatvoreným mostom od mesta odrezanej časti ako sa zachovajú a či budú trvať na vyvodení následkov a zodpovednosti voči kompetentným kedy v čase kedy konať mali nekonali a či aj niekoľkotisícové zvýšené náklady na dopravu ročne budú znášať sami.
Za čo platíme dane odvody atd.ked kompetentné osoby sa nestaraju o takéto veci.
Keď dal prednosť ten čo ju mal dať, tento článok tu nemusel byť.
„Pre objektivitu je potrebné uviesť, že zodpovední si nebezpečenstvo uvedomili po niekoľkých týždňoch, kolón na R1 a dopravné značenie označujúce obchádzku uzatvoreného mosta urobili nie cez Dolnú Stredu, teda rizikový nadjazd, ale cez Šintavu a to výjazd z diaľnice na Šoporňu.“.
Ja zas pre objektivitu uvediem, že keď si to uvedomili a nainštalovali dopravné značenie na výjazd na Šoporňu, hneď tu bola kritika, že sa zdvojnásobia náklady kvôli predĺženiu obchádzky.
Anonym 3. júla 2023, 22:12 – ano, je to tak.
Skuste rozmyslat, v com je teda problem. Skusim sa pozriet popoludni, snad bude zmysluplna odpoved.
V čom je problém pán Majko?No predsa v neschopnosti štátnych orgánov ,samosprávy mesta Sereď a okolitých obcí.Nikomu nevadí,že ľudia cestujúci za prácou smer Trnava už roky cestovali autobusmi takmer o hodinku dlhšie.A kde je teraz šetrenie phm a uhlíkova stopa?Hlavné,že všetci majú teplé moestečka a problémy nech rieši niekto iný.Ľudia môžu predsa cestovať vlakom,ktorý pravidelne mešká a nestíha prípoje v TT a GA.A o parkovaní na ŽST Sereď radšej pomlčím.
Problém je v úradníkoch… malme ich toľko že ani sami nevedia čo majú robiť a kto to má robiť, na jednu prkotinu je potrebné tisíc schválení povolení certifikátov projektov posudkov atď až potom keď je celá táto “filharmónia” ukončená môžu nastúpiť “živnostníci” hrdlačiť … tý samozrejme ešte v tom okamihu ako nastúpia netušia či im vôbec niekto aj za ich prácu zaplatí… no nevadí aspoň nebudú musieť z nevyplatených faktúr platiť DPH tak ako to bolo donedávna…
Problém je hlavne v tom,aby kazdy účastník cestnej premávky dodržiaval príkazy a pravidlá cestnej premávky.Cesty a všelijaké diaľnice,sú také,aké sú.
Je naozaj problém v našich končinách odpozerať príklady zo zahraničia? Čo takto tam znížiť rýchlosť a spraviť tam dočasný kruháč? Robí sa to úplne bežne, len u nás je so všetkým problém lebo o tom rozhoduje 100 entít…
myslím, že primátor Serede nemal možnosť významne ovplyvniť riešenie resp. urýchlenie opravy. Vinník sedí na TTSK – župe.
A to nám jeho bratranec Igorko Matovič sľuboval zodpovednosť štátnych úradníkov za nimi spôsobené chyby. Ale čo urobili na TTSK za Viskupiča ? – pridali štátnym úradníkom týždeň dovolenky nad rámec zákonníka práce ( veď štát zaplatí). čo sme si zvolili , to máme, tak nám treba. Politik, úradník , by sa mal báť hnevu občanov, ale to u nás nehrozí, preto si robia čo chcú……
Problém je, že ten kto mal dať prednosť v jazde, ju nedal.
Problém nie je v uradnikoch. Tí si len robia svoju prácu. Problém je v politikoch!!! V tom, aké zákony prijímajú!!! Úradníci len dodržiavajú predpisy, ktoré im schvaľujú poslanci.
Ministerstvo dopravy čaká na súhlas polície aby časť obchádzky bola bez spoplatnenia. Polícia má na odpoveď 30 dní ale veria že to bude rýchlejšie.
Pre Anonym 4. júla 2023, 10:52 :
Možno bol problém v prednosti ale možno aj nie. Vieš akou rýchlosťou išlo vozidlo po hlavnej ceste? Bol si tam? Denne tadiaľ jazdím a tú 70-ku málokto dodržiava. Ak sa ti totiž niekto vyrúti spoza kopca tak proste máš smolu a môžeš byť akokoľvek spoľahlivý vodič.
No ja som tam nebol, neviem kde bol naozaj problém, nesúdim…
Myslím, že tých nehôd na tejto križovatke bude viac a viac. Ktovie koľko takých nehôd sa ešte bude musieť stať aby sa ľady pohli.
To je jednoducho zle navrhnutá křižovatka. Tam chýbajú velké oblúkové výjazdy, tak ako sú ostatné výjazdy robené , např. při Trnave. Dá sa to dobudovať. Zatial by to mali každý den riadiť policajti.
Pre Martin, bol som tam a presne ako hovoríš je to tam na prd a nebezpečné. Vodička Passatu šla cca okolo 60 a druhá pani v červenom odbáčala z výjazdu na Dolnú Stredu a veru točila hlavou ako tam čakala, autá hore dole a veru nestihla. Zlé načasovanie plus prehľadnosť…