back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Mestská doprava v Seredi si akútne vyžaduje výrazné zmeny

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Sereď / Spôsob zabezpečovania mestskej hromadnej dopravy v meste je zdedený po bývalom dedení mesta. Samospráva významnou čiastkou vysoko presahujúcich 100 000 Eur ročne dotuje veľkokapacitné autobusy, ktoré však podľa našich dlhodobých prieskumov po meste vozia minimum cestujúcich.

Máme zadokumentované situácie, kedy autobus doviezol napr. do Malého Hája jedno dieťa a na otázku či je to štandard už samotný vodič odpovedal, že áno, je to bežné.

Odstávka mosta ponad železnicu si vyžiadala okamžité zmeny. Situácia si vzhľadom na nevyhnutnosť riešenia účelnej a čo do frekvencie málo častej hromadnej dopravy vyžiadala úpravy už teraz.

Riešenie starého, drahého a v konečnom dôsledku nevyhovujúceho spôsobu zabezpečovania MHD je nevyhnutné hneď, ale aj s ohľadom na budúcnosť.

Pri takto drahých pohonných hmotách a zvyšujúcich sa nákladoch považujeme za mimoriadne nehospodárne používanie veľkokapacitných autobusov na zabezpečovanie MHD trvale. A to aj v prípade, že bude most ponad železnicu funkčný.

Nesnažme sa vymýšľať už dávno vymyslené a inde otestované. Veľkokapacitné autobusy majú zmysel v meste ako je Sereď snáď 2x denne. A to výlučne v čase prepravy detí do a zo škôl a po odsledovaní využívania MHD prípadne v kritických časoch, kedy zamestnanci idú ráno na ďalšie spoje mimo mesto napr. na autobusovú a vlakovú stanicu.

- Článok pokračuje pod reklamou -

V ostatných prípadoch je potrebné veľmi rýchlo uvažovať o nahradení veľkokapacitných autobusov malými dodávkami – mikrobusmi o kapacite max. 24, 18, resp. dokonca 9 ľudí. Zároveň je nevyhnutné výrazne zvýšiť frekvenciu premávania MHD, aby neboli ľudia nútení na každý aj drobný nákup, návštevu pošty, úradu, polikliniky či kaderníčky používať vlastné auto.

V zahraničí takýto systém funguje úplne bežne a to aj v krajinách, ktoré nad 95 % slovenskej populácie považuje za zaostalé.

Spôsob dopravy mikrobusmi dokonca funguje aj medzimestsky a ľudia za dopravu platia zlomok z ceny, ktorú si vyžaduje uživenie veľkokapacitného autobusu.

Kompetentní na všetkých úrovniach riadenia spoločnosti by sa pri správe vecí verejných mali opierať hlavne na skúsenosti z iných štátov a nie zkostnatene zachovávať zvyky z čias, kedy bolo vlastnenie auta luxusom a obyvatelia mesta spravidla robili výlučne alebo takmer len v podnikoch sídliacich v meste ich pobytu.

A už vôbec by sa nemali snažiť experimentovať na úkor občanov a ich potrieb.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. „ktoré však podľa našich dlhodobých prieskumov po meste vozia minimum cestujúcich.“ Metodika „prieskumu“, data a na základe toho výstupy prečo nezverejníte?
    „Máme zadokumentované situácie“ Koľko takých situácii? Koľko ich je k celkovému počtu? Koľko cestujúcich vystúpilo na predchádzajúcich zastávkach? Kto robí analýzu efektivity spoja len na poslednej zastávke?
    „ktoré nad 95 % slovenskej populácie považuje za zaostalé.“ Veta je napísaná nezmyselné a rád by som teda videl podklad k tomuto.
    Ja s vami v podstate súhlasím, ale tá firma ako bohorovne na základe pár rozhovorov či fotiek robíte tvrdenia. Pritom, keby ste sa do toho chceli oprieť poriadne tak si vypytate z mesta údaje o obsadenosti a tento článok by bol založený na faktoch a dátach a nie na vašom egu.
    Dúfam, že konštruktívnu kritiku prijmete s pokorou a pochopením.

  2. A kto kupi,respektive zaplati velky bus co pojde len 2 krat za den a ostatny cas bude stat ? To uz je lepsie riesenie mikrobusmi,alebo tymi dodavkami v kratsich intervaloch. Ostatne,tak funguju na severnom a vychodnom Slovensku.

  3. Vela ludi ani netusi, ze v Seredi je MHD. Bolo by treba spravit osvetu zo strany mesta.

  4. Nechcem nič hovoriť k tomuto problému,ale myslíte si ,že keď nasadíte viac mikrobusov a vo väčšej frekvencii spojov , že to bude lacnejšie pre mesto? Ten ,kto by chcel zabezpečovať takú prepravu cestujúcich,tak si to nechá aj poriadne zaplatiť a za ďalšie, myslíte ,že tam nasadí nové a komfortné, nové mikrobusy ?

  5. Tazko tu vysvetlis ze najdrahsou polozkou preparavy je vodic a nie nafta ci autobus autorovi, ktory tu cuca „fakty“ z prsta.

  6. Hlavne, že ľudia na sociálnych sieťach vyplakávajú, ako budú chodiť do školy, roboty, obchodu, k lekárovi…a potom jazdia prázdne autobusy

  7. Treba hlavne zoptimalizovať trasy MHD a predĺžiť linky aby prepájali uzly v meste ako sú školy, obchodné centrá, poliklinika, železničná stanica.
    Napr. ráno ide „školský spoj“ MHD linka č.2. zo Šúroviec len po autobusovú stanicu a nepokračuje k ZŠ Fándlyho resp. k Obchodnej akadémii. Alebo po skončení hodín poobede nejdú spoje každú hodinu, aby ich mohli deti využívať. Treba spraviť nové zastávky, zokruhovať linky a časy prispôsobiť potrebám cestujúcich (deti, dôchodci, ludia bez áut). A potom budú aj autobusy plnšie zaplnené. Samozrejeme aj s nejakým promom zo strany mesta.

  8. veľkokapacitný autobus je vozidlo ktorého kapacita je 150-200 osôb žeby takéto autobusy jazdili aj v Seredi? Ja som myslel že len v Bratislave.

  9. Postavte lavku pre peších a cyklistov a bude polovicu menej starosti..Už dávno mohol byť ten prechod spravený..

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované