Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.
Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.
Počúvať nemali záujem.
Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.
Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.
Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.
Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?
- okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
- okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
- v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“ rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
- upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
- bezodkladné upozornenie na UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok
Všetko malo byť vykonané bezodkladne. No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!
Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu vodič idúci po R1 rýchlosťou 130 km/hod zaregistruje autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.
Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.
Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.
Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.
Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní fondov EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.
Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť. Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.
Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.
už mi pripomína epizódu s mostom z vynikajúceho českého filmu Bílá paní:https://www.youtube.com/watch?v=BitaNlyFg1A
už mi pripomína epizódu s mostom z vynikajúceho českého filmu Bílá paní:https://www.youtube.com/watch?v=BitaNlyFg1A
Pre Anonym 14:48
To sa nezmôžeš na nič iné iba každého špiniť ? Čo si ty v živote dokázal ? Si troska zvaná sračkomet !
Pre Anonym 14:48
To sa nezmôžeš na nič iné iba každého špiniť ? Čo si ty v živote dokázal ? Si troska zvaná sračkomet !
Snivalo sa mi, ze za dva alebo tri roky si obyvatelia na absenciu mostu zvyknu a teda uz nebude potrebny. No a potom by mohli zacat developeri skupovat pozemky a rozsirovat priemyselnu zonu na Trnavskej.
Snivalo sa mi, ze za dva alebo tri roky si obyvatelia na absenciu mostu zvyknu a teda uz nebude potrebny. No a potom by mohli zacat developeri skupovat pozemky a rozsirovat priemyselnu zonu na Trnavskej.
no neviem, upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku by zrejme malo úplne opačný efekt, to nie je dobrý nápad a nehôd by pribúdalo. A okrem toho, hlavne ráno ľudia chodia po hlavnej ceste a vezú deti do školy, popr. sa tadiaľ vracajú do mesta.
Anonym 8. júna 2023, 15:25 – vobec nie je podstatne, co si mysli vodic Vy, Vas sused, alebo ja.
Dolezite je, ci bude hlavna cesta ta, po ktorej ide 95% premavky, alebo cesta konciaca betonovym zatarasom.
Povedane inak, od toho ktora cesta je hlavna, zavisi hustota premavky a doba cakania.
Upravit prednost v jazde pri hutníku? To by tam ešte len bolo havárií. Majko vyser sa už na to,nechaj to na tých ktorí sú zato zodpovední, si čistý šialenec.
Vy! Nadavajte kompetentným z kraja,okresu predošlého vedenia mesta Sereď. Trnava z vysoká kašle na mesto. Hlavne, že si zveladuje parky, baštičky. Pod Nitrou by sa to nestalo. Nevidíte, že zo Sereďe sa stáva provinčné mesto niekde vTanzánii. A pán primátor kontakte! Pekných rečí tu už bolo dosť.
Vy! Nadavajte kompetentným z kraja,okresu predošlého vedenia mesta Sereď. Trnava z vysoká kašle na mesto. Hlavne, že si zveladuje parky, baštičky. Pod Nitrou by sa to nestalo. Nevidíte, že zo Sereďe sa stáva provinčné mesto niekde vTanzánii. A pán primátor konajte!Pekných rečí tu už bolo dosť.
Mnohé mestá, ktoré boli kedysi provinčné, sa v dôsledku politických alebo ekonomických zmien zmenili na pulzujúce metropoly.
ktore?
Nie je dôležité ktoré to boli, dôležité je či mesto Sereď bude raz takou zmenou. Potenciál určite má.
Nie je dôležité ktoré to boli, dôležité je či mesto Sereď bude raz takou zmenou. Potenciál určite má.
Dnes je mesiac od uzatvorenie mosta
naco nam je most? nestacilo by zeleznicne priecestie so zavorami?
Stačilo. Zrovnajú sa nájazdy na most z oboch strán na úroveň koľajníc a na Kasárenskú sa bude chodiť po schodoch. Či?
Upravit prednost v jazde na krizovatke pri hutniku može napadnut len psychicky narušeneho človeka
Este by som doplnil, ze na moste do Dolnej Stredy by velmi pomohlo zrkadlo na kazdej stane, pretoze je tam zla viditelnost a velke riziko havarie…
Este by som doplnil, ze na moste do Dolnej Stredy by velmi pomohlo zrkadlo na kazdej stane, pretoze je tam zla viditelnost a velke riziko havarie…
pre 7,06 bláboláš pitchoviny. To čo Pán Majko navrhoval tam teraz urobili. Keď si čurák ty nemusíš to ukazovať útokom na iných keď nechápeš ani o čom píšu.
pre 7,06 bláboláš pitchoviny. To čo Pán Majko navrhoval tam teraz urobili. Keď si čurák ty nemusíš to ukazovať útokom na iných keď nechápeš ani o čom píšu.
To je cele vedenie mesta, nic nerobia, len peniaze hladaju aby mohli kradnut, spiny
To je cele vedenie mesta, nic nerobia, len peniaze hladaju aby mohli kradnut, spiny
Štát musí podľa ministra dopravy Pavla Lančariča urýchliť rekonštrukciu mostov. Ak sa to nepodarí, môže sa stať, že do desiatich rokov bude viac než 90 percent mostov uzavretých alebo s obmedzenou dopravou, varoval minister.
„Tu už ide o normálne reálne životy občanov, ktorí po týchto komunikáciách dennodenne chodia,“ vyhlásil po rokovaní vlády Lančarič.
Spomínaných 90 percent mostov by sa podľa Lančariča mohlo dostať do kategórie sedem (uzavretý) alebo šesť (veľmi zlý stav).
Vláda v programe sľubuje prípravu mostného programu, v ktorom chce navrhnúť možnosti, ako financovať opravy mostov na cestách prvej triedy.
Na jar štát uzavrel kľúčový cestný most v Seredi, skomplikovala sa tým doprava nielen v samotnom meste, ale prerušiť museli aj železničnú dopravu pod ním.
https://e.dennikn.sk/minuta/3242109
Štát musí podľa ministra dopravy Pavla Lančariča urýchliť rekonštrukciu mostov. Ak sa to nepodarí, môže sa stať, že do desiatich rokov bude viac než 90 percent mostov uzavretých alebo s obmedzenou dopravou, varoval minister.
„Tu už ide o normálne reálne životy občanov, ktorí po týchto komunikáciách dennodenne chodia,“ vyhlásil po rokovaní vlády Lančarič.
Spomínaných 90 percent mostov by sa podľa Lančariča mohlo dostať do kategórie sedem (uzavretý) alebo šesť (veľmi zlý stav).
Vláda v programe sľubuje prípravu mostného programu, v ktorom chce navrhnúť možnosti, ako financovať opravy mostov na cestách prvej triedy.
Na jar štát uzavrel kľúčový cestný most v Seredi, skomplikovala sa tým doprava nielen v samotnom meste, ale prerušiť museli aj železničnú dopravu pod ním.
https://e.dennikn.sk/minuta/3242109