back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Primátor Serede rokuje so zložkami štátu a pripravuje projekt dočasného premostenia

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Mestský úrad / Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Po náhlom uzatvorení mosta v Seredi, ktorý spravuje Slovenská správa ciest (SSC), rieši mesto znižovanie negatívnych dopadov na svojich obyvateľov. Jednou z možností sa ukazuje spolupráca so Správou štátnych hmotných rezerv a s Ozbrojenými silami SR na vybudovaní premostenia formou ťažkej mostnej súpravy (TMS). Tá by prepojila rozdelené mesto rýchlejšie, než sľubuje SSC.

Sereď sa snaží tlmiť dopady uzávery mosta na svojich obyvateľov urgovaním vlastníka a správcu, ale pracuje aj iniciatívne a vyvíja kroky vo svojej réžii. Zaviedla pre svojich obyvateľov mimoriadnu autobusovú linku, pracuje aj na zefektívnení svojich liniek MHD. Opätovne požiadala o vyňatie diaľničného úseku zo spoplatnenia a tiež žiadala železnice o udelenie výnimky na prechod cez uzatvorenú železničnú trať, čo sa však medzičasom ukázalo ako nerealizovateľné. Primátor Ondrej Kurbel rokuje aj so zložkami štátu o možnostiach vytvorenia dočasného premostenia.

Skladateľnú konštrukciu mosta by pritom zapožičala Správa štátnych hmotných rezerv. „Tým pádom by sme mohli navrátiť na most nielen cyklistov a peších, ale aj automobilovú dopravu – v jednom pruhu, regulovanú svetelnou signalizáciou. Kľúčové sú najmä záchranné zložky, ktorých rýchly zásah je strategicky dôležitý,“ uviedol primátor Ondrej Kurbel.

Dopady na rozpočet mesta by v tomto prípade mali byť iba minimálne. „Už dnes nás stoja kompenzácie, napríklad mimoriadna autobusové linka, takmer 17-tisíc eur mesačne, náklady mesta sú aj na réžiu mestských služieb kvôli obchádzkam. Radi si preto v tomto prípade zaplatíme statické posudky, ktoré od nás orgány vyžadujú, aby sme prebehli čas a mohli využiť dočasné premostenie. Jej zapožičanie bude bezodplatné a rovnako nám svoje služby zadarmo ponúkli Ozbrojené sily SR,“ vysvetlil primátor Kurbel a dodal, že vypracovanie posudku v zrýchlenom konaní k realizácií dočasného mosta bude stáť približne 10-tisíc eur.

Spolupráca mesta, štátnych hmotných rezerv a ozbrojených síl by priniesla urýchlené zlepšenie podmienok Seredčanov aspoň do času začatia kompletnej prestavby mosta. „Slovenská správa ciest sľubuje zahájenie prác na opravách mosta do jedného roka, doba trvania prác je ďalších 12 mesiacov. Ak sa nám podarí zrealizovať plán s dočasnou TMS, tak sa Seredčania dostanú na druhú stranu mosta podstatne skôr,“ dodal primátor a vysvetlil, že ani vyhlásenie mimoriadnej situácie v meste neumožnilo zadať zákazku obnovy mosta na priamo, bez zdĺhavých procesov verejného obstarávania.

 

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Všetko už idišlo na Ukrajinu. Naď by mal na chrbte každého občana prenášať na druhú stranu.

  2. Sucasny primator „dostal“ problem s mostom tak, ako Matovicova vlada dostala COVID-19. Problem, ktory je logisticky aj financne mimoriadne narocny.

    Opakujem a zdoraznujem – predchadzajuca samosprava pod vedenim primatora Tomcanyiho zanedbala / ignorovala / neriesila dopady na znacnu cast obyvatelov mesta, nepripravila nudzove scenare ani neriesila pre obyvatelov akceptovatelne sposoby dopravy do mesta. Toho mesta, ktoreho samosprava bola a je platena z dani obyvatelov !!

    Je potrebne uvedomit si, ze akekolvek dodatocne riesenia su vyrazne problematickejsie a drahsie ako tie, ktore by boli prijate vopred,resp. pocas procesu tvorby dokumentacie a planovania financii.

    Na taketo veci by malbyt na meste clovek pre krizove riadenie a ten by mal systematicky rozmyslat nad tym, co sastane, simulovat vsetky mozne situacie a pripravovat mesto na ich riesenia. Problem je, ze clovek dlhe roky mestom plateny za krizove riadenie a poberajuci peniaze z viacerych zdrojov, nemal problem verejne potvrdit, ze si nepamata svoje telefonne cislo. Ale vyblokovat obyvatelov mesta na sluzobnom mobile vedel…

    Veci a hlavne tie verejne, je potrebne nazyvat pravymi menami a nech pravda je aj neprijemna, stale je pravdou.

    Osobne sucasnemu primatorovi nezavidim jeho poziciu. Nie kazdy je uplne organizacny typ a zvladnutie takto velkeho mnozstva problemov musi byt naozaj narocne.

  3. Toto nieje normalne.Vsetko zdlhave a biokracne.
    Mame tuna byvalu ZIPP.A my dopredu nevieme nic pripravit.Iste existuje dokumentacia starych nosnikov alebo uz dakto mohol navrhnut nove.A potom vyrobit dopredu.A……..
    V jeden den ako sa most odstavy.Zbrusit asfalt.Rozbit beton pod nim.Poskladat dolu stare nosniky.Opravit prave kotvenie a lave kotvenie na podporu nosnikov.Nalozit nove dielce uz pripravene .DAt beton na ne.Dat asfalt.Osadit zabradlia-Spravit pruhy na asfalt.A JETO.Prilis zlozite??????JAaaaj keby sa ale niekomu chce.

  4. Skurvenci ešte o Tom rokujeme už dávno mala bit hotová lavička 5 roku Hlavna vec že ste tam už drbly meskych policajtou čo chcete kesovat ľudí ktorí sa živia poctivou prácou a nemajú sa ako dostať do práce Na vaše autobusy seriem keď to mám 45 min peši na námestie Hanba meskym policajtom aj tomu kto ich tam poslal skurvena banda

  5. nikto sa nezastava matovica, sam by som ho v zivote nevolil, ale ked jedna vlada prenesie problemy ktore su tu cele roky na inu, tak nemozeme cakat ze to niekto za pol roka vyriesi… a bohuzial nova vlada sa ukazala tiez v nie moc dobrom svetle a pridala este problemy dalsie. Ale to neznamena, ze ten hnoj co sa tu nazbieral za roky predtym sa zrazu vyparil alebo za neho moze matovic.

  6. “ …a tiež žiadala železnice o udelenie výnimky na prechod cez uzatvorenú železničnú trať, čo sa však medzičasom ukázalo ako nerealizovateľné.“ Čo je nerealizovateľné na tom prekryť koľaje drevenými doskami, aby mohli po nich prejsť chodci, či cyklisti ? Však to je na smiech. Tie dosky by aj s prácou stáli mesto možno 5000 eur a takto každý mesiac za bus 17 000 eur krát 12 mesiacov, to je 204 000, za dva roky je to 408 000 eur !!! vďaka neschopnosti Slovenskej nesprávy ciest + náklady občanov.

  7. + podotknem, že to extrémne zasiahlo aj vlakovú dopravu, ktorá denno-denne mešká 20 minút. Som zvedavý koľko bude stáť náhradná autobusová doprava ZSSK kvôli neschopnosti Slovenskej nespráve ciest, keď nechali 2,5 roka ležať most „úhorom“.

  8. Na to máte páky postaviť tam chlapcov z meskej polície nech sa ony jebú z ľuďmi A vy kokoty z Mnv ste za 5roku nespravili nič iba ste veselo vyberať od Tir Do 3 týždňoch mal most byť priechodný už prešli kokoty z Mnv Toto nie je porušenie zákona ale to že ste nami schopný zaistiť priechod pre peších Kurbel keď to nevieš vybaviť tak chod odtiaľ do prdele nemáš nato

  9. To fakt tam dal primator mestsku policiu na buzeraciu a davanie pokut ludom, co denno denne otrocia v praci??? To co ste za hyeny na Mestskom urade??? Pan Kurbel vy ste krestan???

  10. Poprosím o relevantnú hodnovernú odpoveď:
    Skutočne MP kontroluje a pokutami trestá peších chodcov a cyklistov, ktorí prechádzajú cez most napriek prijatým opatreniam? To skutočne sa našlo tak obludné hovädo, ktoré vydalo takýto príkaz, trestať občanov za neschopnosť, lajdáckosť a nekompetentnosť zainteresovaných orgánov?

  11. Áno je to pravda postavil ich z oboch strán a zabraňujú ľuďom priechod na vlastnú zodpovednosť pokutovať im nedám ani korunu za jejich lajdactvo

  12. Potom ľudia chodia po koľajach a to je lepšie Prečo ste 3 Týždne nič nerobili a netlačili na patrične organy

  13. ludia preco klamete? Mestska policia tam nestava a uz vobec nedava pokuty ludom. Neni nic jednoduchsie ako obratit sa na vedenie mestskej policie a vyziadat si podklady ci tam stavaju a kolkym ludom dali pokuty za prechod mosta. Chodim do fitka a osobne sa poznam s mestkymi policajtmi. Sam som sa ich nato pytal ci je to pravda a pozeral na mna ako na blbca ze odkial to mam, taku hovadinu. Takze neklamte tu a radsej si zistite ako to je v skutocnosti. Chapem hnev ludi na vedenie mesta, lebo to zjavne zlyhava. Ale osocovat tu mestsku policiu, ktora je naopak ohladuplna a pisat tu na nich ze pokutuje je vazne cez ciaru. A pre pana Majka jedna rada do zivota. Mozes si pisat ake chces hluposti, ludia vidia co sa deje a co sa pre nich robi. Len im zdvihas tlak zbytocne.

  14. Žebrák Kurbel nemáš inaksju robotu ako otravovať ľudí ktorí nemali zo zákonom nič spoločné a sú bez poskvrny Ešte raz tam budú tak ti ich nahadzem cez most Keď chce s občiansku valku máš ju mat

  15. Samozrejme ze tara. Nikto nikoho okrem prveho dna nekontroloval. A debili, ktori tvrdia opak su bruchovi ritolezovia.

  16. Anonym 26. mája 2023, 18:35 do pice mozes ist akurat tak ty. Ked sa nevies normalne bavit tak radsej nic nepis, neviem co si za dementa s akym IQ ale velke asi nebude ked nevies ani len normalne odpisat. Ako pisu predomnou kedy to bolo a aku pokutu ti dali? Suseda aj sused chodia na Trnavsku do roboty a ani raz ich nekontrolovali ani nepokutovali. Pisem to co viem. A tato tvoja veta „keď máš problém môžme sa kontaktovat“ znie fakt strasidelne :D. Ked ides pisat komentar daky radsej nepi, lebo si mi na smiech akurat tak. Ja tu pisem normalne, nikoho neurazam, ale nenecham dakeho hlupaka co ledva skoncil zakladnu stekat po mne. Pekny vecer ti zelam.

  17. Aj keď v mnohom súhlasím ale tu sa zastavím policajtov.
    Nedajbože že ten most padne keď na ňom budú ľudia tak čo by nasledovalo ? Ľudia ktorí by vypisovali prečo tam polícia dovolila chodiť ľudom.
    V tomto prípade treba nájsť kompromis. Keďže vlaky nechodia tak spraviť dočasne cestičku cez železnicu ktorú by využívali chodci ale aj bicyklisti. Samozrejme s tabuľou na vlastné nebezpečenstvo.

  18. Nikto tam nestojí,chodím cez most do roboty aj z roboty na kolobežke,kopec ľudí chodí aj na pešáka,bicyklisty,kolebažkári aj dôchodci na cintorín

  19. Niektorí ľudia majú záľubu vyvolávať nepokoje a rozbroje, vymýšľať si a hlavne obviňovať každého, kto im príde do rany. Najnovšie primátora. On je vinný za taký stav mosta aký je, on postavil MP aby dávala pokuty… Možno, že títo ľudia majú na hlave svätožiaru. Takýmto ľuďom sa len z ďaleka vyhýbať. Srší z nich zloba a nenávisť. Možno, že si takto riešia svoje osobné problémy.

  20. Raz je zákaz chodenia po moste, tak zákaz platí. Je úplne jedno, že nerozumiete tomu prečo. Denne ma obchadzky stoja vyše hodinu času a o tankovaní navyše ani nehovorím, ale nikdy by mi nenapadlo ísť cez most, ktorý je ako sklo. Ako má podľa vás primátor chrániť životy svojich občanov? Pre nich jednoduchších riešením? Touto cestou už išlo bývalé vedenie a kam nás to dostalo? Ja by som zvažovala trestné oznámenie v tejto veci. Nakoniec nebude nikto zodpovedný za to že mesto, železnice, firmy prichádzajú o obrovské financie a že si niekoho lajdackost odnesú občania. Všetci čo tu nadavate na Kurbela plačete na nesprávnom hrobe.

  21. ja som msp nevidel ani z jednej ani z druhej strany okrem prveho a druheho dna, preto tu klamete? takto sa presne siria hoaxy zakomplexovanych tupcov.

  22. Racej nech sa ide modliť do kostola a nie posielať mp a brániť ľuďom v priechode

  23. Anonym 23 29 hoaxy jedine dávaš ty a že si tupec to vieme nemusíš na seba upozornovat

  24. Je to pravda mp tam bola a buzerovala poctivích ľudí ktorí nemajú inaksju voľbu len sa živiť poctivou pracou

  25. Tu je toľko tupých ľudí. Tak polícia buzeruje občanov, ktorí chcú prechádzať cez most? V normálnej krajine by to ľudia rešpektovali aj bez polície.

  26. bruchovci nemôžu prehltnúť že voľby nevyhral ich človek a tak teraz štvú a vymýšľajú si klamstvá proti primátorovi ako aj toto o pokutovaní

  27. To počujem (čítam) prvý krát že MP zastavuje, otáča alebo dokonca pokutuje ľudí …
    Ako píše Anonym 27. mája 2023, 8:09 – “ V normálnej krajine by to ľudia rešpektovali aj bez polície.“
    Slovensko určite nie je normálna krajina a Sereď rozhodne nie je normálne mesto, stačí si spomenúť na reputáciu mesta ohľadom kriminality a drogovej trestnej činnosti…
    Mohli dať aj konkrétny dôvod (vysvetlenie) prečo je “ udelenie výnimky na prechod cez uzatvorenú železničnú trať, čo sa však medzičasom ukázalo ako nerealizovateľné.“
    No snáď sa primátorovi podarí niečo vybaviť aj keď 3 týždne je dosť dlhá doba, v Japonsku alebo Číne by už mali za tie 3 týždne postavenú diaľnicu do Bratislavy ba dokonca aj Ukrajina ktorá je vo vojnovom stave by zbúchala nejaké krízové premostenie na evakuáciu či už civilov alebo vojakov …
    To je tak keď sú občania potichu a nedožadujú sa vyvodenia zodpovednosti voči kompetentným. Keby 10 000 dotknutých ľudí zo Serede a okolia napochodovalo do Bratislavy každý víkend od uzavretia mosta a začali rozbíjať ministerstvo dopravy tak by kompetentní rýchlo získali motiváciu vec riešiť …

  28. My sme špeciálna krajina, aká sa len tak vo svete nevidí. My na všetko naťahujeme čas. Však, ako aj Tv v správach uviedla, na Kysuciách koľko rokov robia diaľnicu, myslím, že hovorili 26 rokov? Aj ostatné diaľnice, cesty, tunely…, všetko začnú na x miestach a nič nedokončia. Koľko potrvá kým postavia most? Môžeme typovať. To, čo hovoria treba brať s rezervou.

  29. Anonym 26. mája 2023, 19:23, Anonym 26. mája 2023, 19:28, Anonym 26. mája 2023, 19:55…… Bol som cely den odcestovany, takze nemal som cas citat tie tvoje perly co si tu vychrlil. Vies my normalny ludia mame aj ine veci na praci ako zaoberat sa tu dakym hlupacikom. Mozno mas 120kg ale v hlave jednoznacne nasrate. To ako sa vyjadrujes znaci o tom co si za cloveka. Neviem kde pracujes, alebo ci pracujes. Podla mna nemas ani nato aby si bol daky robotnik (tymto neurazam ziadneho robotnika, prave naopak ja si robotnikov velmi vazim, bez nich by bol zivot ovela tazsi). S tvojim IQ a vyjadrovanim by som ta nezamestnal asi nikde. Ved co otvoris hubu to otras. Spravanie ziadne, myslienky ziadne, trapne robenie zo seba machra to ti ide. Ale to je skor na smiech. Jako ja sa jednoznacne na tebe smejem. Lebo nic ine sa na tebe ani neda. Tak dam ti radu do buducna, ak budes mat nutkanie nieco napisat, po prve premyslaj, po druhe pis ale slusne a po tretie skus sa trosku ovladat. Ak dodrzis tieto rady urcite bude ta diskusia kultivovanejsia. Dufam ze vies co to znamena :). Tak pekny vecer ti zelam ty 120 kilove zviera :D.

  30. PS: pan Majko radsej sa s nim nestretnite, lebo si tu zurivost vybije na Vas. A to by som nerad, ved predsa ma 120kg, nechcem aby vam ublizil :).

  31. Netreba sa mu čudovať, keď vyrastal v prostredí, kde sa preferovalo fyzické násilie na úkor niečoho ľudského. Také detstvo na človeku zanechá stopy a v dospelosti si to kompenzuje tým, že má potrebu robiť to čo zažil v mladosti. Namiesto argumentácie má k dispozícii veľké ruky ako lopaty, ktoré by si radi udreli. Tak to videl v rodine, tak je to správne.

  32. Miloš Majko to presne pomenoval vo svojom príspevku.,Ten bordel (most) tu zostal po Martinovi T.
    Upratal sa na VÚC tak teraz nech tlačí na župu nech to je čo najrýchlejšie….
    Vedel predsa od roku 2019 keď sa zavrel most pre nákladnú dopravu a autobusy,že je len otázkou času, keď to rachne úplne…. prečo keď sa vedelo dopredu,že raz sa most zavrie,nebolo všetko prichystané tak ,že po uzavretí mosta sa hneď na nom aj začne aj robiť ,ako sa to stalo v Hlohovci….aha ,to by tu musel byť ozaj primátor…
    A nie Brucho,čo len pchal prachy do futbalu a obyvateľov mal v prdeli

  33. P. Majko sa má drzo pýtal nedávno, že kedy klamal, ja sa skromne pýtam kedy vraví vo svojich štvavých kecoch pravdu!!!
    Pane uvedomujete si akú dlhú dobu mal aktuálny primátor psiu povinnosť riešiť ohrozenie mesta dopravným kolapsom a nie odrazu prehlásiť že došlo k čomusi neočakávanemu. Ten stav je predsa známi niekoľko rokov. Za čas ktorý je pri kormidle mesta sa pýtam čo urobil…
    Zatiaľ ako si všímam nevie zabezpečiť ani to čo bolo funkčné za celé obdobie bývalého primátora, myslím tým aspoň vývoz odpadov

  34. P. Majko sa má drzo pýtal nedávno, že kedy klamal, ja sa skromne pýtam kedy vraví vo svojich štvavých kecoch pravdu!!!
    Pane uvedomujete si akú dlhú dobu mal aktuálny primátor psiu povinnosť riešiť ohrozenie mesta dopravným kolapsom a nie odrazu prehlásiť že došlo k čomusi neočakávanemu. Ten stav je predsa známi niekoľko rokov. Za čas ktorý je pri kormidle mesta sa pýtam čo urobil…
    Zatiaľ ako si všímam nevie zabezpečiť ani to čo bolo funkčné za celé obdobie bývalého primátora, myslím tým aspoň vývoz odpadov

  35. ten most moža spadnúť cez noc ked tam nikoho nebude a kludne sa to moze stat ked pojdete po nom alebo pod ním. ked to bude padat tak mate 1sekundu uskocit. Sa celkom divim ze aj tak riskujete a chodite kade tade.

    Volakedy ludia chodievali cez stary prechod pri búdke. V budke bol pajac a pústal ludí podla toho ci ide vlak alebo nejde. To bolo pred 50 rokmi asi. potom tam uz nik nebol. Prechod fungoval svojpomocne az do doby ked daky trulo tam dal zelezne brany. Tú búdku pred rokmi zbúrali, krátko potom co miesto zeleznej brany dali zakopat betonove podvaly aby tade nikto nechodil. Na to peniaze boli, culeky spekuluju ako to otvorit nie skorej ako za pol roka a nie za cenu nizsiu ako 200 000 €.

    uplne by na ten prechod zacilo vytiahnut 3 podvaly a ludia maju vystarane. Ale zo železnice nechcú………. hajzli

  36. Primatorko,co keby si prepustil nejake dve-tri ritnate uradnicky co len chlipu kavicku a zamestnal troch pracantov co by pravidelne kosili travu?samozrejme za plat ake maju tie zbytocne uradnicky,aspon by sme videli nejaku pracu pre mesto,je to v meste katastrofa vsade vysoka trava pazitna,d.stura, zeleznicna,dolnomajersa,cela cepenska atd. ozaj primatorko nechcel by si dat vypoved? ak nezvladas zakladnu udrzbu mesta nemas tam co robit. kde mas tych skautov?zobral si si prilis velke susto na ktore nemas.

  37. Trava je v meste vysoka jak na pastvinach v Serengeti. Asi zacneme chovat kozy, ovce a hovadzi dobytok. Vsak henti na meste to je pakaz neschopna. Zlaty TEKOM, ked mal na starosti zelen. Od kedy to velkodusne zobralo mesto, udrazba ide dolu vodou jak Nijagarske vodopady…

  38. Mesto zobralo späť do správy mestský cintorín, už hľadáme hroby v tých seredskych pastvinách !

  39. no to ma zaujalo,že pozemok medzi Pažitnou ul.a koľajami je súkromný,ja som bol presvedčený,že patrí ŽSR,dokonca,že zo zákona musí byť povinnosť ochranného pásma neviemkoľko metrov od krajnej koľajnice…

  40. garážnici?
    Ochranné pásmo dráhy
    § 5
    (1) Ochranné pásmo dráhy je priestor po oboch stranách obvodu dráhy vymedzený zvislými plochami vedenými v určenej vzdialenosti od hranice obvodu dráhy; zriaďuje sa na ochranu dráhy, jej prevádzky a dopravy na nej.
    (2) Ochranné pásmo novej dráhy vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia. Ochranné pásmo zaniká dňom právoplatnosti rozhodnutia o zrušení dráhy.
    (3) Ak stavebné povolenie neurčuje inak, hranica ochranného pásma dráhy je
    a) pre železničnú dráhu 60 metrov od osi krajnej koľaje, najmenej však 30 metrov od vonkajšej hranice obvodu dráhy
    § 6
    (1) V ochrannom pásme dráhy je zakázané bez súhlasu prevádzkovateľa dráhy a bez záväzného stanoviska špeciálneho stavebného úradu
    a) umiestňovať stavby, konštrukcie, vzdušné vedenia a svetelné zariadenia, ktoré by boli zameniteľné so svetelnými signalizačnými zariadeniami slúžiacimi na chod a bezpečnosť dopravy na dráhe alebo by mohli oslniť vodiča koľajového vozidla
    § 6a
    (1) Ak vlastník stavby železničnej dráhy okrem vlečky v súkromnom vlastníctve a jej súčastí alebo stavby v ochrannom pásme železničnej dráhy okrem vlečky v súkromnom vlastníctve, ktorá slúži prevádzke dráhy, nie je vlastníkom pozemku pod týmito stavbami, má vlastník týchto stavieb k pozemku pod nimi právo zodpovedajúce vecnému bremenu, ktorého obsahom je jeho užívanie, výkon správy, údržby, opráv a rekonštrukcie stavieb na nich umiestnených a na zabezpečenie prístupu k nim.

  41. No zbohom,ked niekto umrie z rodiny tak najprv si rodina musi vykopat jamu a potom moze zacat obrad,dalsi pruser pre mesto a jeho tazko skusanych obcanov.

  42. 13,13
    a?
    hranica ich pozemku je cca 30m od drahy. a ten tenky spic medzi garaznikmi a agrodvorom, co patri mestu je prilis uzky na priechod.
    a ako uz bolo pisane – vybudovat priechod chraneny aj svetlami je na dlho.

  43. Ked klakne most v Dolnej Strede ponad R1 a sintavsky ponad Vah, tak zo Serede sa stane cierna diera, z ktorej nikto nebude moct odist ani do nej prist. Je to len otazka casu.

  44. Ale to tu jednoduchsi jedinci aj bruchovci riadne zasvinili.
    Zrekapitulujme s fakty:
    Most patri statu a v sprave ho ma Slovenska sprava ciest (SSC).
    O zlom stave vedia na SSC dlho, obstarali projekt an postavenie noveho, ale este stale nezacali obstaravat jeho vystavbu (aj s docasnou lavkou pre pesich/cyklo).
    Most uzavrela SSC na zaklade rozhodnutia statika a dlhodobeho monitoringu lebo prechod po nom je ZIVOTU NEBEZPECNY.
    Prechod cez kolaje, aj ked na nich nie je prevadzka je zakazany – trat je de jure aktivna. Vybudovanie pesieho prechodu stoji 500-tisic, a trva min. pol roka nakolko sa musi upravit zabezpecovacie zaraiadenie v stanici a urbit upravy na trati a podobne.

    A teraz k logike niektorych diskuterov.
    V roku 2019 kedy bol most uzavrety pre vozidla nad 3,5t bolo naozaj dost casu tlacit na SSC, Min. Dopravy aby urychlili rekonstrukciu.
    Okrem toho, mesto mohlo:
    -identifikovat obchadzkove trasy ziadat o ich prioritnu rekonstrukciu
    -ziadat o pripravu projektu dopr. znacenia pre obchadzku, tak aby mohlo byt znacenie ihned nasadene po uzavreti mesta
    -mat pripraveny plan kontingencie – pripraveny, po konzultacii s obyvatelmi a zamestnavatelmi za mostom, grafikon autobusovej dopravy, informacne kanaly etc.
    -mat vycsileny dopredu dopad takejto uzavery, pocitat s nim (apson ciastocne) v rozpocte
    -dohodnut moznosti ako situaciu zlepsit (vid docasne premostenie TMS)

    A teraz si spomente kto bol pri moci v meste od toho roku 2019 do uzavery mostu a ako dlho…
    Samozrejme ale nezabudajme, ze najvacsi (odhadom tak 95%) podiel na tejto situacii ma SSC a jej zriadovatel Ministerstvo dopravy – opat si spomenme kto bol na tomto ministerstve v tomto obdobi, nominanti akych stran. Je pre mna prekvapujuce, ze prave ta strana , ktora ako posledna nominiovala minsitra mava a bude mat v seredi nadstandardny volebny vysledok…. je to vlastne taka krasna metafora ze si za to tak trochu mozeme aj my sami….
    Ale najviac ma udivuje, ze podla viacerych diskutujucich za to moze Kurbel, akurat, ze vobec a aj tento clanok je dokazom, ze sa snazi vybavit veci navyse (ktore mala davno zabezpecovat SSC).
    Ale zas to je take klasicke slovenske, za dobrotu na zebrotu.

  45. Dobry den ja cestujem z Gaňu do Galanty a s Galanty do Gánu s chorym postihnutym dietatom co je v kociku a poprosila by som aby chodili autobusy kde dam kocik Sofer autobusu mi povedal aby som si zlozila kocik a dala do kufra ale jednou rukou sa kocik neda slozit ked druhej ruke musite mat dieta poprosim urobte stym nieco dakujem

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované